Maserati Levante on roomiktallaga lakk-king

„No näed, siin ta nüüd on – Elisabeth Jõhvi“, on Ines Aru poolt Eesti huumoriklassikasse mängitud uhkeldava kübara ja olekuga väljamõeldud tegelase vaimustuses valminud Joel Steinfeldti samanimelise laulu refrääni tunnusfraas. Ja siin ta nüüd on – Maserati Levante ehk halvemate teede Elisabeth Jõhvi. Ning seda kõike kõige paremas mõttes. Uhkete automarkide linnamaasturlikud versioonid ei ole enam ammu uus teema ning järjest kasvav segmendi-nõudlus soosib uute sellelaadsete mudelite pealetulekut. Tõsi, rahul on kõik, peale tulihingeliste puristide, kelle arvates peaksid legendaarsed sportautotootjad oma liistude juurde jääma ning kõikvõimalikest diislitest, elektritest ja hübriididest kasvõi esoteeriliste vahendite abil eemale hoidma. Äri ning nõudlus teevad aga oma töö ning seetõttu ei üllatu täna enam keegi ka Bentley või Lamborghini samateemaliste pressiteadete peale. Küll aga mõjub toreda üllatusena, kui mõni selle segmendi autodest meeldivalt kaunis ja pilkupüüdev välja kukub. Minu mätta otsast vaadatuna olid viimased tõeliselt ilusad uhkema-otsa linnamaasturid eelmiste põlvkondade Infiniti QX seeriast. Ja näed, Levante suutis just sellesse õigesse tühimikku astuda.

Tõsiselt võetav vastane ka kiiremal sõidul

Maserati Levante on sihvakalt sportlik ja elegantne maantekruiser, mis paistab oma maitsekate ning põnevate kerejoontega kõikjal silma. Pikk nina, maasturlik kerejoon ning kõrge tagaosa annavad Levantele jõulise, sportliku ja ekstravagantse, ehk isegi veidi uhkeldava välimuse. Emotsiooni lisavad lõrisev iluvõre, altkulmu põrnitsevad kurja ilmega esituled ning esimestel poritiibadel asetsevad kolm margitruud lõpuseava. Avarate velgede vahelt piiluvad kollased Maserati kirjaga massiivsed pidurisuportid ja -kettad annavad mõista, et tegemist on tõsiselt võetava vastasega ka kiiremal sõidul. Tagumise ukse keskpaigast alguse saav rattakoopa-õlg jookseb jõulisust rõhutades tagumiste tuledeni. Tagumiste tulede juures jääb aga mulje, et auto disainimeeskonna hoogsad pliiatsijooned on sellesse punkti jõudes raugenud ning tuled on lihtsalt ja kindla peale minnes ära vormistatud. Kui ülejäänud auto kisendab Maserati disainijoonte vaimus, siis tagumised tuled on lihtsalt tagumised autotuled, olgugi, et need mudelilt mudelile korduvad.

Autosse mahub istuma viis inimest. Viiest kaassõitjast neljal on mugav. Ja kuna tegemist on suures osas ikkagi juhi autoga, jaotub kõige rohkem mugavust kahele eesistujale. Pagasiruumi on Levantes 580 liitrit ning auto pöörderaadius päädib 11,7 meetriga.

 

Tumepunane fetišihõnguline sisu

Maserati on salongidisainile alati kõvasti panustanud. Kahetooniline armatuur on maitsekas ning tumepunased toonid sobivad tumedamate detailidega suurepäraselt kokku, luues elegantse, ent samas sportliku miljöö. Lisaks elegantsusele ning sportlikusele tajusid mu meeledel veel midagi. Tumepunastel salongitoonidel on mingi salapärane fetišihõng. Võimas emotsioon, mida autosse istudes kogeda. Suure osa keskkonsoolist võtab enda alla 8,4-tolline puutetundliku ekraaniga info-, seadete- ja meelelahutuskeskus. Kõnealuse süsteemi kaudu on võimalik muuta peaaegu kõike – kaasa arvatud seda, kas auto avab ukselukud „võtmega“ varustatud inimese lähenedes automaatselt, või eeldab, et juht vajutab avamiseks ettenähtud nuppu. Seega on mõnus mugavuslisa saanud omale ka turvalisusele suunatud funktsiooni, mis peaks sagedusskänneritega varustatud kurjamite elu veidi keerulisemaks tegema.

Ilusad nupud vannuvad ekraanidele alla

Suurte autosiseste ekraanidega on aga nii ja naa. Ühest küljest on tegemist igati kaasaegse ja mugava lahendusega, kus paljud funktsioonid ja nupud saab peita suhteliselt väikesele pinnale, lubades disaineritel ja inseneridel antud piirkonnale vähem tähelepanu pöörata. Ent teisest küljest jäävad selle arvelt presenteerimata kõikvõimalikud nuppude- ja lülitite disainimisele kulutatud arendustunnid, rääkimata peenest elegantsusest, mida jäävad aegade lõpuni meenutama vaid aastakümnete tagused klassikud.  Jah, mis siin salata – ka mina valiks tänapäevasema variandi, kuid mul on veidi kahju modernsete lahenduste pealetungile alla vanduvatest ilusatest nuppudest ja lülititest ning seda kõike ümbritsevast puitdekoorist.

