Järgmise leveli Subaru XV

Juba vanarahvas, keda me endast targemateks peame ning endale eeskujuks sätime, teadis asjade hästitegemise saladust: üheksa korda mõõda ja siis üks kord lõika. Sama iidset mantrat on tõenäoliselt korranud ka Subaru tehnikud teise generatsiooni XV loomisel. Kõik on viimse detailini läbi mõeldud, oskuslikult kokku pandud ning viimistletud. Tõsi, ega seda väga tihti ette tule, et uus generatsioon vanast sedavõrd parem ja nägusam on.

Suured kingad ootavad ees

Mäletan, kui esimest korda esimese gene XV-ga sõitsin. Uhasime mööda Saku-Männiku tankodroomi edasi-tagasi, läbisime sügavaid loike ning võtsime liivaseid nõlvu. Esmamulje oli minusuguse autoseikleja jaoks äärmiselt positiivne. Kõrge ja muretu kliirens, hea nähtavus ning igati asjalik sümmeetriline nelikvedu lõid peaaegu võitmatu ja igale poole minemise tunde. Uut mudelit ootavad ees suured kingad, millesse astuda ning ootusärevus põneva kohtumise ees näris sees… Kas uus XV pääseb kahe allesjäänud eluga järgmisele levelile või jäi vanale siiski midagi maha?

Alles vaid nimi ja kerekuju 😉

Nüüd aga tagasi mitmekordsete mõõtmiste ja lõikamiste juurde. Aeg-ajalt juhtub nii, et uue generatsiooniga on sedavõrd palju vaeva nähtud, et tegemist justkui polekski järgmise sammuga automudeli ajaloos, vaid täiesti uue ning ennenägematu sõidukiga. Eelmisele versioonile on viitama jäänud vaid nimi, end juba ammu tõestanud nelikveoskeem ning aimatav kerekuju. Subarule viitavaid elemente leiab ka auto salongist ning mõnedelt nuppudelt kumab endiselt läbi veripunast tooni, mis loob tunde, kui istuks krahv Dracula suus. Kõik muu on aga uus.

Palju turvavarustust tõi tiitli

Uus XV on eelmisest pikem, laiem ning kõrgem. Ka sees on nüüdsest umbes sama palju ruumi, kui Foresteris. Millimeetri võrra on tõstetud ka kliirensit. Tuled on moodsad ja vilkad, ääreni LED-e täis ning karakterist pakatavad. Esiklaasi ülaservast piilub välja veelgi rohkem ja teravama vaatega kaamerasilmi (uuenenud Eye Sight), mis pakuvad lisaks muudele tuttavatele juhiabidele ka sõidurajalt kõrvalekaldumise või väljasõidu hoiatust, vihmasensorit ning adaptiivset kiirusehoidikut. Samuti ei puudu parkimisabid, ümbernurga vaatajad ning tagurduskaamerad ja automaatpidurdus, kohanduv kiirushoidik, eesoleva auto liikumise märguanne, kokkupõrget ennetav gaasivähendus jne. Pimenurga-hoiatustuli on kolinud peegli seest peeglikorpusesse ning on nüüdsest niivõrd suur, et tema antav turvahoiatus ei tohiks kellelgi märkamatuks jääda. Viis punkti selle eest. Esimesed udutuled elavad kurvituledena kaksikelu ning keeravad rooliga kaasa. Ühesõnaga…turvavarustust sai uude XV-sse sedavõrd palju, et auto pälvis testides maksimumpunktid ning pärjati maailma turvalisima auto tiitliga.

