Alpine A110 Cup: võidusõiduauto Euroopa parimatele ringradadele

Renault esitleb võidusõiduautot Alpine A110 Cup, mis hakkab võistlema Alpine Euroopa 2018. aasta karikasarjas Euroopa ringradadel.

1973. aasta ralli tšempionina, 1978. aasta Le Mansi 24 tunni võidusõidu võitja ja LMP2 mulluse tšempionina on Alpine võitnud ka võidusõidu fännide südamed. Samas on nende loodud sõidukid meelt mööda hobivõidusõitjatele, kes soovivad nautida sõitu kerge ja hästijuhitava auto roolis. Sellele mõeldes ongi kokku pandud uus A110 Cup. Auto võidusõidu versioon on loodud nii, et pakkuda sõidumõnu nii professionaalsele kui ka algajale võidusõidu entusiastile.

Vaid 1050 kg kaalu ja 270 hobujõudu tähendab, et igal hobusel on vaid 3,9 kg massi vaja edasi vedada. Algavaks karikasarja hooajaks plaanitakse toota vaid pisut rohkem kui 20 autot.

Alpine juht Bernard Ollivier: “See, et me lõime Alpine A110 Cup ja oleme pühendunud sarjale, millesse see võistleb näitab, kui palju me võidusõitu armastame. Meie soovi kohaselt on Alpine A110 Cup tõeline võidusõiduauto ja sarja võistlejad saavad nautida tõeliselt ilusat autot.”

Signatechi tegevjuht Philippe Sinault: “Oleme Signatechis uhked, et meid on valitud osalema nii mahukas ja strateegilises projektis. Kõik, alates disaineritest ning  lõpetades mehaanikutest töökojas ja karikasarja korraldajatest, on panustanud looma kompromissitut sõidukit, millel on üks eesmärk – pakkuda juhile rõõmu.”

Uus võidusõiduauto loodi Alpine A110 baasi 

A110 Cup-i 1,8-liitrise jõuallika võimsuseks on 270 hobujõudu ehk 20 rohkem kui tänavale mõeldud autol. Sarnast mootorit kasutab Renault Megane RS.

Tagaveolisele autole  on  3MO ja Signatechi spetsiaalselt ehitatud kuuekäiguline järjestiklülitusega käigukast. Käike vahetatakse rooli taga olevate lülititega, samuti saab piloot vahetada jõuallika, veojõukontrolli ja ABS-i seadeid.

Salongis on loobutud kõigest liigsest ja lisatud kohustuslik turvapuur, millele lisavad tugevust uutmoodi kinnitatud metallplaadid, samuti on tugevdatud Öhlinsi reguleeritava vedrustuse kinnituskohti. Sõiduk on  40 millimeetrit A110 kupeest madalam.

Pidurduse tagavad Brembo kuue kolviga pidurisadulad ning 355-millimeetrised kettad ees ja 330-millimeetrised taga. Autol on Michelini võidusõidurehvid. Panuse turvalisussesse annavad Sabelti korvtoolid, kuuepunkti turvavööd, automaatne tulekustutus. 

Autos on ka konditsioneer ja istme reguleerimise võimalused. Soovi korral võib autos olla ka kaassõitja iste.

Sari Euroopa radadel

Monosari koosneb kuuel rajal peetavast 12 osavõistlusest, enne esimest starti saavad kõik osalejad testide käigus läbida 4600 kilomeetreid treeninguid. Sarja avaetapp toimub 1.-2. juunis Paul Ricardi ringrajal Prantsusmaa, järgnevad võistlused peetakse Saksmaal, Suurbritannas, Belgais ja Hispaanias ringradadel nagu Hockenheim, Spa ja Silverstone.

Iga võistlusauto hinnaks ilma maksudeta on 100 000 eurot, lisaks veel 18 000 eurot registreerimistasusid. Kolme võistlusklassi võitjate vahel jagatakse üle 150 000 euro auhinnaraha ja muid auhindu.

Related posts