Kuumus, kurvid ja Cupra

Teate ju seda tunnet, kui mõne autoga lihtsalt tekib klapp? See seletamatu side, mis lubab sul vähimagi vaevata kasutada sõidukit kui oma käepikendust. Iga detail masinas oleks nagu täpselt sinu soovide ja vajaduste järgi disainitud.

Paar nädalat tagasi anti mulle lõõmava suvepäikese all kätte ühe külmpunase Seat Leon Cupra võtmed. Metsiku kuumuse all sulava asfaldi peal liuglemiseks tundus keevavereline lõunaeurooplane igati sobilik olevat. Pärast esimest korralikku gaasivajutust sai aga selgeks, et istumise all peitub midagi enamat.

Pärlid Peipsi ääres

Võtsin pikema jututa suuna itta , Peipsi järve suunas – sest mida sa ikka peaaegu 35 kraadise kuumusega betoonseinte vahel teed. Sõidusõbrale sobib Peipsi-äärne kant nagu valatult. Põhjakallast ümbritsevad jõgede joones jooksvad lõigud, mis suudavad tõsta juhi adrenaliinitaseme kõrgemaks kui õues valitsenud temperatuur – või samaaegselt oma looklevusega rahustada.

Soovitan kindlasti sealkandis läbi proovida Lohusuu-Maetsma vahelist lõiku ning Rannapungerja teed! Esimene neist on suisa ohtlik, tee on kitsavõitu ning kõrval laiutavad kraavid tunduvad kuristikena. Kurvid on järjepidevad ning puhkamiseks vajalike sirgete hulk on väike. Vürtsi lisab kõrval voolav jõgi.

Pisut maalilisem on Rannapungerja tee, mis on lai ning rahulikult Kauksi randa viiv ots. Mõned aastad tagasi ümbritses teed ka hingematvalt kaunis männimets, kuid kahjuks on suur osa sellest maha võetud. Sellegipoolest, väärt sõitmist.

Hoog keeldub raugemast

Oletame, et sa keerad maanteelt maha ning jääd teepervel seisma. Sinu ees laiub täiesti tühi, kõrgete kuuskede vahel laiuv asfalttee, mida kaunistavad üksikud, sammaldunud liiklusmärgid. Sa lüliltad välja konditsioneeri, raadio ning seadistad Leoni „Sport“ peale . Mõneks hetkeks kuuled sa vaid linnulaulu ja tuulekohinat. Ning siis sa vajutad pedaali põhja.

Cupra ei kiirenda. Cupra sööstab. Kapoti all peitub Golf R’ilt pärinev 221kw jõuallikas, mille DSG kastist paarimees vahetab käike kiiremini, kui sa silmi pilgutada jõuad. Esimene kolmekohaline number spidomeetril jõuab ekraanile vähem kui viie sekundiga. Mootoritöö tundub piiritu ja reibas, mitte ühelgi korral ei tekkinud tunnet, et nüüd tahab hoog raugeda. Hääl on samuti märkimisväärne – Leonis puudvad tänapäeva sportautodele omased kunstlikud müratekitajad. Jah, see on suuresti summutatud, kuid siiski eristatavalt tuntav – ning see tegi mind väga rõõmsaks. Kiiresti sõiduks pakub auto Sport ja Cupra seadistust. Nagu arvata, muutuvad instrumendid pisut punasemaks, tundlikumaks ja jäigemaks. Kahe seade suurim vahe seisneb on peamiselt jäikuses. Kui esimene neist töötab ideaaselt backroad-fun eesmärkidel, siis Cupra režiim on loodud pigem kuumal keskpäeval Barcelona-Catalunya ringraja laugete kurvide võtmiseks. Nelikvedu liimib sind küll kindlalt tee külge, kuid vahel kipub Leoni nina pärast apeksit natuke laialt välja jooksma. Alajuhitavust esineb siiski õnneks üsna vähe, tuleb arvesse võtta ka rehvide mitte-ideaalset seisukorda.

Terav, tasakaalukas ja nooruslik

Kuna antud mudel baseerub põhiliselt Golf R universaalkerel, on mõõtmed ja interjöör mõistagi sarnased. Ergonoomika on tipptasemel, istmed on mugavad ja konkreetsed, pikemaid sõite annab kindlasti teha ka ilma selga raviva kosmodiski peale mõtlemata. Alcantara ja süsnik-kiudu imiteeriva kangaga kaunistatud armatuur ja uksepaneelid jätavad esteetilise ja sportliku mulje.

Väljast on Cupra kaunim veelgi! Sügavpunane värv ning kirevad esituled loovad suvise tänavavalgusti all seistes unustamatu miljöö. Välimus on kindlasti üks põhjus, miks ma eelistaks Leoni Golf R’i asemel. Võrreldes Seatiga, tundub Golf lihtsalt natuke vaoshoitum.

Best bang for buck

Tegu on esimese korraga, kui Cupra on saanud universaalkere ja nelikveo. Praktilisus on igaljuhul garanteeritud. Igapäevakulud ei ole samuti kõrged, bensiinitarbivus jäi keskmiselt 8-10 liitri kanti /100km. Ja siis on 30 990 eurost algav hind, mis on tõsiselt odav säärase kaliibriga auto kohta.

Mul on olnud õnne selle aasta jooksul proovida tohutult palju kuumpärasid, nii uusi kui ka vanu. Ning ehkki ST universaalvariant ei klassifitseeru päris „kuumpärana“, jõudsin pärast võtemete loovutamist järelduseni, et tegu on minu isikliku lemmikuga sellest segmendist. Juhtub väga harva, kui proovisõit lõpeb minujaoks tõsiste mõtetega ostusoovist. Ma ei oska isegi ühtegi erilist miinust auto puhul välja tuua. Kes teab, võib-olla leian mõne aja pärast oma hoovist just selle auto.

Pildistas loo autor.

Related posts