Dacia Dusteri uus tulemine

Samal ajal, kui osa inimesi Dacia nime kuuldes endiselt vaikselt pihku itsitavad, on kõnealune autofirma müünud üle viie miljoni sõiduki. Nende seas umbes 2 miljonit Dusterit. Mitte niivõrd tuntud fakt on aga see, et Dusteri nime kandvaid autosid müüakse regioonist olenevalt kas Dacia või siis Renault’ nime all. Ning kuna esimese generatsiooni Duster osutus tehase jaoks äärmiselt oluliseks ja populaarseks, töötati ajas kaasa käimiseks välja ökomaasturi uus versioon.

Tehke samasugune, aga parem!

Ja et kliendid eelmisest mudelist väga lugu pidasid ning ka välimusele midagi ette heita ei osanud, anti disaineritele töökäsk kätte ning öeldi, et tehke täpselt samasugune, aga parem, ilusam,  kaasaegsem ja täiesti uus. Disainerid mõtlesid, mõõtsid, modelleerisid, sikutasid vana mudelit disainiprogrammis siit ja sealt nurgast ning vajutasid lõpuks print nuppu. Ning uus Duster oligi sündinud.

Õiend! Kõik fotod on tehtud samal päeval ning näevad just sellised välja, nagu sellel päeval teha sai. Ma oleks ju võinud siia ka nooblid Kreekas tehtud pressipildid panna, aga siis poleks see enam päris see olnud. Seega, antagu meile ja Dusterile andeks, et ta just selline sombune on. (Toim.)

Tagatuled kui Jeepilt pärit

Uus Duster näeb esmapilgul üsna samasugune välja, kui just mõned silmatorkavad disainielemendid välja jätta. Auto veereb tehasest välja 17-tollistel ratastel, mis sobivad hästi nüüdsest suurematesse rattakoobastesse. Esituled asetsevad uuel mudelil üksteisest kaugemal, andes autole võimaluse laialt naeratada. Tagumised tuled on silmatorkavad ning oleks justkui pärit Jeep Renegade’lt. Tõsi, Renegadega võrreldes on tuled keeratud 45-kraadise nurga alla ning kuvavad X-i asemel plussmärki. Ka auto profiil on muutunud. Kapott on nüüdsest horisontaalsemas asendis ja alumine aknajoon on tõstetud kõrgemale, et anda autole massiivsemat välimust. See surub ka küljeaknad kitsamaks ning mõjub üllatavalt efektselt. Märkamata ei jää ka kõrgemale ulatuvad põhjakaitsed ja neid ääristavad hõbedast värvi plastikdetailid ning kroomsed katusereelingud. Hoolimata sellest, et uus Duster näeb esmapilgul väga vanema mudeli sarnane, ei leia sellelt ühtegi vana kerepaneeli. Kõik on moodsal ja malbel viisil uueks vormitud ning massiivsemaks muudetud. Auto näeb välja küll suurem ja pikem, ent on oma mõõtmetelt täpselt sama suur kui eelmine.

Võtmeta sisenemine, nupust käivitus, pimenurga-andurid 

Uue Dusteri salong on avaram ja ruumikam. Seda paljuski tänu 10 cm ettepoole paigutatud esiklaasile. Mahukamaks on läinud ka salongisisesed panipaigad, mahutades eelmise autoga võrreldes 5 liitrit enam, ehk kuni 27 liitrit. Pagasile ette nähtud ruumi leiab 4×2 versioonist 445 liitrit ning 4×4 versiooni korral 411 liitrit. Kui aga tagumiste istmete seljatoed maha klappida, ulatub pagasiruumi mahutavus 1478 liitrini. Parendatud on salongi materjale ning üldist heliisolatsiooni, mis muudavad auto mõnevõrra vaiksemaks. Moodsatest elektroonilistest lahendustest on uuele Dusterile jõudnud võtmeta sisenemine, nupust käivitus, pimenurgaandurid ning multi-view  kaamerasüsteem, mis võimaldab ekraanilt jälgida auto ees ning taga toimuvat. See on äärmiselt teretulnud lahendus, mille eelised avalduvad keerulisemates manööverdusolukordades ja maastikul sõites.

