Citroën C3 – kas nagu teismeline poiss?

Sinimustvalge värvikombinatsioon on meelepärane igale eestlasele ning erinevas toonis katus, kere ja piilarid on iga loomeinimese unistus, mille saab kokku sobitada enda Kalamaja või Supilinna kodu välisukse värvidega.

dsc_0736

Sisemuses on kasutatud elemente, mida saab näha ainult rikka sõbra korteris, milles laiub sisedisaineri soovitatud viimase malli mööbel. Ja tõenäosus, et just sama comboga C3 sulle linna vahel vastu tuleb, on äärmiselt väike. See tähendab, et ostukeskuste parklas ülejäänud hall-metallik-diisel masinate vahelt enda värvikireva sõiduki leidmine aitab jõuluhullusest tekkinud stressi peaaegu nulli viia. Umbes sellisena võiks kõlada reklaamtekst uue Citroën C3 kohta.

dsc_0739

Tundub, et Citroëni disaineritele on öeldud: proovime nüüd teha sellise väikeauto, mis peaks enda välisilmega eristuma kõikidest teistest samasugustest, kuid ei oleks nii “huvitava” välimusega nagu eelkäijad. Ja võib öelda, et seekord võib oodata varasemast rohkem poolehoidjaid. Seda autot ei saa osta “käin lõuna ajal salongist läbi ja tellin kiirelt auto ära” tehnikaga, sest ainuüksi katust saab valida ühe kerevärvi puhul kolme erinevat tooni. Seega peaks ostuga juba kodus pihta hakkama, vastasel juhul peaks esindusse telgi koos madratsiga kaasa võtma.

dsc_0747

Välimus on C3-el selline, et kas meeldib või ei meeldi. See on väljast päris äge ja massiivne, kuid ühe miinusega, mis jääbki lõpuni kripeldama. Eest vaates on raske leida erinevusi vasarhaiga, mille pea ehk ledtuled koos embleemiga mõjuvad kui võõrkeha. Aga viige see ülemine riba koos märgiga 15 cm allpool olevate tuledega kokku ja ongi asi korras!

dsc_0748

Kaugtuled jäid sügispimeduses nõrgaks, kuid uued korralikud pirnid peaksid lahendama mure. Külgedele on lisatud “air bump” padjad, mis peaksid kaitsma uksi täkete eest. Sellesse ma aga väga ei usu, sest parklates tekitavad täkkeid peamiselt tagaustest väljuvad lapsed ja tänu tagumiste uste erilisele kujule tekivad täkked täpselt sinna, kus pehmendav osa puudub.

dsc_0740

Liikudes nüüd sisu juurde, siis võib jällegi laulma hakata kiidunoote. Vaadates sisemust ja hinnalipikut kõrvuti tekib küsimus, kus on konks? Armatuurilt jookseb läbi mõnus hall riie koos kollase õmblusega, mis tekitab tunde, et sellega on vaeva nähtud. Samas toonis istmed on mugavad ja piisava külgtoega, et kurvis mitte läbi ukse lennata.

dsc_0665

Kellade displei näeb välja klass kõrgem, kui oodata võiks ning nahast mõnusa suurusega sportliku joonega rool istub kätte nagu baranka sõrme otsa. Parklas saab tänu muutuvale võimendile roolida kasvõi ühe sõrmega.

dsc_0695

Varustust saab tellida nii palju, et isegi tehnikahuvilised sõbrad tüdinevad ära, kuulates pikka kõnet kõikidest lisadest. Üks huvitav lisa on autosse integreeritud pardakaamera, mis peaks registreerima kõik “kurikakangelased”. See töötab vaikimisi kogu aeg ja avariisse sattudes salvestab eraldi 30 sekundit enne ja 60 sekundit pärast õnnetust.

dsc_0674

Tagaistmetel istudes kannatab sõita sõbra juurest peole ja tagasi, aga Euroopa ringreisiks valiks mõne ruumikama sõiduki. Lastes seljatoed alla, saad endale uue nõudepesumasina ise ära tuua.Täielikku tasapinda tänu istmetele ei saavuta, aga parem kui mitte midagi. Muide, teise nõudepesumasina saab paigutada kindalaekasse, sest see on üüratult suur. 

dsc_0692

Huvitava disaini ja kohati kõrgema klassi materjalide kõrval on samas kasutatud kõva plastikut, tagumisi trummelpidureid ja veidrat keskkonsooliga mitte kokku sobituvat ekraani. Sel on tuntav viivitus, kuid saab kasutada ka kinnastega ning sisu on üpris heas eesti keeles. Need pisiasjad on suhteliselt tühised, sest auto hinnaklass on taskukohane. Proovisõiduauto hind jääb umbes 15 tuhande euro ümber.

dsc_0671

Räägime veel mugavusest. Nii linnas kui ka maanteel sõites ei ole poekärus istumise tunnet. Salongis on maanteekiirusel nii vaikne, et  saab rahulikult rääkida ka tagumiste inimestega. Äpiga “Sound meter” mõõtsin ma detsibelle 95 km/h kiirusel 60. Manuaalkastiga oli käikude vahetamine täpne ja sujuv ning 1,6 liitrine 55 kw diiselmootor sai hakkama kõigi mõõdasõitudega. Eriti hästi sobib see linna, sest enda maksimaalsed 233 njuutonmeetrit paneb see mängu juba 1750 pöörde puhul.

dsc_0714

Selliste näitajatega oled foori tagant ära kiirendades päris kõva tegija. Keskmiseks maantee kütusekuluks sain 5 liitrit sajale, mis on tehase väidetavast tükk maad suurem. Mul ei õnnestunud proovida automaatkasti, aga selle mootoriga ilmselt sobib kõige paremini just automaat. Juhitavus on piisavalt konkreetne nii linnas kui maanteel. Kuna linna sobib see auto ikkagi rohkem, siis võtsin suuruse mõõdupuuks Selveri parkla parkimiskoha, mille joonte vahele mahtus see auto vabalt.

dsc_0723

Kogu selle mugavusega unustad kiirelt, et tegelikult peaks see auto olema närviline, pööretemaias ja tülinorija ehk noor poiss, kes on kodust vanemate kotkatiiva alt pääsenud ja on nüüd valmis tegema kõike. Minu jaoks peitub väikeste autode võlu just selles, et linn on sinu rallirada, kus sa saad sipsida ühelt realt teisele, teha mõni ulakas käsipiduri pööre ja kiirendada igalt ristmikult rehvide vilisedes viiekümneni. C3 on teismeline, kes on vanemate tubli kasvatuse tõttu kiirelt täiskavanuks saanud, kuid enda trendika soenguga näeb ta siiski silmapaistev välja. Oma disainiveidrustega on Citroën C3 väärt auto, mis pakub enda klassis tugevat konkurentsi!

dsc_0743
Tutvu mudeliga lähemalt maaletooja kodulehel: http://citroen.ee/mudelid/c3

Leia lähim edasimüüja ja broneeri endale aeg proovisõiduks: http://citroen.ee/kontakt

Related posts