Sõitsime selle talve esimese lume aegu Dacia Sandero Stepwayga. Sõiduk oli just saabunud Eesti Aasta Auto 2022 sündmuselt, kus ta Opel Mokka järel ja Mercedes-Benz C-klassi ees viiendaks platseerus. Tegu on ühe odavaima uue autoga.
Sõidetud Sandero Stepway Comfort 1,0 TCe oli manuaalkäigukastiga ja sobis seetõttu mulle suurepäraselt. Teisel juhul oleks käigukast olnud CVT, aga kui saab valida nende kahe vahel, valin ma alati manuaali. CVT on mu arust liiga uimane. Käsitsi käikude vahetamisel on väga oluline sõitja asend rool-iste-käigukang ja nii tuli meelepärase istme asendiga veidi nokitseda. Tulemus sai igatahes korralik.
Sõitsime peaasjalikult maanteel Keila-Tallinn, aga sattusime ka Pakri poolsaare ja Keila tagustele künklikele salateedele. Kõvapoolse vedrustusega autole ei meeldinud lamavad politseinikud, mida ta vappudes ületas, kuid üüber-auklikul kõrvalteel oli temaga lust sõita. Sõitmist künklikul teel soodustab ka 20 sentimeetrine kliirens. Teine käik ja anna vaikselt gaasi!
Auto on lubatust nobedam
Auto mootor on kolmesilindriline silindrimahuga üks „kuubik“ vähem kui liiter ja arendab võimsust 90 hj. Tehnilised andmed lubavad jõuda nullist sajani 12 sekundiga. Pea iga auto puhul tundub, et see aeg on lühem ja nii oli ka Sandero Stepwayga. Auto on üldiselt lubatust nobedam, ainult kuuenda käiguga möödasõit võtab aega. On olemas ka aktiivne hädapidurdus juhuks, kui eessõitja liiga järsku hoo maha võtab ja Stepway piloot samal ajal näiteks mobiiltelefoni näpib.

Renault Clio põhjale loodud Sandero Stepway on väga õnnestunud kujustusega. „Dünaamikat peegeldav viimistlus“ öeldakse reklaammaterjalides ja see vastab ka tõele. Paljusid elemente autoga sõites ei märkagi ja need tulevad esile hiljem pildigaleriisid vaadates. Dacia uuest logost on inspiratsiooni saanud näiteks parktuled, tagumised tuled, bensiinipaagi luuk, ventilatsiooniavad armatuurlauas. Ootamatult on lahendatud kohandatavad katusereelingud, mida saab keerata risti katuseraamideks ja kasutada pikemate esemete – lumelaua, purjelaua, suusaboksi – kinnitamiseks. Keeramiseks vajaliku võtme leiab kindalaekast. Praktilise inimesena tõstan alati tagaluugi üles ja vaatan, mida pakiruumi panna saaks. Kui tahta asju vedada, tuleb leppida kahe eesistmega ja tagaistmed alla klappida.

Mis meeldis? 15 000 eest autot kui palju!
15 000 euro eest on siin hea kujustusega nägusat autot väga palju, odavaim hind on isegi alla 13000, aga teame ju – kui läheme autot poest ostma, siis lisandub ikka üht-teist ja summasid koguneb. Selle raha eest saab täiesti uue auto, millega võiks ju 150 000 kilomeetrit probleemivabalt sõita. Kui Sandero Stepway liisida 4 aastaks, maksta sisse 10% ja jätta jääkväärtuseks 25%, siis tuleb kuumakse veidi üle 200 euro. Kui aga liisida 5 aastaks, on kuumakse 170 euro kandis.
Mis ei meeldinud? Pimedas parklas ei leia üles
Olen harjunud, et kui puldile vajutada, hakkavad auto tuled põlema ja nii leiab selle hõlpsasti kaubanduskeskuse eest parklast üles. Sanderol ma seda funktsiooni ei leidnud ja nii peab augustihämaruses Naised Köögis kontserdilt tulles täpselt meeles pidama, kuhu täpselt auto parkimis-heinamaal jäi. Kogesin ka uksepolstrite kolinat ja autosse kostvat asfaldimüra, aga sellega harjub lühikese ajaga.
Kellel soovitan osta?
Soovitan osta neil, kes soovivad uut autot ja tahavad seda võimalikult madala hinnaga. Linnamaastur on sõna, mis paneb linlase kõrvad liikuma ja pilte vaadates sääraseid sõidukeid ka himustama. Jah, Dacia Sandero Stepway sõidab linnas hästi, aga ma soovitaks seda sõidukit esmalt neile, kes elavad linnast väljas ja ajavad asju kruusateedel.
Mida ütles Robert Rool?
Eesti Aasta Auto sündmust ilmestasid klipid, kus autosid kommenteeris Robert Rool. Dacia Sandero Stepway kohta märkis ta positiivset, et rooli kõrval paremal oleva telefonihoidja taga on ühendamiseks USB pesa. Aga positiivset on palju muudki, mida soovitan kogeda.

Aga mida teised väljaanded on kirjutanud?
Accelerista: Sandero Stepway on saanud eksimatult äratuntava erilise ribilise ja kumerama kapoti. Tõstetud kliirens, logoga katusereelingud, suured poritiibade laiendid ja tugevdatud uksepõhjad rõhutavad mudeli maasturlikku välimust.
Delfi Forte: Stepway Comfort on kaasaegse linnamaasturi moodi välja nägev, odav, kompaktne, kütusesäästlik ja ilma liigsete tulede ja viledeta auto, mis ei jää hätta ka jäistel või mudastel metsateedel.
Maaleht: Sandero Stepway pole üleliia suur, aga see-eest krapsaka ja värske välimusega. Häbeneda pole siin kopika eestki. Katusekaared ja uhke antenn annavad mulje reipast teekaaslasest, esiosa vaatab sulle otsa vägagi vahval ilmel.
Maret Sal-Salleri fotod
[…] Loe pikemat kokkuvõtet siit: https://www.wroomer.ee/dacia-sandero-stepwayga-kruusateel-ja-mere-aares/. […]