Kawasaki w800 Black Edition – maailma parim tsikkel*

Koos custom tsiklikultuuri (skrämbler/cafe/bobber/träkker) tõusuga on klassikud täna popis staatuses. Iga enesest lugupidav tsiklikuur (Honda/Yamaha/Kawaski/Suzuki/Triumph, väiksematest rääkimata) toodab vähemalt üht uusklassikut. Soovitavalt kahte või enamat.  Kawasaki w800 pole Jaapani tsiklitehase päris uus loome, vaid kümnendi jagu varem toodetud mootorratta w650 euronõuetega kokkukõlav reinkarnatsioon (suurem kubatuur, sissepritse, lahjem küttesegu, vähem heitegaase, vähem müra, parem viimistlus jms).

 

bg_W800SE_121008JW_6467-16MYRetropalavik hõlmab eelkõige väljanägemist. Ülielegantse viimistlusega pinna all on peidus moodne tehnika. Need masinad suudavad remonti vajamata läbida tuhandeid kilomeetreid ja ei märgista territooriumi õliloikudega. Ma kontrollisin viimast väidet praktikas, pidades tsiklit talv läbi elutoas (iseenesest mõista, abikaasa loal). Korralik retro on kodarvelgede, pika sadula, kahesilindrilise õhkjahutusega mootoriga ja tagumiste topeltamortidega.

 

 

Kawasaki-W800-Special-Edition-KMHW800 on uusretro tippnäidis, detailide viimistlustase ja stilistika on viidud enam-vähem viimase piirini. Kui poleks spidomeetril ilutsevat LCD läbisõidunäidikut ning sissepritse juurde viivaid juhtmeid, siis võiks seda vabalt pidada BSA tootmisliinidelt maha sõitnud mudeliks A7. Seda enam, et tsikli pealt on tootja nime pea võimatu leida, ainult sadula tagaosas on see õige tagasihoidlikult (ja lihtsalt eemaldataval) viisil esindatud.

 

W800 on visuaalselt sedavõrd silmatorkav, et vaevu saad tikli pargitud ja sadulast maha, kui mõni julgem möödakäija on jõudnud küsida: “Kas taastamine oli keeruline?”.  Väga tõsiselt võetav pilgumagnet. Tundub enam tähelepanu köitvat, kui nii mõnigi äge ja kriiskav-urisev plastik. Väljanägemine püüab tähelepanu ühtviisi hästi nii poisikestel, kui ka täiskasvanud meestel. Ka suured tüdrukud vaatavad masinat hindava pilguga. Kui aus olla, siis Kawasaki w800 näeb välja nii nagu üks päris mootorratas välja nägema peab. Natuke macho, natuke džentelmen.

 

kawasaki-w800_1529Minu käsutuses olnud “Black Edition” oli otsast otsani süsimust. Kodarvelgede, pika sadula ja õhkjahutusega mootoriga, mis linnas fooride vahel ukerdades säärtele kuuma kiirgab. Nagu päris.

Esimene, mida tunned, kui siduri vabastad ja gaasi keerad on … vibratsioon. Just, fantastiliselt disainitud reaskahene mootor suudab sind rabada (sugugi mitte halvasti mõjuva) jõuliselt madala vibratsioonilainega, mis ulatub ühtlaselt enam-vähem läbi kogu pööretevahemiku. Helid, mis sõitja kõrvu jõuavad on kahetsusväärselt siiski kohitsetud euronõuetele vastavaks (olen kindel, et seda haigust võimalik ravida lihtsate koduste vahenditega, relaka ja akudrelliga).

 

Kawasaki_W800_09Paigaltvõtt pole midagi enneolematut. Tõsi, tõupuhta mootorrattana annab ta silmad ette suvalisele pereautole või parketimaasturile. Seda on siiski märkimisväärselt vähem, kui võiks oodata tsiklilt, mille maksimaalne väändemoment (60N·m) on saadaval juba 2500 rpm juures ja kubatuuriks märgitakse 800cc. Hoolimata vibratsioonist on mootor väga sujuv ja ühtlane. Tänu kogu pööretevahemikus saada olevale pöördemomendile võib sind spidomeetrit vaadates tabada üllatus – mootori poolt tulev hääl lubaks arvata märkimisväärselt väiksemat sõidukiirust. Magusaim vahemik tundub olevat 3000 kuni 5000rpm.

