Kuidas KIA Ceed mind sõitmist uuesti armastama pani

Mäletate neid vanu 90te odavapoolsemaid-sportlikke jaapanlasi nagu Civicud, Celicad ja Preluded? Need autod olid ääretult lõbusad omal ajal ja on ka nüüd. Nad olid kerged, imelise šassii ja ägedate mootoritega putukad, mis suutsid odava raha eest tekitada nii öistel mägiteedel kui ka kõrvalmaanteel unustamatu adrenaliinilaksu.

Civic EG on äärimselt lõbus aparaat nii tänaval kui ka ringrajal.

Aga käesoleval sajandil on sellised autod justkui tina tuhka kadunud. Sa võid praegu müügisaalist hankida suvalise üheliitrise turboka, aga tõenäoliselt on sellega sõitmine sama väsitav kui müügimehe jutt enne selle auto ostu. Sellist mõnusat, kättesaadavat lõbu on raske leida.

Ceed toob vanakooli sõidurõõmu tagasi!

Aga üllatus-üllatus – ma leidsin ühe sellise masina. Uus Kia Ceed toob tagasi vanakooli sõidurõõmu uues kuues.

Ma ei kavatse seda arvustust kirjutada praktilise pilgu läbi. Sa võid minna KIA kodulehele, tutvuda brošüüriga lähemalt ning sa tead juba ette, et ostu järel ootab sind töökindel ja ustav pereauto. Mina pühendan käesoleva artkli sellele samale noormehele, kes umbes kümne aasta pärast omale lõbusat ja odavat autot otsib.

Samal sekundil kui ma Ceedi ukse avasin, tabas mind lai naeratus – ma nägin ehtsat, manuaalset käsipidurit! Sellist asja pole ma näinud proovisõiduautodes ligi aasta. Lõpuks ometi saavad noored poisid talvel parklas 17-aastaste neidude ees kässari-pööret teha! Ning sellel autol on reaalne keeratav võti, mitte start-stopp keyless go süsteem, mida ma kipun pidevalt ära kaotama. Noh, minu oma halb harjumus ka.

On tunda sportlikkuse hõngu

Ceed pole kõige teravama välimusega auto, kuid mingil määral on ikkagi tunda sportlikkuse hõngu. Suurem velg ja madala profiiliga rehv muudaksid universaali eriti pilkupüüdvaks. Sees on sama lugu – ei midagi märkimisväärset, kuid koostekvaliteet on korralik ja kõik haardeulatuses. Rooliratas on tiba ebamugavalt suur.

Mind on sõitmise osas tabanud viimase aasta jooksul kerge masendus. Ma ei naudi enam autosid nii nagu varem. Ma olen sel aastal proovinud Stingerit, Cuprat, NSX’i ja kõiksuguseid huvitavaid asju, kuid ma pole mitte üheltki neist saanud tagasi sedasama lõbujanu ja sõidurõõmu, mis mind kaks aastat tagasi lubade saamise järel saatsid. Aga seesamune väike KIA tõi minu kauaigatsetud rõõmu tagasi.

Turbo hakkab puhuma 2500 pöörde peal

Kapoti all oli 1.4 liitrine turbomootor ning 7-käiguline automaatkast. Ei kõla väga huvitavalt eks? Vale puha. Sellel mootoril on rohkem eripära ja särtsu kui näiteks kogu Nissani tootevalikul. Reasneljane läheb kärmelt pöördesse ning turbo hakkab puhuma kusagil 2500 pöörde pealt. Isegi väike tõmme tuleb ning esirattaid on natuke raske paigal hoida! Ja see hääl – 4000-5000 pöörde pealt meenutab KIA pisut Honda vanu B-seeria või Toyota 4-AGE jõuallikate mahedaid noote. Mingi ime läbi, aga ma ausalt ei tee nalja, summuti tegi isegi paar korda pauku.

Käigukast meenutab natuke DSG või Alfa Giulia ZF kasti, peamiselt kõrgematele käikudele lükates. Umbes 5000 pöörde pealt üles vahetades käib autost läbi agressiivne „turtsatus“, mida olen siiani kogenud just eelnimetatud tootjate autodes. Labad on mugavalt paigutatud ja lühikeste ülekannete vahel möllamine lausa lust.

Rooliratas on pisut liiga suur – kohati keeraks nagu vana Subaru Outbacki lahmakat 16. sajandi galeooni-rooli. Seevastu reageerib Ceed sama äkiliselt kui stardipauku ootav olümpiajooksja. Vedrustus on jäigemapoolne, kuid meeldivalt vaikne. Pidurid võtavad samuti hästi.

Suur kütusekulu

Aga probleem on kütusekulu. Ma julgen väita, et Stinger GT võttis oma kahesaja seitsmekümne kilovatiga ka vähem bensiini kui meie pisike taskurakett.  Sportrežiimil langeb sõiduulatus kiiremini kui esimest korda rebastepeol alkoholi maitsev gümnasist.

Tundub et õnne jaoks polegi palju vaja. Kui elektrifitseeruva automaailma kõrvalt säilib järeltoetus bensiinisõidukitele, siis näen Ceedis vanade Honda EG-EK kerede teist tulemist. Huvitav, missugune järelturg olema saab?

Ei, KIA pole artikli kirjutamise eest maksnud – ning võib-olla ma mõtlen Ceedi omadused liiga suureks. Kuid sõidu ajal tekkival naeratusel on alati mingisugune põhjus.

Niisiis sina, äsja load saanud nooruk, kes sa kunagi odavat-lõbusat bensukat otsid (kui see võimalus veel eksisteerib) – Ceediga paarutamist sa ilmselt ei kahetse.

Head

Rohujuure tasandil lõbusad sõiduomadused

Disain on igapäeva auto kohta isegi väljapaistev ja kena

Salongikvaliteet

Mitte nii head

Kütusekulu

Natuke liiga suur rool

KIA Ceed fotod autor
Muu meedia: Internet

Related posts