Isuzu D-Max – harjumist vajav tulevane sõber

Jah, mis siin salata – kastikad on mind kõnetanud juba aegade algusest. Nende DNA-sse on peale tõsisteks tööautodeks olemise sisse kirjutatud ka mingi salapärane kogus võimekat seikluslikkust, lummust ja mehisust ning uus D-Max polnud siinjuures ka mingi erand.

Isuzu D-Max hakkas mõjuma juba siis, kui „kabiini“ ronisin ning ukse enda järel kinni tõmbasin. Istumisasend on kõrge, pakkudes head ülevaadet kõikjal toimuvast ning kõrge kliirens ahvatleb suurematelt teedelt maha keerama. Tegelikult peaks maasturite ja kastikate kindalaegas sisaldama peale kasutusjuhendite ka teede atlast, sest vaevalt, et keegi auto poolt pakutavad teevälised võimalused kasutamata jätab. Ja miks peakski. Korralik nelikvedu, asjaliku mustriga rehvid ning selle kõige juurde kuuluv aeglusti võimaldavad autoga sõita väga paljudesse kohtadesse – ka sinnamaani, kust traktorini on juba palju-palju maad.

Asjade pakkimise harjutus

Seiklema kiskus ka sellel korral. Suve lõpupäevil pakkisime lastega oma asjad autosse ning suundusime Saaremaale uusi teid ja kohti avasama. Tõsi, asjade pool-hooletu pagasiruumi loopimise asemel tuleb antud juhul paigutus veidi läbi mõelda. Enamasti tuleb selle tarbeks ohverdada üks istekoht, kuid kolme-nelja inimese pikema sõidu puhul pole sellest suurt probleemi. Taga istujatele on jäetud piisavalt jalaruumi ning see pakub ka avarat võimalust asjade pakkimiseks. Oma üllatuseks avastasin, et asjade läbimõeldud autosse pakkimine peitis endas põnevat ning läbimõtlemist vajavat harjutust.

Heas mõttes lihtsakoeline auto ja töömehe kastikas

Izuzu D-Max on olnud juba mõnda aega heas mõttes erakordselt lihtsakoeline auto. Tõenäoliselt on ka uue mudeli väljatöötamisel järgitud vana ja head rahvatarkust, mis manitseb töötavate mehhanismide häirimise eest ning seetõttu võib olla uuele mudelile viitavaid värskendusi ka esmapilgul raske leida. Uus D-Max on saanud uued esilaternad, need peidavad endas LED-päevatulesid ning parema varustuse puhul ka põnevat luup-lahendust. Luksuslikumal mudelil on ka tagatuled leedidega varustatud. Muutuse tegid läbi ka iluvõre ja stanged. Viimased said uue kuju ning need on madalamas varustustasemes värvkatteta.

D-Maxi interjöör on nagu ühel töömehe kastikal ikka. Kõvad materjalid peavad vastu ka tõsisemale ekspluatatsioonile ning on samas kergesti puhastatavad. Nupud on suured ja lihtsasti leitavad, et neile saaks pihta ka kindas käega. Sellest, mida on keerata vaja, saab korralikult kinni haarata. Lisaks paljudele topsihoidjatele ja panipaikadele leiab autost bluetooth-ühendusega ning tagurduskaamera pilti näitava puutetundliku ekraani. Teine digitaalne ekraan peidab end „kellade“ vahel ning kuvab selgelt ja loogiliselt kõikvõimalikku vajalikku infot.

Kangusega harjub ära

Istmetele pole midagi ette heita. Mina leidsin oma ebastandardse kehaga mugava sõiduasendi üsna kergelt. Ka rooli asendit sai muuta – rool liigub üles-alla, sisse-välja aga mitte. Tagumistele istmetele mahtus mugavalt istuma ning kui täiesti aus olla, oli seal hämmastaval kombel mugavam kui ees. Tagapingi elukvaliteeti tõstavad käetugi, USB-pistik ning topsihoidjad. Häid istmeid on aga D-Maxi vaja, sest auto vedrustus on esmapilgul jäik ja kandiline kui atleetvõimleja pärast tugevat jalapäeva. Tõsi, selle esmapilgul ehk veidi ehmatava kangusega harjub peale mõningast sõitmist ära ning mõne aja möödudes võib esmane emotsioon hoopiski rahuloluga asenduda.

