Mercedes-Benz CLA White Art Edition

Mercedes-Benzi noobel, voolujooneline ja sportlik neljaukseline sedaan-kupee on oma vilka kerejoonega kaunistanud meie teid ja tänavaid juba üsna mitmeid aastaid. Üllatavalt populaarseks osutunud CLA müüki alustati Euroopas juba 2013. aasta aprillis ning seda nime kandvaid sõidukeid müüdi esimese aastaga umbes 100 000 tükki. Vahepeased aastad on endaga kaasa toonud ajaga kaasas käimiseks vajalikke uuendusi ja värskendusi ning nüüd, ühel ilusal sügisesel nädalavahetusel, sattus minu kätte viimase generatsiooni CLA. See on veelgi sportlikuma disainipaketiga mudel, mis kannab põnevat nime – White Art Edition.

Tõsi, olin taaskohtumise eel veidi ootusärevalt meelestatud. Eelmisel korral, 2013. aasta suvel, ei suutnud ma kuidagi selgusele jõuda, kas CLA välimus meeldis mulle väga või hoopiski mitte. Toonasel aerodünaamilisel šedöövril leidus kõikvõimalikke kerejooni ja -kumerusi sedavõrd palju, et nendesse süvenemine ajas heas mõttes juhtme kokku ja nõudis vaagimist. Aga mida sa, hea inimene, selle paari päeva jooksul vaagid, kui auto näeb iga nurga alt erinev välja…

Saadaval vaid kaks värvitooni

Et asjad alguses selgeks saaks, tuleb ära märkida, et sellise paketinimega autosid on saada vaid valget ning tumehalli värvi. White Art Edition pakett lisab auto armatuurlauale, käetoele ning istmete servadesse uhked valged õmblused. Ka sportlikud ning alcantarast keskosaga AMG istmed on saanud lahedad valged jooned, mis algavad istmepadja servast ning jooksevad peatoes oleva avauseni. Alcantarat leiab salongist veel. Seda on jagunud nii armatuurlauale kui ka hästi kätte istuvale ning mõnusa suuruse ja jämedusega AMG roolile.

Hubane ambient-valgustatud salong

CLA salong mõjub mõnusalt ja hubaselt. Istmed on mugavad ning hoiavad tänu alcantarale ja sportlikutele küljetugedele kõvasti sõitjast kinni, pakkudes turvalist tuge ka järsemates kurvides ja kiirematel lõikudel. Rool on täpne ja kuulekas ning sportlik, ent mõõdukalt jäik vedrustus muudab auto kui teele liimituks. Must laepolster loob koopaliku ja hubase tunde. Hubase ning just õige meeleolu tekitamiseks pakub CLA, nagu ka paljud teised Mercedesed, väga mitmekülgse värvivalikuga uksepolstritest, armatuurlaualt ja peatugedest välja kumavat ambient-valgust.

Night- ja Sport pakettidele (AMG Disainipakett koos 18” AMG Disainiga kergmetallvelgedega, kroomdetailidega “Teemant” iluvõre jne.) baseeruvale põhjale lisab White Art Edition uhked auto esiosast tagaosani kulgevad sportlikku välimust ja olekut rõhutavad triibud ning Edition embleemid mõlemale esitiivale.

13 erinevat mootoripaketti

Tõsi, paketiga kaasnevaid väliseid muutusi pole just palju, aga need mõjuvad CLA-l väga efektselt. Autole vaadatakse pikalt järele nii linnavahel sõites kui ka maanteekilomeetreid neelates. Omamoodi lummust lisavad raamideta aknad põnev, reljeefne küljejoon ning sügav tumehall värv.

Mootorivalik on White Art Editioni puhul sama, nagu kõigil CLA-del. Saadaval on 13 erinevat mootoripaketti (koos erinevate veojõulahendustega), mille seas 5 diiselmootorit võimsusega 80-125 kW ning 8 bensiinimootorit 90-280kw. Valikust ei puudu ka nelikveolised versioonid. Mercedes-Benz CLA hinnad algavad 31 260 eurost ning tipnevad 45 AMG 4MATIC-u eest küsitava 55 956 eurose baashinnaga.

Auto, mis tahab sõita

Kokkuvõtteks, seekordne CLA sõidukogemus oli igati nauditav ning ainsaks miinuseks saab ehk lugeda vaid seda, et mõningate teekatete puhul kostis autosse liigset teemüra. Auto püsis hästi teel, oli täpne, mugav ning kiire, rääkimata pilkupüüdvast välimusest ning heast tundest, mida CLA White Art Edition-ga sõitmine tekitas. Mõneti üllatavalt ei takerdunud sellel korral silma ega pähe aastatetagusel kohtumisel hinge kraapima jäänud veidrad kerejooned ja kumerused.  Ju oli aeg oma töö teinud ning toonased julgelt erilised disainielemendid ja jooned ei tundu tänapäeva maailmas enam millegi muuna, kui ilusate ja elegantsetena. See teadmine lubas auto ja sellega sõitmist veelgi enam nautida. Plusspunktid saab Mercedes ka tagurduskaamera katmise eest väikese luugiga, mis kaamerasilma sõidu käigus puhtana hoiab. Pean siinjuures lisama, et A-klassi kasuks räägib ka lihtne ning vaid ühe nupuga juhitav meedia- ning seadekeskus, mis kangemate klasside puhul on tänu erinevatele puutetundlike plaadikeste ja keeratavate nuppude rohkuse tõttu veidi ebamugavaks tehtud. Ja loomulikult on minu vaieldamatud lemmikud need fantastilised ventilatsiooniavad!

CLA White Art Edition on seda tüüpi auto, mis tahab sõita. Kogu aeg. Vahet pole, kas on päev või öö. Ning sõitmine on palju-palju enam, kui maja ees passides ilus välja näha. Auto meeldis mulle sellel korral väga ning seda oli kahju Silberautosse tagasi viia. Loodetavasti kohtume kunagi veel ning siis juba palju pikemalt.

Related posts