Ma sõitsin Dusteriga

Pealkirja võib vabalt võrrelda Onu Bella lauluga “Ma võtsin viina”. Vahe on siin aga selles, et kui viina võttes on alguses hea ja pärast paha, siis Dacia Dusteriga on kogu aeg hea.

Sõitsime 1,5 liitrise diiselmootoriga 4×4 Dusteriga, millele oli demoautole iseloomulikult palju vilesid külge riputatud. Lisaks mugavusvarustusele olid väliskülgedel kõiksugu autot ägedamaks ja linnadžiibilikuks tegevad plastmasskaunistused.

Autosse istudes hakkab silma ekraan, mis oma värviliste ruutudega laseb hõlpsasti kasutada meediat, navi, käed vabalt telefoni. Lihtne ja ilma liigse keerukuseta.

Kaameraid oli demoautol igas küljes kokku koguni neli. Kuna oli lumine märjavõitu ilm, siis kippusid kaamerad minema uduseks ja kaotasid oma otstarbe. See oligi üks nii-öelda puudustest ja peaaegu ka ainus, mis auto juures silma hakkas. Kui õnnestuks teha nii, et need ei määrduks… Mõnel autol on kaamera märgi all, aga märk ei avane peale külma ööd iga kord. Samas oleme varasemail aastail kulgenud sadu tuhandeid kilomeetreid ilma kaamerateta ja sõitmata pole jäänud.

Käike sai vahetada käsitsi ja see mulle meeldibki. Käigukangi vars oli küllaltki pikk, kang istus kätte õiges kohas ja käigud läksid sisse väga hästi. Ja võib muidugi arutada, kas 1,5 liitrine diiselmootor võiks maanteel paremini kiirendada või kas kuuenda käiguga peaks saama eessõitjast mööda.

Sõitsime Vasalemmas, Rummus lubatud ja mõnedel mitte just väga lubatud teedel. Öösel oli sadanud palju lund. Sõit daatšade vahel roobastes tõi välja ühe küsitavuse, millele ei osanud keegi kohe vastata. Nimelt hakkas automaatseades auto roobastes esiotsa paremale-vasakule suunama ja nii usinalt, et rooliga tuli innukalt töötada. Võibolla jagati vedu rohkem tagasillale? Kui lülitasin 4×4 peale, siis selline nähtus peaaegu lõppes.

Kui läksime paksu lumme, siis ei olnud läbivusega mitte mingit küsimust. Auto tundis end lumes väga hästi, pareminigi kui maanteel ja ma võrdlesin vaikselt seda mitu head aastat tagasi metsas saadud Niva kogemusega. Duster on metsa-ja külavaheteede auto.

Autosse mahuvad ära pikemad esemed, suuskade puudusel sisestasime talvetööriistad trepiharja ja lumelabida. Pikkuselt mahuvad nad lahedalt!

Kokkuvõttes ütlen veendunult ja valju häälega, et Dacia Duster on väga hea auto, mis jättis mulle väga hea mulje. Mis juhtub 100 000 kilomeetri pärast, teab vaid aeg ise. Võibolla on Dacia Duster soodsaim uus 4×4 auto? Tuleb toonitada, et kriips alla kümne tuhandese alghinnaga, millega autot reklaamitakse, kõigi lisadega lemmiksõidukit ei saa. Soovitan võtta 4×4, kuigi ABC Motorsi Dacia esindusest kinnitati, et inimesed eelistavad esisillaveoga autosid. Ja hind, millega meelsasti ostetavat, on 15 tuhande kandis. Testiauto hind 20 000 euro kandis võib ostjat panna eelistama selle raha eest mõnda muud kasutatud paar aastat vana aparaati.

 

Fotod: Maret Sal-Saller

Related posts