Compass Grandi poeg Jeep

Kujuta nüüd ette, et Jeep’i praegune mudelivalik oleks kui perekond. Isa oleks Grand, ema Chero ning siis kaks poega. Kõigepealt Renegade, see noorem, mässu ja punki täis püsimatu rüblik, kes tahaks vaid õues ringi joosta, liivas tolmutada ja kõikvõimalikke saladuslikke radu käia ning maailma avastada. Poiss peab küll vanematest lugu, ei ropenda ega räuska ning ütleb kõigile kõva häälega tere, ent osad naabrid hoiavad igaks juhuks ikka meemale. Välja arvatud esimese korruse Linda, kes on sügavalt sisse võetud väikese Renegade’i maal elavast karusest ja suure habemega onust Wranglerist.

Vanem poeg Compass, nägus kui Taukar

Naabrite ja vanemate suureks rõõmuks ning kergenduseks naasis peale välismaiseid õpinguid kodumaale ka perekonna teine, vanem poeg Compass. Kodukauged õppeaastad on teda veelgi täiskasvanulikumaks muutnud. Selg ilusasti sirge, juuksed uhkelt üle pea kammitud, nägus kui Taukar ning pea raja tagant saadud elutarkusi ääreni täis. Tema suureks eeskujuks pole metsalaantes end jumalikult ja vabalt tundev ning pussnuga alati vööl kandev onu „W“,  vaid ärimehest isa. Tal on ka geenidega vedanud, sest nägi juba lapsena õues mängides noore isa moodi välja. „Näe, täitsa nagu väike Grand… mäletad!“ Nii õhkasid naabritädid kui ühest suust ning patsutasid Compassi põsele, öeldes: „Sinust kasvab tulevikus hurmur ja südametemurdja!“ Ja vanemad olid Compassi üle uhked. Teda tõsteti sünnipäevadel ja suguvõsa kokkutulekutele alati esile, räägiti tema saavutustest ning isa eraldas talle oma isiklikust kollektsioonist uhke lipsu, mis pidada kandjale eluteel suureks abiks ja eduks olema…

Grand Cherokeele viitav väljanägemine

Lühidalt, Compass on normaalne vend neile, kelle jaoks on Renegade’i välimus vähe liiast, ja suuremad isendid kipuvad eelarvest välja jääma. Välimuse poolest on Compassil palju öelda. Grand Cherokeele viitav väljanägemine on juba omaette müügiargument. Samasugune jõuline välimus veidi väikesemas kestas. Siinjuures tuleb nentida, et uue Compassi muutis veelgi efektsemaks ja silmatorkavamaks SRT-likult ähvardav tumepunane värv. Omamoodi karakterit lisavad veidi altkulmu põrnitsevad tuled ning esimeses põrkerauas haigutav pirakas õhuvõtuava. Seda kõike tasakaalustavad aga peeglitest alguse saavad kroomliistud, mis elegantselt auto katusejoont järgides tagaluugile kokku jooksevad. Mustad plastikääred ning hõbedased põhjakaitsmed viitavad omakorda aga maastikusõbralikkusele.