D-Maxi kandevõime on 1000 kg ning seda on saada kahes erinevas versioonis – Double Cab ja Space Cab. Double Cab puhul võib suures veokastis hõlpsasti transportida kuni 1085 kg raskust koormat ning selle pikkus on vastavalt kabiinile (väike kabiin: tagumised uksed avanevad tagurpidi) kas pea 1,8m või suurema kabiiniga (neli täismõõdus ust) 1,5m. Kasti laius rattakoobaste vahel on umbes 1,1m, äärest ääreni 1530mm ning haakekonksu külge võib kinnitada kuni 3,5 tonni. 225 mm kliirens võimaldab teedelt maha keerata ning läbida ka halvemaid lõike. Siinjuures on suurteks abilisteks korralik lülitatav nelikvedu ning aeglusti.

Kuus käiku, juhiabid ja mägipidur

D-Maxi mootoriks on 1,9L töömahuga diisel, mis on Mitsubishi L200 või Toyota Hiluxiga võrreldes tervelt 0,5 liitrit väiksema töömahuga. Aga muretsemiseks pole põhjust – 120kW ja 360Nm aitavad kiirelt väikese töömahu unustada. Lisaks on suudetud tänu väiksele kubatuurile hoiduda adBlue seadmest ning see teeb D-Maxi kasutamise mõnevõrra mugavamaks. Käigukastide valikus on 6k manuaal ning 6k automaatkast ning mõlemad versioonid on varustatud aeglusti ja lülitatava nelikveoga. D-Max pakub ka mitmeid juhiabisüsteeme. Kui sõiduk on kallakul, on tänu nõlvaltstardi abile kohaltvõtt lihtne. Süsteem hoiab pidurit rakendatuna umbes 2 sekundit. Mägipidur võimaldab juhil keskenduda vaid juhtimisele, kuna süsteem rakendub rataste piduritel automaatselt, hoidmaks auto soovitud kiirust. Kiirust saab reguleerida vahemikus 7–30 km/h. Stabiilsuskontrolli (ESC) ja veojõu kontrollsüsteemi (TCS) abil püütakse ära hoida mistahes õnnetust. Kokkupõrke korral kaitsevad juhti ja kaassõitjaid ka 6 turvapatja.

Suur süda ja nätsukuuulid

1,9-liitrine diiselmootor liigutas D-Maxi jõudsalt. Mootor oli külmalt küll veidi häälekas, kuid kõrvu kergelt kraapiv põrin kadus töötemperatuurile jõudes. Ka sõita oli hea. Ühtemoodi mõnusalt möödusid nii maantee- kui ka kruusakilomeetrid. Tõsi, tagumised lehtvedrud käitusid krobelisemal teel sama moodi, kui enamike lehtvedrudega ning koormata kastikate puhul, aga ka selles polnud midagi häirivat. Tehase lubatav keskmine kütusekulu on 7,8L/100km. Isuzu D-Maxi hinnad algavad 24 990€ ning suurema kabiinipuhul 27 990€.

Inimmaailmaga paralleele tõmmates on Isuzu D-max kui suurt kasvu jõuline ja heasüdamlik klassikaaslane, kes oma suurest südamest ning õiglusmeelest hoolimata tagareast teistele nätsukuule juustesse tulistab ning iganädalaselt direktori juures vaibal käib. Aga ta on alati valmis sind igakülgselt aitama, kui juhtud abi vajama. Noh, selline rabeda algusega toekas tutvus, millest kasvab välja suur ja püsiv sõprus.

Proovisõiduauto tehnilised andmed

Mootor: 1,9-liitrine R4 diiselmootor, Võimsus: 120 kW / 164 hj, Pöördemoment: 360 Nm, Käigukast: 6-käiguline automaatkast, Tippkiirus: u 170 km/h, 0-100 km/h: u 12 s, Kütusekulu (keskmine): 7,8 l /100km, Hind alates: 24 990 EUR (Isuzu D-Max Space Cab) ja 27 990 (Isuzu D-max Duoble Cab)

Related posts