Kolm ühes ehk Audi A5 Sportback

Audi A5 Sportback on auto, milles on kolm-ühes põhimõttel ühendatud sedaani, luukpära ja kupee välimus ja omadused. See voolavate joontega masin on saadaval alates 2009. aastast, 2016. aastal tuli facelift, mis muutis auto varasemast jõulisemaks. Kapoti ja esiosa disain on oma sportlike esituledega ja agressiivsete triipudega kapotil kooskõlas Audi uuema disainikeelega. Pole raske mõista, miks A5 Sportback on edu nautinud ning suure osa A4 klientidest omale napsanud. Proovisõiduautosse sisse istudes tervitasid mind sportlikud alcantara poolnahkistmed ja ergonoomiline juhikoht. Kui esimene neist on lisavarustuses, siis teine on lihtsalt Audi oma tuntud headuses.

Ergonoomika läbi mõeldud

Infosüsteem jooksutas Audi Connect’i, millega sai ühendada bluetoothi kaudu telefoni ja teha veel igasugu vigureid, mida kõike ära proovida ei jõudnudki. Sõidu ajal kõnele vastamine oli väga lihtne ja helikvaliteedi kohta ütles vestluskaaslane, et see olla isegi parem, kui tavalise telefoniga rääkides. Süsteemi juhtimine toimus käiguvalitsa juures asuva üllatavalt intuitiivse ja arusaadava rullikuga. Autotootjad lähevad mõnikord alt mõttetult keerukaks tehtud süsteemiga, kuid Audi puhul on leitud hea kesktee funktsioonide paljususe ja kasutusmugavuse vahel. Üleüldse on ergonoomika autos hästi läbi mõeldud, kõik vajalikud ja tihedamalt kasutatavad nupud on mugavalt kättesaadavad ja loogiliselt paigutatud. Alates käiguvalitsa kujust, millel on mugav sõidu ajal kätt puhata, lõpetades sellega, et raadio helitugevuse nupp on eraldi pandud käepärasesse kohta valitsa kõrval. Näidikud on autol traditsioonilised analoogkellad, kuid nende vahel asub ekraan, millele saab kuvada igasugust vajalikku infot.

Hea helisüsteem ja lisavarustuses parkimiskaamera

Väikese etteheitena varustusele saab öelda, et puuduvad kõige tänapäevasemad vidinad, mida selle hinnaklassi autolt juba oodata võiks. Parkimiskaamerad on lisavarustuses ning proovisõiduautol olid kahjuks ainult parkimisandurid. Samuti on Audi Connect süsteem sarnase välimusega, nagu ta on juba palju aastaid olnud ning ei suuda vastu astuda Volvole, Teslale ja teistele tänapäevastele konkurentidele. Kuigi navigeerimise saab väga mugavalt panna ka väikesele ekraanile näidikute vahel, on Audi GPS pisut aeglane ning jääb mõnede aadressidega hätta. Helisüsteem on aga suurepärane. Kõrged ja madalad sagedused on väga ilusasti balansseeritud ning bass ei varjuta muid helisid ka suurema helitugevuse puhul. Isegi uudiste kuulamine oli kuidagi nauditavam, kui tavaliselt. Tehase helisüsteemi kohta on kõik väga eeskujulik, aga eks premium-klassi autos on ka premium-klassi varustus. Võlusõnadeks on siin Bang & Olufsen.

Praktilisuse poole pealt nuriseda ei saa

Proovisõiduautol olid lisaks peal nii mõnedki toredad vidinad nagu näiteks valgustuspakett ning kurvis pööravad LED esituled, mis öö väga edukalt päevaks muutsid. Valgustuspakett tähendab seda, et interjööris olid topsihoidjad, uksepolstrid jms LED-ribadega valgustatud, väljaspool valgustavad LEDid auto ukselinke. Võib küll kõlada kasutult, kuid reaalsuses nägi päris šeff välja. Praktilisuse poole pealt ei saa nuriseda. Pakiruum on suur ja sügav ning seda saab istmete alla laskmise teel veelgi suurendada, nii et vajaduse korral ei jää ka mööbel poest ära toomata. Tagaluuk on elektriline, nagu premium-autolt ka oodata võiks ning lisaks nupule ka puldist avatav ja suletav. Tagaistmel röövib madal katusejoon pisut pearuumi ning pikemad reisijad ei pruugi end seal päris vabalt tunda. Siiski, tegu pole ka mõõtude poolest A8 masti sõidukiga ja omas segmendis on tagaistmel vähemalt kahele inimesele ruumi üsna piisavalt.

Sportautolik kiirendus

Juhitavus on sportlik, nagu võikski oodata autolt, mille nimes juba sisaldub sõna “sport”. Rool on kerge, ent täpne, vedrustus on jäigemapoolne, kuid mitte liialt ja Audi on vedrustuse osas leidnud päris hea tasakaalu. Proovisõiduautol oli mudelirivi kõige nõrgem, 2.0 TDI, mis arendab 140 kW. See arv on aga täiesti eeskujulik ning A5 suudab üllatada isegi sportautoliku kiirendusega. Kõige võimsam, 3.0 TFSI arendab 210 kW, mis peaks olema vägagi piisav. S5 Sportback omab kapoti all lausa 240 kW jõuallikat.

Miks audijiuhid on stereotüüpsed liiklushuligaanid

Mootori ja rataste vahel teeb tööd seitsme käiguline topeltsiduriga käigukast. Kui jätta käigukast tava- või ökorežiimi, siis gaasi põhja vajutamisel auto mõtleb hetke, enne kui edasi sööstab. Sportrežiim hoiab pöördeid pisut kõrgemal ning pedaalivajutusele reageerib auto äkiliselt ning kiirendus on isegi üllatavalt hea. Selle auto roolis sain aru, miks Audide ja BMW-de juhid on stereotüüpselt liiklushuligaanid- reavahetused ja möödasõidud toimusid vaid hetkega ja oli suur kiusatus seda võimekust ka igal pool kasutada. Kiirendus oli hea nii paigalt võttes kui ka maanteel, kus juhilubade kaotamist võimaldavad numbrid möödasõidul päris kiiresti ette kerisid. Proovisõiduautol oli esivedu ning oleks huvitav olnud proovida Quattrot, aga ka esiveolise kohta pole ühtki etteheidet.

Kokkuvõte: kiidusõnad, kuid kas liiga kallis?

Kokkuvõtteks saab öelda, et nädalavahetus A5 Sportbackiga möödus isegi liiga kiiresti. Helisüsteem oli super, auto oli vaikne ja mugav ning ka kõik, keda sõidutasin, ütlesid auto kohta ainult kiidusõnu. Sportbacki cool factor on vaieldamatu- selle voolujooneline disain, raamideta uksed ja kvaliteet meeldivad kõigile. Samas on tegemist ka igati praktilise ja mugava igapäevakulguriga. Siiski kipun arvama, et esinduse hinda päris selle auto eest maksta ei raatsiks, sest ligi 60 000 euro eest, mis proovisõiduauto hinnalipikul ilutses, ootaks juba tänapäevasemaid mugavuslisasid, mida on küll kindlasti võimalik lisaraha eest juurde osta. Järelturuhind pisut üle 40 000 euro on juba selline, mis muudab A5 Sportbacki täitsa tõsiseks konkurendiks teistele sama hinnaklassi autodele.

Fotod: Reinhold Mutli

Related posts