Alpine A110 on aasta sportauto

Alpine A110 nimetati ajakirja TopGear 2018. aasta parimaks sportautoks edestades Bugattisid, Lamborghinisid ja teisi eksootilisi automarke. Võitja kuulutati välja ajakirja iga-aastases kiirusenädala eriväljaandes.

Tiitli nimel võistlesid 14 sportautot, mille koguväärtus on üle nelja ja poole miljoni euro. Võitja otsustati Prantsusmaal, Circuit de Charade’i ringrajal Saint-Genès-Champanelle’is, kus TopGeari ajakirjanikud panid nad põhjalikult proovile.

Testimine ei jäänud vaid ringraja piirdesse. A110-ga sõideti üle 600 kilomeetri läbi Prantsusmaa, et jõuda eelmainitud ringrajale. Tiitli nimel konkureerisid mitmekesistes testides sellised masinad nagu Ferrari 488 Pista, Porsche 911 GT2 RS ja McLaren 660LT.

Žüriil oli auto kohta öelda järgmist: „See on suurepäraselt tasakaalustatud auto, millel on nobe juhitavus ja jõuliselt vaba energia. Sõites A110-ga koged puhast sõiduelamust ja see on meie 2018. aasta sportauto.“

Võitja mudeli kujustamisel peeti silmas nii sõitja mugavust kui ka tipptasemel võimsust, mis võimaldas autol teha kõike, mida ajakirjanikud masinalt nõudsid. Auto on väga kerge kaaludes tühjalt vaid 1080 kilogrammi. Sel on topelt-õõtshark vedrustus ja 1.8-liitrine turbomootor, mis toodab 248 hobujõudu.

A110-l on kolm erinevat varustustaset: Première, Pure ja Légende. Esimest toodeti 1955 eksemplari ja kõik müüdi ära viie päevaga. Tootmiskogus oli justkui austusavaldus margi asutamisaastale. Praegu on saadaval Pure ja Légende variandid.

Pure on keskendunud sünergiale juhi ja masina vahel ning see peegeldub mudeli minimalistlikus ülesehituses. Kolmest olemasolevast variandist on Pure kõige kergem. Sel on 13,1-kilogrammised Sabelt korvistmed ja 17-tollised valuveljed. Nahast ja mikrokiududest polsterdus koos mattvärvides süsinikkiust sisedetailidega tuletab juhile meelde, et Pure on sportlik isend.

Viimane neist sarnaneb rohkem GT-tüüpi autole, mis pakub rohkem naudingut pikkadel teekondadel. Sel on kuuel eri moel reguleeritavad istmed ja Focal-helisüsteem, mis on kohandatud just Légende’ile.

Võiduauto kohta saad lugeda TopGear-i kiirusenädala väljaandest.

 

Related posts