Kia Sportage neljas tulemine

INTRO

Esimesed Sportage nimelised linnamaasturid veeresid tänavatele aastal 1993. Iga järgmist põlvkonda on eelmisest pidanud järjest vähem ootama. Kui esimese ja teise vahe oli kümme aastat, siis eelmise ja viimase vahe on kõigest viis. Tehnika areneb kiiremini, klientide nõudmised kasvavad, konkurendid trügivad mööda ja Souli linnas valmivad küpsetised justkui mikrouunis, kas on oht jääda pooltooreks?

dsc_4088

VÄLJAST

Kuigi Sportage silmavaade mulle meeldib, siis esiosa disain jääb minu jaoks nõrgaks. Prooviauto õnn on neljast eraldi paiknevast lambist koosnevad udutuled, mis tekitavad sellele veidi nösule ninale sportlikuma mulje. Seevastu küljejoon ja sõiduki tagaosa, siin on märki tabatud. Sõidetud masinal on all 19-tollised valuveljed, piisav kogus kroomi ja kaks väljalasketoru. Tagatuled on omavahel ameerikalikult ühendatud – thin red line.

dsc_4075

SEEST

Ei ole mõtet seda eelmise põlvkonnaga võrrelda, samm on liiga pikk. Uue Sportage interjöör on kaasaegsele autole kohane. Kuigi armatuuri materjal katsudes ei ole kõige eksklusiivsem, siis efektiandjaks on sinna lisatud õmblus, mis eemalt vaadates jätab kallima mulje ja kui palju sa ikka oma auto armatuurlauda käperdad. Näidikud on hästi loetavad. Kellade osakonnas paikneva ekraani graafiline lahendus on väga hea, menüü vahetus käib roolil paiknevalt nupult ja kogu vajalik info on juhi nina ees olemas. Mis aga on kergelt oldschool – keskkonsool ja seal paiknev puuteekraan ning nupumajandus. Veidi rohkem funktsioone ekraanile lisada ei teeks paha ja saaks reavõrra nuppe vähemaks.

collage-2016-11-18

LISAD

Salongile lisab avarust avatav klaaskatus. See on Kia mudelirivi must have lisa ja järjekordselt ei jäta mainimata roolisoojendust. Varustusse on korralikult panustatud. Sportagele saab peale laduda praktiliselt kõike. Ta hoiab sõidukit joonte vahel, istmeid saab lisaks soojendamisele ka jahutada, ta pidurdab ise, ta pargib ise. On üks asi millega Kia Sportage hakkama ei saa – see on eessõitajaga distantsihoidmine ja vaadates kogu seda varustuse loetelu, siis tekib küsimus, no kui raske see ikka olla saab. Radarid, kaamerad, andurid, kõik on ju küljes?

collage-2016-11-18-copy

KOKKUVÕTE

Sõidu kohapealt Spostagele etteheiteid ei ole. Olles roolinud ka lahjemas varustuses ja mootoriga versiooni, siis linnamaasturina on Sportage hea valik. 20 000 euro eest on endale võimalik saada väga mõistlikult varustatud ja täiesti piisava jõudlusega auto. Sõiduki kliirens, 172mm, on piisav, et pisematel metsateedel toimetada ja kui valida 4WD veoskeemiga sõiduk, siis Sportagel on ka täiesti arvestatav maastikuvõimekus, et keskmisest keerukamasse kohta trügida või näiteks enda järel paadikäru vedada.

Related posts