707-hobujõuline Jeep® Grand Cherokee Trackhawk: kõige võimsam maastur läbi aegade

Maailma kõige enam auhindu võitnud ja kõige võimekam täismõõdus maastur on nüüdsest ka maailma kõige võimsam ja kõige kiirem maastur: Jeep Grand Cherokee Trackhawk saab 707-hobujõulise kompressorlaadimisega V-8 mootori.

Uut tippmarki esindav 707-hobujõuline kompressormootor kombineeritakse suure pöördemomendi jaoks kohandatud kaheksakäigulise TorqueFlite automaatkäigukastiga, maailmaklassi dünaamikat aitavad tagada ka Brembo pidurid: 0-96 kilomeetrini tunnis kiirendab uus maastur ainult 3,5 sekundiga, veerandmiili läbib 11,6 sekundiga (lõppkiirus 186 km/h), tippkiirus on 288 km/h, 96 – 0 km/h pidurdusmaa on 37,4 meetrit ja maksimaalne külgkiirendus 0,88g.

“Läbi aegade on Jeep Grand Cherokeed tunnustatud kui täismõõdus maasturitest kõige suutlikumat. Nüüd on see oma 707hobujõulises versioonis ka maailma kõige võimsam ja kiirem maastur,” ütles Mike Manley, FCA Jeepi ülemaailmne juht. “Kuulsa SRT inseneritöö abil tagab uus Grand Cherokee Trackhawk jahmatavad näitajad ja maailmatasemel sõiduomadused, kombineerides need luksuse, rafineerituse ja suure hulga innovaatiliste tehnoloogiatega.”

Grand Cherokee Trackhawki valmistatakse Detroidis asuvas Jefferson North koostetehases ning Jeepi müügisaalidesse jõuab see 2017. aasta neljandas kvartalis.

Jahmatavalt võimas ja väga vastupidav

Grand Cherokee Trackhawki 707hobujõuline kompressormootor on konstrueeritud ja ehitatud, kasutades ainult kõige tugevamaid ja vastupidavamaid materjale. Mootoris kasutatakse malmplokki, tugevdatud laagripindadega sepistatud terasest väntvõlli, sepistatud alumiiniumkolbe, kuumtöödeldud alumiiniumist plokikaasi, naatriumjahutusega väljalaskeklappe, kõrgtehnoloogilist mahtkompressorit jpm.

Jeep Grand Cherokee Trackhawki erakordse võimsusega toimetulekuks on jõuülekannet paljudel viisidel muudetud. TorqueFlite kaheksakäiguline automaatkäigukast töötab kõikides oludes senisest sujuvamalt, Quadra-Trac lülituv nelikvedu tuleb koos (elektroonilise) tagumise piiratud libisemisega diferentsiaaliga, tugevamaks on muudetud vahekast, tugevam on ka tagasild ning veovõllid.

Järskudel kiirendustel koordineerib mootori ja jõuülekande tööd spetsiaalne stardisüsteem Standard Launch Control ning optimaalse pöördemomendi tagab standardvarustusse kuuluv süsteem Torque Reserve.

Grand Cherokee Trackhawki nelikveosüsteem Selec-Track kasutab suutlikkusele orienteeritud tarkvara ja pakub viit sõidurežiimi: Auto, Sport, Track, Snow ja Tow. Need võimaldavad juhil valida seadistuse, mis vastab kõige paremini tema eelistustele ja sõiduoludele. Sõidurežiimid reguleerivad nelikveo, käigukasti, käiguvahetuslabade, Bilsteini adaptiivvedrustuse ja roolisüsteemi tööd. Lisaks kuulub valikusse režiim Custom Mode, mis laseb juhil oma soovide kohaselt muuta paljusid auto toimimise parameetreid.

Grand Cherokee Trackhawki uus eriti võimekas Brembo pidurisüsteem sisaldab läbi aegade kõige suuremaid esimesi pidurikettaid Jeepi sõidukil. Esisillal kasutatakse 400millimeetriseid ventileeritavaid kettad ja kuuekolvilisi kollaseks värvitud pidurisadulaid. Neid täiendavad 350millimeetrised pidurikettad ja neljakolvilised pidurisadulad tagasillal. Grand Cherokee Trackhawki 96 – 0 km/h pidurdusmaa on vaid 37,4 meetrit.

Jeep Grand Cherokee Trackhawki ohutust aitavad tagada üle 70 ohutus- ja juhiabisüsteemi.

Agressiivne ja funktsionaalne disain

Jeep Grand Cherokee Trackhawki vedrustust on ühe tolli ehk 2,54 cm võrra tava-Grand Cherokeede omaga võrreldes madaldatud. Väliselt eristavad seda ka teistmoodi rattakoopad ja karbilaiendid, samuti jahutusavadega vormikas mootorikate. Trackhawki esituledes kasutatakse unikaalset Gloss Black tausta ning et tõhusama jahutuse nimel optimeerida õhuvoolu, puuduvad udutuled. Ka auto tagaosa on muudetud, muu hulgas saab uus Jeep unikaalsed neljatollised väljalaskeavad. Esiustelt leiab spetsiaalse viimistlusega “Supercharged” ning tagaluugilt “Trackhawk” embleemid. Standardveljed on mõõdus 20 x 10tolli (veljed Titanium, rehvimõõt: 295/45 ZR20).

Saadaval on neli välisvärvi: hõbedane Billet Silver, hall Granite Crystal, must Diamond Black, valge Ivory Tri-coat, valge Bright White, punane Velvet Red, eksklusiivsed roheline Rhino ja punane Redline 2, sinine True Blue.

Juhile orienteeritud salongis on kasutatud kõrgekvaliteedilisi materjale ja unikaalset Light Black Chrome, metall- ning süsinikviimistlust. Nappa nahkpolstriga sportistmetele on tikitud Trackhawki embleemid. Saadaval on ka spetsiaalne must ja punane nahkpolster. Varustusse kuulub 7-tolline infoekraan (DID) mille keskel asub tahhomeeter. Armatuurlaua keskel olev 8,4-tollise puuteekraaniga Uconnect multimeediasüsteem pakub ka spetsiaalseid Trackhawki Performance Pages lehekülgi, mis edastavad kõikvõimalikku sõiduinfot (mh ajavõtt, mootori dünamomeeter jpm). Samuti saab selle kaudu juhtida Apple CarPlay ja Android Auto telefoniühendust.

*Andmed kehtivad ainult USA turu kohta.

Related posts