Jeep Grand Cherokeega jäisel laskumisel

Eelmisel aasal aset leidnud suurele tähtpäevale, mil Jeep tähistas oma 75. juubelit, järgneb käesoleval aastal järgmine pidupäev – Jeep’i lipulaev Grand Cherokee saab 25 aastaseks. Esimene Jeep Grand Cherokee veeres tootmisliinidelt maha 1992. aasta 14. jaanuaril ning ületas miljoni müüdud sõiduki verstaposti juba nelja aasta pärast. Edumudelile järgnes teine generatsioon, mida toodeti aastail 1999-2004, tehes kolmandale generatsioonile ruumi 2005. aastal. Meile juba tuttav neljanda generatsiooni Grand Cherokee asus uhket sugupuud täiendama 2011. aastal, tõstes Grandi globaalse kogumüügi 5,5 miljoni sõidukini.

2017. mudeliaastani jõudnud ning enimtunnustatud SUV’d on 25 aastaga müüdud enam kui sajas riigis üle maailma ning 2017 mudeli- ja juubeliaasta toob Grand Cherokeele kaasa hulga vahvaid uuendusi, mis algavad välistest ja sisemistest visuaalsetest muutustest ning lõpevad tehniliste täiendustega.

Jeepi ajaloo leiad siit:

25. jaanuaril peeti Saksamaal Frankfurti lähistel uuenenud Jeep Grand Cherokee sõiduüritus, mille käigus said ajakirjanikud testida juubelimudeli väledust, mugavust ning maastikusuutlikkust. Testimiseks olid välja pandud kolmes varustusepaketis Jeep Grand Cherokee’d – Trailhawk, Summit ja püha püss – SRT.

Kuna siinkirjutaja põhiline aur läks maastikukatsetele, siis selle paketi võimekusest ja olemusest ka alustame.

Trailhawk on kõige maastikusuutlikum

Cherokee ning Renegade’i pealt tuttav maastikupakett Trailhawk jõudis 2017. aasta uuenduste käigus ka Grandile, muutes Jeep’i lipulaeva kõige maastikusuutlikumaks Grand Cherokee’ks, ever. Selleks, et suur auto maastikul paremini hakkama saaks, varustati Grand Cherokee Trailhawk lisaks muudele visuaalsetele uuendustele ka vastavate stangedega, mis võimaldavad pealesõiduks kuni 29,8 ning mahasõiduks 22,8 kraadist nurka. Lisaks sellele saab uuenenud Grandile põhja- ning küljekaitseid. Parema maastikusuutlikkuse tagamiseks parendati veelgi kahe erineva off-road reziimiga Quadra-lift õhkvedrustust, mis on spetsiaalselt välja töötatud Trailhawki joaks. Oma osa annavad ka aeglusti,  ning Quadra-Drive II nelikveosüsteem koos elektroonilise tagumise LSD-diferentsiaaliga (Limited Slip Differential).

Quadre-Drive veab mäest üles

Quadra-Drive II on maastikul üks igavesti võimekas süsteem. Tänapäeva elektrooniline nelikvedu toimib pisut teisiti, kui vanakooli maasturitel. Kui libedaga mäest üles ei saa ning auto jääb ratastega kraapides tõusule seisma, tuleb jalga gaasipedaalil edasi hoida ning mõned hetked oodata – auto ragistab veidi ajusid ning mõtleb välja parima veoskeemi, mis sind kõigele vaatamata ikkagi mäest üles veab. Kraapsab ühe rattaga, siis teisega ning hakkab taas edasi ronima. Seda protsessi on põnev jälgida, sest refleksid sunnivad tõusule seisma jäänud sõiduki juhti jalga gaasipedaalilt tõstma ning end vaikselt tõusu algusesse tagasi manööverdama, et siis ees ootavat takistust veidi suurema hooga rünnata. Quadra-Drive II töötab samasuguse võimekusega ka sellistes ebatasastes oludes, kus üks või kaks ratast maast lahti juhtuvad tõusma. Stsenaarium täpselt sama – hoia jalga gaasil ja oota veidi. Loomulikult ei tööta selline lähenemine iga kord, sest füüsika ning teeolud teevad oma töö, ent kinnitan: tegu on väga muljetavaldava süsteemiga.

