Alpine krooniti maailmameistriks “1001 öö” maal

Alpine A460 võistlusauto nr 36 võitis FIA WEC kestvussõitude sarja maailmameistri tiitli LMP2 klassis. Signatech-Alpine meeskonna sõitjad Gustavo Menezes, Nicolas Lapierre ja Stéphane Richelmi jõudsid hooaja jooksul poodiumikohale seitsmel võistlusel üheksast. Nädalavahetusel peetud Bahreini 6 tunni kestvussõit otsustas hooaja lõpliku järjestuse. 

Alpine A460 võistlusauto nr 35 lõpetas hooaja kuuendana. Baxi DC Racing meeskond ning sõitjad Paul-Loup Chatin, Ho-Pin Tung ja David Cheng jäid tulemusega rahule. 

Hooaja meeldejäävad hetked

17. aprill – Silverstone’i 6 tunni kestvussõit

Alpine A460 võistlusauto tegi oma esimese sõidu. Tiim tõdes, et õppida on palju, eriti rehvide vahetust märjal rajal. Signatech-Alpine lõpetas võistluse kolmandana, madalama poodiumikohaga tuli meeskonnal leppida purunenud rehvi tõttu.

7. mai – Spa-Francorchampsi 6 tunni kestvussõit

Võistlus täis vahejuhtumeid ja põnevust, lõplikud positsioonid selgitati välja alles viimasel tunnil. Alpine 460 võidusõiduauto sai kirja esimese võidu.

18.–19. juuni – Le Mansi 24 tunni kestvussõit

Lapierre, Richelmi ja Menezes tegid kõvasti tööd ja meeskond suutis kiiresti kohaneda olukordadega võistlusrajal. Alpine A460 numbriga 36 lõpetas võistluse oma klassi esimesena ja üldarvestuses viiendana. Meeskond sai kirja 4864,86 kilomeetrit – see on LMP2 klassi parim tulemus Le Mansi ajaloos.

24. juuli – Nürburgringi 6 tunni kestvussõit

Signatech-Alpine meeskond kindlustas endale Saksamaal järgmise etapivõidu. Lapierre võttis finišis võidu kindla edumaaga konkurentide ees.

3. september – Mehhiko 6 tunni kestvussõit

Hooaeg jätkus Ameerika mandril. Signatech-Alpine meeskond sõitis pool võistlust liidrina, seejärel kaotas edumaa karistusringi tõttu. Järelejäänud aja andis Lapierre endast kõik, et parandada number 36 positsiooni – ta finišeeris vaid 2 sekundit võitjatest tagapool.

17. september – Ameerika ringraja 6 tunni kestvussõit

Esimest korda võistles Alpine meistritiitli nimel. Erakordses palavuses viis Richelmi number 36 ühe ringiga juhtima ning ameeriklane Menezes sai rõõmustada koduseid poolehoidjaid, kui ületas finišijoone esimesena. 

16. oktoober – Fuji 6 tunni kestvussõit

Signatech-Alpine meeskond otsustas seekord teistmoodi strateegia kasuks, eesmärk oli teha üks boksipeatus vähem kui konkurentidel. Roolis Lapierre, Richelmi, Menezes ja siis taas Lapierre – võistlus lõpetati kolmanda kohaga.

6 November – Shanghai 6 tunni kestvussõit

Võistlust alustanud Lapierre’il õnnestus sõita rehvid läbi poole tunniga, seejärel tuli liidripositsioon loovutada konkurentidele. Uued kõvemad rehvid all jätkus võistlus Richelmi ja Menezesega roolis – tehti head sõitu. Finišisse jõudis meeskond Lapierre’iga roolis neljandana ning vähemalt teeniti meistritiitli võitmiseks vajalikke punkte.

19. november – Bahreini 6 tunni kestvussõit

Võistlus algas tugevalt, kuid Lapierre’i käes tempo langes. Olukord ei paranenud ka siis, kui rooli asus Richelmi. Viimases vahetuses õnnestus Richelmil siiski võidelda välja poodiumikoht. Päeval lõpuks seisis meeskond poodiumil sel hooajal juba seitsmendat korda. 

Bahreini 6 tunni kestvussõidu tulemused LMP2 klassis

1. G-Drive Racing nr 26 184 ringi

2. RGR Sport by Morand nr 43 +6.840

3. Signatech-Alpine nr 36 +1 ring

4. Extreme Speed Motorsports nr 31 + 1 ring

5. Extreme Speed Motorsports nr 30 + 1 ring

6. Baxi DC Racing Alpine nr 35 +2 ringi

7. Manor nr 45 +2 ringi

6. SMP Racing nr 37 +5 ringi

7. SMP Racing nr 27 +8 ringi

9. Manor no.44 +9 ringi

FIA WEC LMP2 klassi hooaja lõpu punktitabel

1. Signatech-Alpine nr 36 – 199 punkti

2. RGR Sport by Morand nr 43 – 169 punkti

3. G-Drive Racing nr 26 – 165 punkti

4. Extreme Speed Motorsports nr 31 – 116 punkti

5. Extreme Speed Motorsports nr 30 – 78 punkti

6. SMP Racing nr 37 – 71 punkti

7. Strakka Racing nr 42 – 66 punkti

8. SMP Racing nr 27 – 62 punkti

9. Baxi DC Racing Alpine nr 35 – 42 punkti

10. Manor nr 44 – 28 punkti

Related posts