Lõbus linnaauto Ford Focus ST-Line

Sel aastal on Ford hakanud sujuvalt enda mudeleid uuendama. Olles ikka veel pimestatud Focus RS-ist, on muud uuendused peaaegu kahe silma vahele jäänud. Usun, et veel tänagi vaatab enamus autohuvilisi pikemalt Focus RS-ile järgi, kui see mööda vuhiseb. On vahva, et Ford tegeleb hoogsa uuendamisega ja niipea ei hakka inimesed aru saama, et müügil olevad mudelid on juba vanad.

Desert Island Blue 25 000 euroga

Uue põlvkonna mudelistest sattus esimesena kätte neljanda põlvkonna Ford Focus ST-Line hinnaga umbes 25 000 eurot. Tundub ehk kallis, aga tegelikult on autos sisu iga euro eest. ST-Line aga tähendab, et tegemist on sportlikuma mudeliga. Seda iseloomstavad iseloomulikud eesmised ja tagumised kaitserauad, Desert Island Blue värv, ST-Line märk esitiival ja lisaks veel hulk muid iseloomulikke detaile nii sees kui ka väljas. See ei ole muidugi Focus ST, aga suudab tuua tujuküllasust ja sportlikkust igapäevasesse autosõitu väiksema raha ja kütusekuluga. Testides jäi kütusekulu umbes 6 liitri juurde 100 km peale, aga sõideti vaid linnas.

Fordil on õnnestunud luua uus Focuse põlvkond nii, et paneb möödasõites pead keerama ka autovõõra inimese. Sellele kõigele aitab kindalsti kaasa antud auto ilus sinine värv, aga samas on ka väga raske leida auto juures midagi silma riivavat. 

Näokõrgendus teeb agressiivseks

Esiosas on näha veel jälgi eelmise põlvkonna näokõrgendusega kaasnenud suuremat iluvõret, mida on muudetud kõvasti agressiivsemaks. Samuti tõmbab tähelepanu ka ST-Line’ga kaasnev eesmine kaitseraud. Tagumine osa on saanud samuti meeldiva uuenduse.

Üldiselt on Ford suutnud hästi luua uue Focuse põlvkonna näo, ei ole mindud üle piiri, jättes näojooned vaatamata uuele põlvkonnale äratuntavateks. Taguots on uuenduslik, aga mitte nii rabav, kui esiots.

Valimus imetletud, istume sisse. Siin ootab meid ees meeldiv üllatus, pehme viimistlusmaterjal, mis on enesestmõistetav sellise hinna juures, aga üllatab ikkagi. 

Infosüsteemi on lihtne kasutada 

Materjalidega üllatused ei lõpe. Uuenduse on saanud ka infosüsteem, mida on lihtne kasutada. Lihtsuse tagab lihtne kasutajaliides ja ka kiiresti reageeriv puutetundlik ekraan, mis on isegi ST-Line’is standardvarustuses.

Ka ülejäänud nupud on lihtsasti kasutavad ja käeulatuses. Algul võib tekkida raskusi osade nuppude ülesleidmisega, aga kui need leitud, on edaspidine  lihtne. Infosüsteem ühendub Andorid Auto kui ka Apple CarPlay’ga.

Igapäevasõidu teevad lihtsamaks eri juhiabilised. Maanteel sõites on auto üllatavalt vaikne, reahoidmise assistent muudab pikkade otsade sõitmise lihtsamaks ja hulga ohutumaks. Samuti toimuvad igapäevatoimingud, nagu näiteks telefoni ja infosüsteemi automaatne ühendumine, kähku ja sujuvalt.

Kolm silindrit ja turbo

Lisaks sujuvusele iseloomustab ST-Line’i ka konfigureeritavus. Focusele on saab hunniku lisasid, näiteks juhtmeta laadimisaluse, millega saab laadida teatud telefone juhtmvabalt.

Focus ST-Line on varsutatud üheliitrise ja kolme silindriga turbo EcoBoost mootoriga. Hoolimata väikesest töömahust annab autole lõbusa iseloomu just mootos. Kolm silindrit teevad kiirendades sõltuvust tektitavat häält. Lisaks häälele on ka turbo, mida rakendub 2500 pöörde juures. Turbo viivitus ja mootori mõnus hääl tekitavad tahtmise iga käik õnneliku lõpuni sõita.

Linnast väljas ei pea pettuma

Viies auto linnast välja mõnele kurvilisemale teelõigule ei pea pettuma. Auto on hea juhitavusega, rool on küll natuke kõnetu, aga täpne. Kõnetus tuleb elektrilisest roolivõimust, samas annab rool annab ikkagi piisavalt tagasisidet  tajumaks, kus esirattad asuvad.

Uus Ford Focus ST-line on lõbus linnaauto. Auto sisu teeb igapäevased tööle-kojusõidud üpris mugavaks. Aa-ga, kui on soov lõbutseda, saab seda teha ka selle autoga! Lõbusõidu teeb nauditavaks auto turboga süda.

Fotod ja Tekst: Fredi Arro

Related posts