 

bg_W800SE_121008JW_6363-16MYMaanteel on sõit kuni kiiruseni 100 km/h mõnus ja sujuv, käiguvahetust läheb vaja vähe, sest 800cc jaksab tsiklit viienda käiguga liigutada vahemikus 60 – 110 km/h ilma pingutuseta. Selle ümmarguse numbri juurest  enam-vähem kogu ilu lõpeb. Sealt edasi mõjub mootor pisut jõuetuna ja möödasõidud pingutatuna. Siiski on pingutus pigem näiline kui tegelik, sest tippkiirus ulatub  tootja andmetel tasemeni 176 km/h (pole ise proovinud). Olgem ausad, see masin polegi mõeldud kiirete ja teravate möödasõitude tegemiseks. Tegu on sõidukiga, millega on hea linnas liigelda (mahub ilusti ridade vahel liikuma) ja millega nädalavahetusel kaaslasega piknikule sõita või niisama väiksematel teedel kruiisida ja mis ei näe välja nagu kruiser aga on umbes 100x parem.

 

Kawasaki-W800-Special-Edition-TankHoolimata väikesest 14 liitrilisest paagist on sõiduulatus pea 280 km. Vedrustus on pisut pehme, aga enam kui rahuldav ühe sõitja kandmiseks. Kui soovida pidevalt kaassõitjaga liigelda, tahaks näha küll pisut jäigemat vedrustust…

 

Sõidumugavuse üle kurta ei saa, isteasend on vanakoolilikult püstine, laiapoolne lenks annab jõulise tunde ning hea juhitavus muudab ta mõnusaks sõiduvahendiks nii algajale ratturile kui ka vilunud sõitjale. Suured rattad (ees 19” ja taga 18”) muudavad juhitavuse pisut “laisaks” ja “mugavaks”, aga selle kompenseerivad kitsad rehvid, andes pigem vilka ja sportliku tunde. Kurvidesse kallutamine tuleb justkui muuseas ning jalaraudadega asfaldi kraapimine ei nõua erilisi oskusi. Isegi keskmiselt kogenud rattur suudab sellega hakkama saada juba ringteel.

bg_W800SE_121008JW_6321-16MYKawasaki-W800-Special-Edition-SeatKetaspidur ees ja trummel taga on piisavad enamustele harrastajatele. Üksik 300 mm ketas ees jääb väheseks vaid eriti agressiivse sõidustiiliga sõitjatele, aga vaevalt neid selle sõiduriista fännide hulgas palju leidub.

 

Ka tsikli kaal on omane pigem retromaailma sõidukile kui kaasaegsele. Tehase andmetel on selleks 217 kg (sõiduvalmis). Ei sõites ega manööverdades ei anna suurevõitu kaal end tunda tänu madalale viidud raskuskeskmele.


Kokkuvõtteks, tegu on ülistiilse ja väga hea ehituskvaliteediga rattaga, mis sobib ühtviisi hästi nii linnasõiduks kui ka pikemaks matkaks. Viimasel puhul ma kaassõitjaga väga ei arvestaks. *Ma saan siinkohal kõhklematult öelda, et Kawasaki w800 on omas klassis maailm parim tsikkel.

 

IMG_20150514_104039Faktid:

  • Kawasaki w800
  • Võimsus: 38kW @ 6,500rpm / 60N·m @ 2,500rpm
  • Kubatuur: 773 cm³
  • Tippkiirus: 176kmh (tootja andmetel ja ilmselt kerge pärituulega)
  • Bensiinipaak: 14 L / 260 km
  • Müügihind: 7990€ (uus);
    kindlasti arvesta ka uue, stiilse nahktagi, kinnaste ja teksade ostuga.
  • Müüja Eestis: Motodepoo
  • Hinnang: neli ja pool võimalikust viiest. Soovitan.

 

 

Tekst ja osa pilte: Olavi “Mac” Tõnisson

Pildid: Kawasaki

 

Related posts