Navi kasutamine tahtis veidi harjumist

Uue XV salong on küll äratuntavalt Subaru, aga see on saanud uusi ja moodsaid täiendusi. Esimese asjana vaatab keskkonsoolilt vastu 8-tolline puutetundlik kirka pildiga ekraan. Graafikameeskond on kõvasti vaeva näinud ning tulemus on kena. Antud meediakeskus peidab endas ka navigatsioonisüsteemi, ent selle kasutamine tahtis veidi harjumist. Kui tavaliselt on aadresside sisestamiseks mitu erinevat lahtrit – linn, tänav, maja jne, siis uude navisse tuleb aadress sisestada kogu ulatuses ühele reale. Põnev, ent harjutamist vajav lahendus. Uuenenud on ka kellade vaheline ning keskkonsooli ülemine displei, mis on nüüdsest palju suurem ja funktsionaalsem. Moodne nahksisu on läbi õmmeldud oranzi niidiga, luues kontrasti nii istmetele, uksepolstritele kui ka armatuurlauale. Armatuurlaual on kasutatud mitmeid erinevaid materjale – lisaks vanale heale plastile leiab sealt ka nahka, metalse tooniga detaile ja karbonit.

Roolisoojendus töötab hetkega

Rool on Subarule omaselt sportlik ning varustatud paljude nuppudega. Väga paljude nuppudega. Lisaks rohketele funktsiooninuppudele leiab sellelt ka roolisoojenduse klahvi ning käiguvahetuselabad. Roolisoojendus töötab peaaegu hetkeliselt ning kütab rooli kuumaks väga lühikese ajaga. Istmesoojendus on aga mõne võrra aeglasem ning roolisoojendusega võrreldes võib kohati jääda mulje, et see ei töötagi. Töötab küll, ent roolist palju suurema istme soojendamine võtab veidi rohkem aega. Seega, varu kannatust.

Maastikusõidu turvatundele ulatab käe Foresterilt tuttav X-mode, mis on nüüdsest standardvarustusena saadaval ka kõigil XV-del. Keerulisemates oludes kuluvad marjaks ära aktiivne veojõukontrolli süsteem, mägipidur ning nõlvalttõusuabi. Uuenduste käigus on aga kaduma läinud vana hea käispidurikang, mis elab nüüd oma uut elu nupuna.

Magada ei saa, aga asjad mahuvad ära

Autos on üllatavalt palju ruumi. Ka need, kes tagaistmetele istuma satuvad, võivad arvestada korraliku pea- ning jalaruumiga. Tagumiste istmete seljatoed on allaklapitavad, ent põrand päris sirgeks ei lähe. Seega – autos magada ei saa, aga suure asjad mahuvad ilusasti ära.

Aasta lõpus on oodata hübriidmootorit

Suur muudatus on tabanud ka mootoreid puudutavat filosoofiat. Hetkel on saadaval kaks vabalthingavat (1,6 ja 2-liitrine) bokser-bensiinimootorit. Diislisõbrad peavad aga ümber harjuma, sest diiselmootorit saabub aasta lõpus asendama hübriid. Kütusekulu keskmist saab mõõtma hakata alates 6,4 l/100km. Hoogsama proovisõidunädalavahetuse keskmine kulu jäi pidama 7,7 liitri juures. See on minu hinnanul aga külma ja karget ilma ning sportlikumat sõidustiili arvestades väga hea tulemus. Käigukastivalikusse kuulub elektrooniliselt seitsmekäiguliseks jaotatud variaatorkast, mille „käike“ saab lülitada ka manuaalselt.

Ja ega siia lõppu muud öelda oskagi, kui et nädalavahetus möödus lennates ning uusi kohti avastades. Auto kiirendab hästi, on mugav, täpne ja hästi juhitav. Eelmise generatsiooni veidi töntsakas välimus on saanud uue vilka olemuse ning auto olemusse kirjutatud seikluslikkus elab uues XV-s uhkelt edasi. Paadunud distantsisõitjana tunnen puudust ökonoomsest ja mõnusa väändega diiselmootorist, kuid see on ka ainus asi, mis hinge kraapima jäi. Eks siis ole näha, mida aasta lõpus saabuv hübriid endast kujutab.

 

Related posts