Ford Edge nagu maja või laev

Ma olin mudelit Edge kuulnud Fordiga seoses eelnevalt vist ainult mõned korrad enda elus, ilma sellele suuremat tähelepanu pööramata. Edge tegi debüüdi 2006. aasta Detroidi autonäitusel ja Euroopa võis sellest ainult unistada. Nüüd aga on huvitava nimega masin jõudnud meilegi müügile.

Eurooplasele kohandatud Ameerika auto?

Esinduse juurde jõudes püüdsin parklas silmata enda proovisõidu masinat, sest polnud  päriselus seda kunagi varem näinud. Ei teadnud ka, kui suur või mis värvi pakutav Edge on. Salongi jõudes küsisingi, kas tegu on Kuga asendajaga, kuid vastuseks sain kindla ei. Mõtlesin siis, et ilmselt päris Ford F-150 ei ole, kuid äkki sarnase suurusega. Võtmed käes, müügimehe Raiko Vaheri käest hea ülevaade saadud, asusin teele. Esimesed muljed ei olnud erilised, kuigi mudelinimi Edge tekitas iseenesest elevust. Tähendab see ju otsetõlkes serva, äärt, teravust, lõiketera ja mida kõike veel. Salongis olid detailid pigem kumerad ja soliidsed ning välimuseski ei olnud väga teravust. Meenutas see pigem eurooplastele kohandatud Ameerika masinat. Veidi pettusingi, aga mis seal ikka, sõidame proovisõidu ära ja siis vaatame uuesti need asjad üle. Kaheliitrine diiselmootor, millel võimsust 154 kW, ka väga teravaid elamusi ei pakkunud. Küll aga jäi mind kummitama Raiko mainitud erilisus, mis tundus piisavalt jabur. Aga sellest hiljem.

Väljast edev, seest konservatiivne

Välimuseski on tuntav ameerikalikkus, mis tekitab ka sõites veidike erilisemat tunnet. Kuidagimoodi jääb väljast suure ja mahuka ning samas kompaktse linnamaasturi mulje. Vaatad, et päris massiivne masin, kuid siis jällegi ei tundu nii massiivne ka. Huvitav igatahes. Pigem meenutab premium-klassi. Ühtlased matt LED esi- ja tagatuled on täitsa meeldivad.

Olles väljast nii uhke ja edev, on Edge seest pigem konservatiivne ja klass madalam. Kõik on tipp-topp ja midagi erilist silma ei torka, aga ootasin veidi rohkem disaini ja ekstravagantsust. Keskkonsooli nuppudega oleks ehk pidanud rohkem vaeva nägema, praegu jätavad nad pigem odavama mulje ja sisemus on ju see, kus sa kõige rohkem aega veedad.

Istud kui laevakapten

Kas see ongi nüüd kõik ja midagi ägedat ei olnudki? Pigem vastupidi. Sisse istudes tunned kohe, et nüüd oled auto asemel astunud suisa majja. See on niivõrd suur, et tagaistujatega silmsideme saavutamiseks on sul vaja binokleid. Esiistmelt kapotti vaadates tundub nagu kiikaks üle Peipsi järve teist kallast ja seda ei paista. Istudes jääb mulje, nagu oled laevakapteni toolis, asend on parajalt kõrge ja püstine. Suur muusikakeskuse helitugevuse nupp keskkonsoolis on ägeda disainiga ja lisab tunnet, et istud pigem kodus kui autos. Laev või maja võikski olla üldised iseloomustavad sõnad selle auto puhul. Ruum ja mugavus on tunda ka sõitmisel. Rool ei ole äkiline ja gaasipedaali reageerimine on pigem rahulik. Kurvides ei kalluta üleliia, kuid ebatasasel teel on masin millegipärast jälle päris jäik. Augud lõikavad teravalt salongi, mis on ilmselt ainuke asi, mis meenutab mudelinime Edge.

Vaikne nagu maakodus

Nüüd aga see jaburalt äge asi, mida Raiko mulle esinduses tutvustas. Nimelt on palju vaeva nähtud müra summutamisega. Selleks on kasutatud palju müramatte ja paksemat klaasi. Üllatav asi selle juures on see, et kõlarid summutavad maanteemüra. Auto on seest niivõrd vaikne, hoidsin vahepeal raadiot mute peal ja imetlesin vaikust. Nagu maakodus, mitte Tallinna liikluses. Peale Edge’iga proovisõitu olid teised autod enda lärmakusega minu jaoks rikutud. Kes võtab Info Auto müügimehe Raiko Vaheriga ühendust, see saab teada, mis tunne on sõita vaikuses.

Fotod: Tanel Tang

Related posts