Ford Kuga uuendused paitavad silma

Kõige silmapaistvam muudatus uuenenud Kuga juures on esiosa, mis meenutab oma suuremat venda Ford Edge’i ja jätab väheke ameerikaliku auto mulje. Olulisemaks muutuseks on ka keskkonsool, mis on nüüd selgem ja lisavarustusena on saada suurem puutetundlik ekraan.

Siseviimistlus on kiiduväärt ja istmed on väga hea kujuga. Samas devalveerib keskkonsoolis domineeriv plastik salongi üldmuljet. Interjööri üldise kujustuse poolest pole Ford just tagasihoidlik olnud. Sõidetud autol oli taustavalgustuse pakett, mis tegi sõiduki interjööri pimedas oluliselt huvitavamaks.

Ford pakub uuenenud Kugale nelja erinevat varustuspaketti, millest kõige edevam on ST-line. Proovisõidu auto oli Titanium paketiga ja kaheliitrise diiselmootoriga, mis arendab 110kW. Käike vahetas PowerShift automaatkäigukast, jagades jõudu nelja ratta vahel.

Proovisõit kulges seedakorda peaasjalikult linnaliikluses, mis kergitas keskmise kütusekulu 9 l/100km. See on küllaltki kaugel Fordi ametlikest näitajatest, kus lubatud number on 5,5 l/100 km.

PowerShift 6 käiguline topeltsiduriga automaatkast toimetas väga hästi ja oli linna vahel küllaltki erk, eriti muidugi siis, kui käigukang oli asendis S. Käigikang kippus linna vahel sellesse asendisse ka jääma, sest tavarežiimiga kaasnev viivitus on veidi häiriv.

Vedrustus on sportlikum, kui linnamaasturitele omane, mis on plussiks. Auto on kurvides konkreetne ning roolitunnetus on kiiduväärt. Roolikeeramise kergus või siis raskus muutub vastavalt kiirusele, lihtsustades oluliselt parkimist. Suuremal kiirusel on rool raskem, täpsem, mis annab sõidutunnetusele väga palju juurde.


Nelikvedu aitab libedates teeoludes hädast välja ja Kuga saab kohalt minema ilma, et rattad liigselt kraabiks. Proovisõidu masin oli varustatud intelligentse nelikveosüsteemiga, mis reguleerib igale rattale üle kantavat mootorijõudu. Nii on auto kiirendades nelikveoline, aga ühtlasel kiirusel muutub ta kütuse säästmiseks esiveoliseks. Lisaks nelikveole aitavad autot teel hoida ka kurviaeglustussüsteem ja kurvihaardekontroll (Torque Vectoring Control).

Ford on uue Kuga puhul rõhunud paremale nähtavusele ja sõiduohutusele. Väljavaade autost on tõesti hea tänu suurele esiklaasile ja selle kaugusele juhikohast. Niiviisi on ka A-piilarid juhist kaugemal, pimenurgad väiksemad ja auto avaram. Veel on Fordil märkimist väärivad lisad esiklaasisoojendus, adaptiivsed tuled ja roolisoojendus. Need kõik on Eesti kliimas äärmiselt mugavad.

Plussid
Juhitavus ja vedrustus
Erk mootori ja käigukasti kooslus
ST mudeli välimus
Turvalisem kui eelkäija

Miinused
Konkurendid on väljas uute mudelitega ja uuenenud Kuga tundub nende kõrval veidi vananenud
Üheks miinuseks võib lugeda ka sõiduki hinda

Mudeliuuenduse saanud Kuga hinnad algavad 23 500 eurost, proovisõidu mudeli hind 33 300 €.

Related posts