Mugav istumine ja digilahendused

Viiteid suurematele mudelitele leiab ka auto salongist. Kõik on rahulik ja mõnus. Midagi ei kriiska ega riiva silma. Kliima- ja meediakeskuse juhtimise nupud on suured ja korralikud ning nendest saab tõhusalt kinni võtta. Need aga, kes nuppudest suurt ei pea ning pooldavad kõikvõimalikke digilahendusi, saavad kõik vajalikud toimingud ära teha ka Uconnect 8,7” puutetundlikul ekraanil. Tõsi, standardvarustuses vaatab Teile armatuurlaualt vastu 7-tolline ekraan, mis sisaldab oma väiksematest mõõtudest hoolimata Apple Carplay’d, Android Autot ning muid vajalikke äppe. Samuti kuuluvad standardvarustuse hulka võtmeta sisenemine ja nupust käivitamine, bi-xenon tuled, nahk-tekstiil istmed, rajahoidmis- ja kokkupõrke ennetamise süsteemid ning tagumised parkimisandurid. Teise suure ekraani leiab näidikuteplokist ning ka seda on saada kahes erinevad suuruses.  Istmed on Jeepile omaselt mugavad ning korralike külgtugedega. Ja see on asi, mida maastikusõbralikult autolt ka eeldada võib. Mugavuslisadena tasuks välja tuua automaatset rooli- ja istmesoojendust, need asuvad aktiivselt toimetama kohe, kui välistemperatuur langeb alla viie soojakraadi. Ventileeritavate nahkistmete korral lülitub istmevent automaatselt sisse 25 soojakraadi juures. Kõiki automaatfunktsioone saab menüüst sisse ja välja lülitada. Samuti on võimalike autovarguste vältimiseks võimalik võtmeta sisenemise süsteem välja lülitada. Pagasiruum mahutab püstiste seljatugedega 438 liitrit. Seljatugesid on võimalik alla klappida, kuid päris sirgeks pagasiruumi põrand ei jää.

Select-Terrain pakub lume, liiva ja mudarežiimi

Jeep Compass on varustatud Select-Terrain nelikveo juhtimise süsteemiga, mis võimaldab sõita nii automaatseades kui ka lume-, liiva- ning muda-režiimis. Samasugust süsteemi kasutavad ka teised Jeepi mudelid ning see võimaldab valida oludele vastava veoskeemi, käigukastiseade ning sobiva veojõukontrolli. Kõige maastikusuutlikuma versiooni – Trailhawk – nelikveoskeemi lisanduvad nupust lülitatav aeglusti ja mägipidur. Compass Trailhawk saavutab „Trail Rated“ maastikuvõimekuse tänu oma klassi parimatele pealesõidu- harja ületuse, ja mahasõidunurkadele ning klirensile. Läbivust tagavad ka eridisainiga stanged, põhjakaitsed, mäelt laskumise abisüsteem ning 17 tollised maastikurehvid. See ei tähenda aga seda, et Longitude ja Limited varustuses Compassid maastikul palju tagasihoidlikumad oleks. 215 mm kliirens lubab läbida 406 mm sügavusi veetakistusi ning tunda end metsa- ja põlluvaheteedel üsna kindlalt. Tõsi, 6 cm lühema teljevahega Renegade tunneb end maastikul mõnevõrra kindlamalt, ent jääb teel sõidumugavuses Compassile tuntavalt alla. Kasuliku maastikulisana võiks välja tuua ka asjaolu, et Jeep’i käigukast hoiab maastikurežiimis manuaal-käiguvahetusele lülitatud autol valitud käiku. Selline lahendus tuleb kasuks raskemates oludes, mil automaatne käigu ülesvahetamine võib võrduda jõukaoga ning seeläbi ka kinnijäämisega.

Compassiga läheks luurele küll

Mootorivalikusse kuulevad hetkel 1,4-liitrine turboga 170-hobujõuline bensumootor ning kaks eri võimsusega kaheliitrist turbotatud diislit – 140- ja 170 hp. Kõik hetkel saadaolevad mudelid on nelikveolised ning varustatud 9-käigulise automaatkastiga. Keskmist kütusekulu saab mõõtma hakata alates 5,7 l/100km. Uue Compassi hinnad algavad 30 400 eurost.

Kokkuvõtteks tahan öelda, et Compassiga läheks luurele küll. Efektne ja silmatorkav välimus annavad uuele linnamaasturile värske olemuse ja hingamise. Välimuselt peaks värske Jeep hästi sobima neile, keda Renegade’i ja Cherokee heas mõttes veider välimus on ehk veidi eemale peletanud. Sõidumugavust, juhiabisüsteeme ja turvavarustust on Compassis kuhjaga ning auto saab vapralt hakkama ka halvemate teeolude korral.

Related posts