Õnneks pole aga Levante puhul kõik nupud imetabasesse digimaailma kolinud. Ekraani alt leiab toimekad kliimanupud, mis on suurepäraseks vastukaaluks keskkonsooli ülaosas ilutsevale ovaalsele kellale. Lahedat ja nägusat disaini leiab kõikjalt. Jahutus- ja soojendusfunktsiooniga tumepunase nahkkattega istmed näevad suurepärased välja ning on mugavad, pakkudes korralikku külgtuge ka kiiremates ja järsemates kurvides. Autos istunud pikemat kasvu sõbrad leidsid laita lühikesi istmepatjasid, mis jalgadele piisavalt tuge ei pakkunud. Teiseks veidi häirivaks teemaks oli turvavööde kinnituste asetsemine sügaval istme ja keskkonsooli vahel. Neid oli esmakordsel kinnitamisel veidi ebamugav kasutada, ent pikema sõidu puhul harjus käsi õige koha leidmisega kiirelt.

Parim istmenahk kombineeritult siidiga!

Kiidusõnu jagub siinkohal ka uksepolstritele ning eriti lahedatele ukselinkidele. Nahkkatte, kolme kodaraga ning soojendusega rooli tagant vaatavad vastu suure diameetriga ning seieritega selged pöörde- ja kiirusnäidikud, mille vahele on sobitatud järjekordne digitaalne ekraan. Kogu kellade süsteem on selgesti loetav, ilus, maitsekas ja funktsionaalne. Sama saab öelda ka rooli kohta. Sellelt leiab tagasihoidlikud nupud, mis peidavad endas ka mõned üllatavad ning esmapilgul aimamatud funktsioonid.

Tagaiste on parajalt mahukas ning mugav koht kahele keskmist kasvu reisijale. Ka sealne keskkond on polsterdatud parima Itaalia nahaga, aga kui see pole piisavalt elegantne või kõneainet tekitav, siis leiduvad valikus ka siidiga kombineeritud istmekatted. Kõlab ju uhkelt!

Ferrari koostatud Itaalia täkk 

Ökonoomsema sõidu eest vastutab 3-liitrine V6 (202kW 600Nm) diiselmootor, mis enda kuuldavaks tegemisega kuskilt otsast tagasi ei hoia. Kiirema ja vilkama sõidu eest vastutamise on enda õlule võtnud Ferrari poolt koostatud Itaalia täkk – 3-liitrine (316kW 580Nm) topelt-turboga bensiinimootor. Erilises vaikuses ning tagasihoidlike helide tekitamises ei saa ka seda mootorit süüdistada. Helid on nimeväärilised ja mõnujudinaid tekitavad. Hommikuse külmkäivituse korral rebib ka kõige tehnikakülmem inimene kodused kardinad kahte lehte ning üritab kiirelt selgusele jõuda, mis just juhtus.

Käigukasti ja veoskeemiga on samuti lihtne. Saada on üks 8-käiguline ZF klassikaline automaat ning tagasilla kasuks töötav neljarattavedu, mis suudab end vastavalt vajadusele 50:50 suhtesse reguleerida. Nelikveo toimetamist saab „kelladevaheliselt“ ekraanilt ka reaalajas jälgida.

5,9 sekundiga sajani!

Levante sõidab pehmelt ning standardis olev õhkvedrustus silub enamuse teeaukudest hoomamatuks. Suure töömahuga diiselmootor saab 2,1-tonnise müraka liigutamisega muljetavaldavalt hakkama – sada saavutatakse 5,9 sekundiga. Ainuke norimiskoht on spurtimise alguses, kus mootori kasutatava turbo käimapuhumine tekitab kerge viite. Kiidusõnadega tuleb üle valada ka bensiinimootor. Nullist-sajani 5,1 sekundit ning piiratud lõppkiirus 264 km/h. Olgugi, et Levante on oma olemuselt linnakas, läbib ta kurve sportautole omase kerguse, täpsuse ja naudinguga. Õhkvedrustus hoolitseb kerekaldumiste eest ning paraja jäikusega rool sisendab enesekindlust. Suured pidurid kannavad hoolt selle eest, et liiga suureks kerkinud hoog ka kiirelt maha pidurdatud saaks. Bensumootoriga Levante kütusekulu keskmiseks lubatakse 10,9 ning diislile 7,2L/100km.

Levante ja seenenoaga alfaisane

Levante hinnad algavad diisli puhul 74 693- ning bensuversioonina 92 340 eurost, mis tundub päris suure summana, kuid konkurentidega võrreldes on hinnavahe marginaalne. Seega, hääd inimesed, rohkem huvitavaid autosid, onju!

Päeva lõpuks on selge, et Levante on härrasmehelik luksusauto, millest väljumiseseks või millesse sisenemiseks pole vaja kohmakalt küürutada. Autost võib seenemetsa viiva metsaraja servas väljuda ülikonnas kummikutega härrasmees, kes pintsaku elegantse liigitusega naise jalgade ette laotab ning talle seenekorvi pihku surub. Jäädes ise seenenoaga varustatud alfaisaseks nii linnakeskonnas kui ka maal.

Related posts