Mootorimüra sõitjateni jõudmist on vähendatud

Lisaks eelnevale on uus Duster varustatud ka elektrilise roolivõimuga, mis teeb manööverdamise veelgi kergemaks ja lihtsamaks. Armatuurlaud näeb samuti parem välja ning on mõnevõrra paremast plastikust. Keskkonsoolist vaatab vastu suur puutetundlik ekraan ning selle alt leiab kaks nupurida. Kliima juhtimiseks on nägusad ning valgustatult infot kuvavad ümarad nupud. Nende peal aga Peugeot’lik nupuklaver, mille disainimisega on Dacia arendustiim veidi hätta jäänud. Mõte on küll hea, aga tulemus üsna keskpärane. Näidikuteplokk on selge ja loogiline, rool mõnus ning täiesti uued istmed üsna mugavad. Rattakoobastesse ja vastu põhja paiskuvat vett on küll salongi kuulda, ent mootorimüra sõitjateni jõudmist on eelmise mudeliga võrreldes kõvasti vähendatud.

Maastikul, ringrajal ja metsateedel

Et uut autot ajakirjandusele korralikult tutvustada, lennutati kimp Baltikumi autoajakirjanikke Lätti. Jurmalas toimunud pressikonverentsile järgnes linnaliikluseküllane sõiduharjutus, mille käigus sõideti uute Dusteritega Jurmalast läbi Riia 333 nimelisse  keskusse, kus olid ettevalmistatud spetskatsed nii kiirete kurviliste teede, põdratesti ning juhitavuse ja stabiilsuse testimiseks kui ka tõsine offroad-rada ning libe ja järskude nõlvadega metsalõik.

Ringraja kiiretes ja järskudes kurvides pidas Duster end väga hästi üleval. Oli stabiilne, kaldus vähe läbi ning oli üllatavalt juhitav. Justnimelt üllatavalt juhitav! Alajuhitavust sai kogeda vaid eriti järskudes ja pikkades kurvides. 50-60 km/h sooritatud põdratest läks samuti edukalt ning kõik põtru ja muid olulisi elemente tähistavad koonused jäid ka peale korduvaid katseid oma kohtadele püsima. Oma osa asjalikule manööverdusvõimale andis ka üllatavalt väike pöörderaadius.

Mägipidur ja kaamera auto ninas

Offroad-rada oli aga päris karm. Olud muutis veelgi keerulisemaks suur sula, mis paljud kohad paksu vesise mudaga täitis. Maastikul sõitmiseks on Dusteril kaks režiimi: automaatsele, kus auto ise sildadevahelist jõudu valib, on lisaks ka Lock-režiim, mis ülekande 50:50 jaotusesse lukustab. Järsematel laskumistel pakub abikätt hästi toimiv mägipidur, mis pidurdab rattaid vastavalt vajadusele, hoides auto ka libedamatel laskumisel otse. Teine suur abimees on auto ninasse paigutatud kaamera, mis võimaldab laskumisel ja keerulisematel radadel auto ette näha ka seal, kuhu esiklaasist välja vaadates silm ei ulatu. Selline süsteem oli suureks abiks ühel eriti järsul ja pikal laskumisel, mis eeldas, et auto oleks languse eel rajaga samal joonel. Suurepärane lahendus. Ja mis siin salata, Duster sai nende raskete oludega hästi hakkama ning näitas end heast ja suutlikust küljest.

Metsakatse tundus offroad-katse järel tavalise sõiduharjutusena. Tegime mõned suured konarliku pinnase laskumised, mis auto ratta või paar maast lahti tõstsid ning samalaadsed tõusud. Duster sai ka selle ülesandega ilusasti hakkama.

Mitu mootorit ja “selle raha eest” palju autot

Hinnad algavad 9990 eurost ning esimese nelikveolise eest tuleb välja käia 12 474 eurot. Kõik muu on juba maitse, varustusastme ning lisavarustuse küsimus. Uut Dusterit on saadaval üheksas erinevad värvitoonis, manuaal- ja automaatkäigukastiga ning ka gaasitatud versioonina.

Kokkuvõtteks jääb öelda vaid üht – selle raha eest on uues Dacia Dusteris autot väga palju. Kohe päris tõsiselt. Anna talle võimalus ja käi proovisõidul. See soodne auto üllatab sindki.

 

Related posts