Esteetiline linnamastur Citroen C3 Aircross

Citroën on alati kandnud Prantsuse autotootjate seas kõige eriskummalisemate tiitlit. Seda peamiselt disainilt, kuid ka praktilisuse ja muude vigurite poole pealt. Selle tõestuseks tuleb vaid kiigata ajalukku -2CV, DS, SM ja BX 4TC on kindlasti mingil moel mõne entusiastlikuma autohuvlise mällu sööbinud. Nendest hittidest on aega palju mööda läinud ja Citroën on kujustuse poolelt mõneti “rahunenud”.

Täna on Citroën toonud kompaktsete linnamaasturite lahinguväljale aga värske C3 Aircrossi.

Funktsioon on kujundanud C3 vormi

Alustame väljast – C3 Aircross on ilmselgelt disainitud “function makes form” mõttelaadiga. Auto istub maast 178 mm kõrgusel, mis koos mattmustade koopa- ning stangelaienditega jätavad vägagi esteetilise linnamaasturi mulje. Eest vaadates näeme embleemijoontega ümbritsetud peenikesi päevasõidutulesid ning nende all suuri põhilaternaid. Öösiti tähtede jälgimiseks on loodud meeldivalt suur panoraamkatus. Huvitav lüke on tagumiste piilarite sisse disainitud aken, mille eesmärgiks on nähtavuse parandamine. Üheks põhiliseks märksõnaks Citroëni poolt on auto personaliseeritavus – värvikombinatsioonide hulk ulatub suisa kolmekohaliste arvudeni.

Avar auto: vajadusel saab ka IKEAst kappe vedada

Tootja pakub Aircrossile kolme varustuspaketti – baasmudel Live, tippmudel Shine ja nende kahe vahepealne Feel. Proovisõidu ajal tekkis mul võimalus proovida kaht viimast. Kõikide mudelite pakutav mugavusvarsutuse nimekiri on auto hinda vaadates vägagi rikkalik. Istmed, antud juhul siis poolnahksed, on mugavad ka pikemate sõitude jaoks ning tänapäeva inimese jaoks hädavajalikud lisad on kõik käepärast. Ka infosüsteem katab ilusti baasvajadusi. Kõige rohkem hiilgab C3 oma mahutavusega. Istmeid on võimalik kõikvõimalikes positsioonides alla klappida – ning kui kogu pingirida alla lasta, võib muretult isegi IKEA’st kappe vedada.

Kolmesilindiriline turbomootor lisab linnas vürtsi

Märkismiväärseim omadus Shine mudelil on “Grip Control” maastikureziim. Ehkki masinal puudub nelikvedu, saab autot sättida lume, pori, liiva ja teiste viiside peale. Porireziimil õrnas mudas mütates on tõepoolest tavareziimiga vahet tunda. Jõuallikaks on 3 silindriline turbomootor, mille üsnagi tuntav viivitus lisab sõidukogemusele vürtsi juurde. Linnavahel on Aircross õigustatult komfortne ja vilgas, maanteel jääb aga paraku suhteliselt lahjaks. Elektriliselt võimendatud rool on samuti üks väheseid miinuseid, olles kergelt uimane.

Lexus NXi asemel soovitan Citroëni proovida

Mis ma siis sellest autost arvan? Pärast kahte taskuraketti oli üsnagi huvitav kontrastiks sellise auto rooli keerata. C3 Aircross sobib ideaalselt väiksematele peredele linna vahel liiklemiseks ning ei jää hätta ka hasartsemates oludes. Mõned kuud tagasi sain sõita ka uue Lexus NX’ga ja saan võrdluseks öelda, et C3 Aircrossi tippmudel pakub sisuliselt sama sõidu-ning mugavustunnet. Arvestades hinna-kvaliteedi suhet, soovitan sellest segmendist liikurit valival inimesel kindlasti Citroëni järgi proovida.

Fotod: Kristi Tirmaste

Related posts