Külg ees mäest alla

Teine suur abimees on käiguvahetuslabadega reguleeritav nõlvapidurdus- ning tõusuabi funktsioon. Rooli küljes olevate labadega saab ühe kilomeetrise intervalliga reguleerida laskumise ning tõusu kiirust. Näiteks, kui ees on ootamas järsk ning jäine langus, vajutad sisse nõlvaltlaskumise süsteemi ning piirad labadega kiiruse paari kilomeetrise tunnikiiruse peale. Seejärel tõstad jala pidurilt ja gaasilt ning keskendud roolimisele, lastes autol kõiki nelja ratast ise vastavalt vajadusele pidurdada ning seeläbi turvaliselt teel hoida. Ja kui laskumine tundub liigselt kiire, vajutad käiguvahetuslabaga kiirust vähemaks.  Auto ragistab taas ajusid ning pidurdab libisema kippuvaid rattaid. Pean siin tunnistama, et enda närvid ei pidanud jäisele ning järsule laskumisele vastu ning vajutasin jalaga pidurit. Selle peale blokeerisid kõik rattad korraga ning auto vajus külg ees mäest alla. Õnneks meenusid juhendaja sõnad, mis keelasid sellel laskumisel ükskõik mis olukorras jalaga pidurit vajutada ning ma tõstsin jala taas pidurilt, andes autole otsustusõiguse. Ja ennäe, auto pidurdas libisemise kiirelt seisma ning jätkas vaikselt mäest alla roomamist.  Hämmastav.

Korvistmed ja 8-käiguline automaat

Selleks, et ka rehvid keerulistes oludes vastu peaksid, on 2017. aasta Grand Gherokee Trailhawk varustatud kevlariga tugevdatud 18“-ste maastikurehvidega. Igalt Trailhawk’ilt leiab ka mattmusta kapotikleebise, Uconnectist paar uut off-road menüülehte  ning Trail Rated ja Trailhawk embleemid.

Sisemusest vaatavad vastu meeldivad ning elegantsed nahaga kaetud detailid ning punaste õmblustega korvistmed, mis hoiavad maastikul ukerdavat sõitjat mõistlikus asendis ka keerulisemates oludes.

Trailhawki mootorivalikusse kuuluvad 3-liitrine Multijet II 250-hobujõuline diiselmootor, 3,6-liitrine 286-hobujõuline V6 bensukas ning 5,7-liitrine 352-hobujõuline võimas V8. Kõikide mootorite külge on ühendatud 8-käiguline automaatkäigukast.

SRT on kõige võimsam

Uuenenud SRT on saanud omale agressiivse esiosa koos funktsionaalsete õhuvõtuavadega (nii stanges kui mootoriruumi kattes), mida kroonib tige õhuvõtupilu iluvõre all. Uuenenud on nii udutuled kui ka iluvõre, mis näevad eelnevaga võrreldes võimsamad ning tigedamad välja. Uue disainiga 20“ veljed ja kelmikalt kurja välimusega leedtuled annavad kogu üldmuljele võimsust veelgi juurde.

Uuenenud on ka auto sisemuses kasutatavad materjalid. Lisaks tavapärastele on saadaval veelgi edevam ja käsitööna valmistatud üleni nahka mässitud interjöör.

SRT on varustatud erinevate sõidurežiimidega, mille abil saab seadistada käiguvahetust, juhitavust, gaasipedaali tundlikust ning vedrustust. Paketile ning võimsusele omaselt on sõidukil peal ka Launch Control, et stardijoonelt õigel hetkel minema saada. Keskkonsoolis ilutsevalt 8,4 tolliselt puutetundlikult ekraanilt leiab lisaks tavapärastele ka paar eksklusiivselt SRT-le tehtud võimsusnäitajaid ja ringiaegu kuvavad leheküljed.

Mootorivalikuga on SRT juures lihtne. Kapoti all põrnitseb 6,4-liitrine 624-Nm väändejõuga V8, mis annab välja 468 hobujõudu ning kiirendab massiivse maasturi nullist sajani alla viie sekundi ning pressib piiratud lõppkiiruseks 257 km/h.

 

Summit on kõige luksuslikum

Nagu nimigi vihjab, on Summiti puhul tegemist top of the range varustusastmega, millest ei puudu üleni elegantsesse nahka valatud interjöör, uhked viie kodaraga läikivaks poleeritud 20“ valuveljed, leedudutuled ning visuaalselt ja kujult muutunud auto esiosa koos elegantsete kroomliistudega. Rõhku on pandud salongi mugavusele ning mürasummutusele.

Trailhawki mootorivalikusse kuuluvad 3-liitrine Multijet II 250-hobujõuline diiselmootor, 3,6-liitrine 286-hobujõuline V6 bensukas ning 5,7-liitrine 352-hobujõuline võimas V8. Kõikide mootorite külge on taas ühendatud 8-käiguline automaatkäigukast.

Maastikusuutlike masinate sõpru on aga ees ootamas põnev aasta. 25. juubeliks on plaanis välja tuua Jeep Compassi uus generatsioon. Tootmisesse jõuavad juba ajaloohõlma vajunud mudelid nagu Wagoneer ning Grand Wagoneer ja kastikasõprade südamed peaks kiiremini põksuma paneme Jeep’i Pickup Truck.

Related posts