Aasta auto nominent: Peugeot 508

Nagu me kõik teame, on Peugeot’ embleemiks Lõvi. Paraku on see lõvi aga oma kihvu näidanud viimasel ajal vaid üksikutel kordadel. Jah, GTi mudelid on jätkuvalt imelised – seda tõestas hiljaaegu  üks sportlik 308, kuid millal sa kuulsid viimati oma naabrimeest rääkimas jalustrabavast argipäeva-Peugeot’st?

Aga nüüd on kõneainet – müügile on saabunud uhiuus, värske ja terav 508, kelle eesmärk on oma käpp maha panna Audi A4 territooriumile.

 

Kõige ägedamad tagatuled

Kui juba lõvidest juttu tuli,  siis tasub märkida, et ka välisdisain on otseses mõttes loomade kuningalt pärit. Vertikaalselt esituledest eemalduvad LED’id meenutavad kihvu ning tagatuled küüniseid. Ahjaa, auto lukust lahti päästmisel hakkavad tagatuled KITT’i radari kombel tantsima – imetle, Michael!  Madal profiiljoon ja lühike pära annavad luksusmasina isikupära.

Aga siseneme salongi. Peugeot on väga uhke oma i-Cockpit salongi üle ning põhjusega – sõidu teeb see ergonomiliselt väga mugavaks. Interjöör on futuristlik ning silmale ilus vaadata, kuid seal head omadused lõppevad. Ma tahaksin nüüd pisut kiruda seda arvutit.

Eelnevatel PSA Grupi sõidukitel oli väga käepärane ja lihtne infosüsteem kuid nüüd on risti vastupidi. Infotainment tundub töötavat veinijahutuse peal, sest  vähe sellest, et see ei reageeri käsklustele ja jookseb kokku, on ka funktsioonid ilma erilise loogilise seaduspärata ära jaotatud. “Merde!” kõlas mu suust üsna mitmel korral.

Ning üks disaininišš, mida ma ei laida, kuid täpselt ei mõista ka – miks on keset armatuuri topsihoidjat meenutav kõlar? Helisüsteem on küll tasemel, aga kõlar on seal justkui võõrkeha.

Piisavalt võimekas, kuid pidevalt pinges

Mudeliversioonide tipus troonib GT variant, mis peidab endas 1.6 liitrist mootorit (169 kw) ja tavapärast 8-käigulist automaati.

Aga kas see lõvi möirgab? Jah, aga mitte piisavalt. Ehkki mootor on terav ja läheb kiirelt pöördesse, tuimestab automaatkast jõuülekande kuidagi imelikult ära. Ka esiveol on selles oma roll mängida.  Tõsimeeli tekkis mõte, et see auto vajab kindlalt väänderikkamat mootorit ja sujuvamat käigukasti, sõidukogemus oleks siis palju vabam.  Mõni kuuesilindriline süda ja nelikvedu ei teeks üldse paha.  Auto ei tundu nii väle olevat, kui brošüür ette näeb.

Ning ehkki tegu on monoveolisega, pöörab Peugeot kuumpära tasemel täpsusega ning jätab endast mulje kui väga kergekaalulisest autost.  Kiitus selle eest!

Prantslased võtsid tööle Bondi Q

Tehnikavidinad on Peugeot üks trumpäss asi. Alustame isesõitmismoodulist – kui jooned on teel olemas, siis saab auto hakkama Volvole sarnasel tasemel, seega täiesti probleemideta. Proovisime ka iseparkimist, mis toimib samuti üsna hästi, aga soovitan seda teha siiski ülima ettevaatlikusega.

 

Üks teine huvitav lisa on infrapunakaamera, mida sellise segmendi autodel reeglina ei näe. Kaamera tuvastab kollase ruuduga ka mitmesaja meetri kaugusel oleva jalakäija ning üllatus-üllatus  – ka põõsa taga peitva politsei. Tundub, et vastasmeeskond sai omale huvitava konkurendi.

Hind lööb konkurentsist välja

Täisvarustuses tippmudeli GT hinnad ronivad üle 45 000 euro.  Paraku on see hinnasilt selle auto kohta liiga suur.  Disain ja vidinad on tasemel, kuid sõiduomaduste poolest jääb 508 oma konkurentidest maha. See on hinnaklass, mille juures paneb juba mõtlema, et kas soetada neliveoline KIA Stinger GT. Just viimase ehk kõigi rataste veo puudumine võib mõnele kliendile otsustavaks saada, seda pakub oma legendaarse quattro süsteemi näol ka Audi A4.  Hinnang kehtib muidugi tippversioonile, argisemate mudelite puhul on hinnaklass juba mõistetavam, baashind on 25 900 eurot.

Aga tagatulede eest saab Peugeot boonuspunktid!

Head:

– Futuristlik salong
– Luksusautode tehnika
– Ergonoomika
– Juhitavus

Vead:

– Liialt krõbe hind
– Käigukast pärsib mootori potentsiaali
– Pearuum tagaistmel
– Arulage infosüsteem

Fotod: Kaarel Krutob

Related posts