Boschi tulevikunägemused messil CES 2018 las Vegases

Tuleviku mobiilsus: nutikas, turvaline, stressivaba linnaliiklus

Bosch toob turule futuristliku salongi järgmise põlvkonna mootorsõidukitele. CES 2018 külastajad saavad kogeda kohapeal otsast otsani ekraani ja juhtkontseptsiooni Cadillac Escalade’il põhinevas demoautos. Viie omavahel ühendatud ekraaniga muudab juhi ja sõiduki vaheline liides (HMI) sõitmise ohutumaks ja stressivabamaks ning võimaldab juhtidel keskenduda paremini liiklusolukorrale. Salongikaamera ja hääletuvastustarkvara tuvastavad juhi ning laadivad automaatselt mitte üksnes tema isiklikud istme ja peeglite seadistused, vaid ka lemmikesitusloendid. Ilma et juhid peaks pilgu teelt ära pöörama, saavad nad kasutada teabe-ja meelelahutus-, navigatsiooni- ning kliimasüsteeme kas hääljuhtimise või haptilise tagasisidega puuteekraani kaudu.

Bosch esitleb mobiilsusteenuseid ühendatud sõidukitele uues kontseptsioonautos, mis põhineb BMW i3-l. Ühendatud sõidukite arvu suurenemisel – Gartneri andmetel on 2020. aastaks kogu maailmas 250 miljonit ühendatud sõidukit – kasvab ka uute digitaalteenuste potentsiaal. Bosch pakub laia valikut sõidukiteenuseid, mis aitavad juhtidel suurema vaevata leida tasuta laadimis- või parkimiskoha. Muude teenuste hulka kuuluvad vale sõidusuuna hoiatus ja automaatne hädaabikõne tegemine avarii korral.

Telemaatika eCalli pistik

Pärast esimese vanemates sõidukites kasutatava eCalli adapteri esitlust 2016. aastal pakub Bosch nüüd nutikat lisa. Lisaks sellele, et uus TEP120 tuvastab avarii ja teeb hädaabikõne, analüüsib see ka sõidustiili. TEP120 adapter, mille saab lihtsalt sõiduki sigaretisüütlisse sisestada, kasutab kiirendusmõõturit ja integreeritud mikrokontrollerit sõiduki dünaamika andmete kogumiseks kiirenduse, pidurdamise ja manööverdamise põhjal. Iga sõidu lõpus edastab süsteem need andmed Bluetoothi kaudu juhi nutitelefoni. Hoolikad juhid saavad kasutada neid andmeid oma sõidukikindlustuse maksumuse vähendamiseks.

Tuleviku mobiilsus

Boschi ühendatud demoauto kehastab tuleviku mobiilsust. Demoauto on alati interneti ja ümbritseva keskkonna ning omaniku nutikoduga ühendatud. See ühenduvus võimaldab juhtidel reserveerida lähima e-ratta või sulgeda kodus aknad, kui hakkab sadama, vaid sõrme ekraanil toksates või libistades.

Mugav rakenduste kasutamine mootorrataste ja teiste kaherattaliste sõidukite puhul

Nutitelefoni integreerimise lahendusega mySPIN võimaldab Bosch sõitjatel kasutada hõlpsalt oma nutitelefonide täiustatud funktsioone, nagu navigatsioon, isiklik audio ja ilmateade, isegi sõidukiga sõitmise ajal. Autodele juba alates 2014. aastast saadaolev mySPIN on nüüd optimeeritud kaherattalistele sõidukitele ja võidusõidumasinatele. CES 2018-l demonstreerib Bosch lahendust mySPIN kolmerattalisel sõidukil BRP-lt: Can-Am® Spyder® F3 Limited.

Ühendatud raskeveokid optimeeritud logistika tagamiseks 

Bosch on koos ettevõtetega Daimler Trucks ja Fleetboard arendanud ühise telemaatikaplatvormi, mida masinaparkide juhatajad saavad kasutada oma sõidukite komponentide tehnilise seisukorra jälgimiseks. See hoiatab neid võimalike rikete eest enne nende toimumist, aidates vältida planeerimata parandustöid, optimeerida planeeritud remonditöökoja külastusi ja suurendada tarnete usaldusväärsust. Boschi teedrajav telemaatikalahendus nutikatele raskeveokitele sai CES 2018 innovatsiooniauhinna kategoorias Tech For A Better World (tehnoloogia parema maailma loomiseks).

Hoiatused kriitilistes olukordades sõiduk-x vahelise side kaudu

Liiklusummik mäeharja taga või varjatud külgmiselt teelt ootamatult lähenev sõiduk: kui sõidukid suhtlevad üksteisega ja ümbritseva keskkonnaga, saadavad need hoiatusi selliste kriitiliste olukordade kohta ning muudavad sõitmise ohutumaks ja stressivabamaks. Boschi uus ühenduvuse juhtseade (CCU) on integreeritud seade, mis reguleerib sõiduk-x (sõiduki ja kõige muu) vahelist sidet. Sõiduk-x CCU ühildub kõigi kehtivate sidestandarditega nagu Wi-Fi, LTE või DSRC ja seda saab rakendada kõikjal maailmas.

Ühendatud sõidukite kaitse

Boschi tütarettevõtte ESCRYPT poolt loodud sissetungi tuvastus- ja vältimissüsteem IDPS kasutab spetsiaalset turbetarkvara ühendatud sõidukite potentsiaalsete rünnakute tuvastamiseks ja analüüsimiseks, võimaldades rakendada kiiresti tõhusaid vastumeetmeid üksikute sõidukite või terve masinapargi kaitsmiseks. Turbespetsialist ESCRYPT esitleb CES 2018-l esmakordselt ka andmeturbelahendust sõiduk-x vahelisele sidele.

Related posts