Kui ma 2012. aasta kevadel esmakordselt Subaru XV-sse istusin, olin müüdud mees. Uhasin kurvides libisedes ning lombivett kahte lehte pritsides mööda Saku-Männiku tankodroomi vihmalibedaid kruusateid, ronisin mööda järske tõuse ning lasin end kaasa haarata kätte juhtunud muretusel. Justnimelt muretus, seikluslik universaalsus ja kliimasõltumatus iseloomustavad nii XV-d kui ka teisi Subaru populaarsusladvikusse kuuluvaid sõidukeid – Foresteri ja Outbacki.
Oma klassi suurima, 220mm (Sama, mis Foresteril) kliirensi, pideva nelikveoga ning seiklusliku hoiakuga crossover lubab kõvema kattega teedelt muretu kergusega maha keerata ning võtta suuna sinna, kuhu madalama autoga minemata võiks jääda. Olgu siis takistuseks pehme liiv, paksem lumi või põlluvaheliste sõiduradade lõppemine. Täpsele ning kergele juhitavusele annab oma osa boksermootorist tulenev madal raskuskese ning “krossoverlikult” kõrge istumisasend tagab autost hea väljavaate.
Meile jõuab vaid 8 autot
Subaru esimene mudel kompaktsete crossoverite seas jõudis müügile 2012 kevadel. Auto sihtgrupp oli muudest Subaru mudelitest pisut erinev. Potentsiaalne XV ostja elab üsna tõenäoliselt linnas ning on arvatavasti noorem kui keskmine Subaru ostja. 2016. jaanuaris jõudis Eestisse XV nö facelift versioon, mille käigus said värskema välimuse XV tuled ja stanged ning ka auto sisemus vaadati kaasaegsema pilguga üle.
Tänavu aasta oktoobris veeres Eestisse Subaru XV erimudel „Pure Red Edition“. Rikkalikult varustatud ning vaid sellele erimudelile omaste detailidega viimistletud XV eriversioon „Pure Red Edition“ saab Eestis olema üsna unikaalne sõiduk, sest meie teedele jõuab vaid 8 sellist autot. Neist kaheksast on tänaseks juba vähemalt viis omale uue omaniku leidnud.
Peale rikkaliku varustuse eristub Subaru XV „Pure Red Edition” n.ö tavalisest XV-st ka välimuse poolest. Erimudeli „Pure Red“ värvilahendust XV tavamudelite värvivalikust ei leia. Sama värvikombinatsioon jätkub ka auto salongis. Armatuurlaua iluliistud, istmekatete õmblused ja kliimaseadme juhtnuppude tausta valgustus on kerevärviga samas võtmes punases toonis. Peale särtsaka ja silmatorkava värvilahenduse eristub „Pure Red Edition” XV tavamudelist ka integreeritud katuseraamide poolest. Need annavad mitmekülgsele autole seikluslikku hõngu veelgi juurde.
Erimudeli sõitjateruumis püüab pilku 7-tollise puuteekraaniga multimeediaseade, mis suudab vastu võtta nii tava- kui digitaalraadiosignaale ning ühendub kõikide tänapäevaste nutiseadmetega. Siin tuleb tõdeda, et proovisõiduauto navigatsioonifunktsioonita ekraan mõjus kuidagi tühjana… kuvades keset suurt ekraani vaid kurvameelset sõnumit – “No telephone connected.”
Nagu iga tõeline Subaru, on ka XV „Pure Red Edition“ pideva sümmeetrilise nelikveo, boksermootori ning kolmeaastase tasuta hooldusega. Lisaks funktsionaalne pagasiruum, kõrge kliirens, kuid samal ajal sõiduautolik dünaamika ning mõistlikud ülalpidamiskulud on märksõnad, mis iseloomustavad Subaru XV „Pure Red Edtion” eriversiooni.
Mootorivalikuga on lihtne. See on justkui taeva-kingitus otsustusvõimetule inimesele. Astud poodi sisse ja küsid selge ja kõlava häälega: „ Palun mulle üks pjuur reed edishhõn!“, ja kui imeväel lükatakse su ette särtsakas sõiduk. Ostjal polegi vaja otsustada, kas valida bensiin või diisel; kas lahe oranž või kärtspunane, kas nii või naapalju hobujõude. Ülimalt lihtne ja muretu: „Pure Red“ on saadaval vaid kaheliitrise 150 hobujõulise bensiinimootoriga, mille külge on ühendatud elektrooniliselt kuuekäiguliseks jagatud Lineartronic CVT automaatkäigukast. Rehvid on 225/55 R17 ning hind 26 750 eurot.
Kokkuvõte: tänu erimudelile veelgi šefim
Kokkuvõtteks tuleb öelda, et vahepeal mööda tuhisenud aastad polnud minu jaoks XV lummust kuidagi moodi vähendanud. Taaskohtumine oli rõõmus ning öine tee kauni kodumaa teise serva laabus muredeta. Vaevama jäid vaid kiirest kohalejõudmise soovist tulenevad otsused, mis mind väikeste kruusaste külavaheteede asemel suurel maanteel hoidsid. Erimudeli särtsakas värvus pälvis kaasliiklejate tähelepanu ning reibas mootor hoidis meeled erksana ka varajastest öötundidest ning pikast sõidust hoolimata. Paar tähelepanekut tegin veel – uuenduskuuri käigus pole ikka veel liikuvaks muudetud istmetevahelist küünarnukituge ning pagasiruumi mahust hoolimata on sinna kõrgemaid asju pagasikatet eemaldamata keeruline asetada. Kuid see on juba puhas laiskuse küsimus. Kliirens tundus veelgi kõrgem, kui ma seda eelnevatest kordadest mäletanud olin ning üleüldine fiiling oli vahepealse ajaga veelgi südamelähedasemaks muutunud. Kui õige istumisasendi kätte sain, olid istmed mugavad ning toetasid hästi selga, kuid järsemates kurvides tuli roolist ikkagi kõvemini kinni hoida. Seega tuleb siinkohal käsi kokku lüüa ja kiita, et hea auto on tänu erimudelile veelgi šefimaks muutunud. Ja mis šefimasse välimusse puutub, siis sattusin ristmikul kokku ühe lumelaua-kirju kandva XV “Pure Red’iga” – oli ikka ilus vaadata küll!