Mercedes-Benz E-klass All-Terrain

Tead ju küll neid huvitavaid ja põnevaid kohti, mis jäävad veidi halvemate ja konarlikumate teede taha. Neid, Sireenidena kutsuvaid metsa keeravaid radu, mis viivad kuhugi. Kuhugi, mida ümbritseb põnevus ning salapära. Salapära, mille poole keerates algab vabadus ja seiklus…

Kõikvõimalikud teedelt ära-keeramise tänavaautod on juba aastaid äärmiselt populaarsed. Neid leidub kõikjal ning oma versioonid on paljudel autotootjatel. Pole vahet, mis logoga ja kas auto on suur või väike – populaarseks osutuvad nad ikka. Peaasi, et oleks sõiduautost kõrgem kliirens ning soovitatavalt neljarattaveoga. Sedasorti autode populaarsus ajendas ka Mercedest tootma esimest korda E-klassi ajaloos kõrgema kliirensiga universaali – All-terrain.

Midagi revolutsioonilist auto disainis ei leia. Jälgitud on väga rangelt konkurentidele edu toonud lahendusi. Retsept on iseenesest lihtne – põhjaks võetud Avantgarde paketiga E-klassi universaal upitati 29 mm kõrgemaks ning sellele saab halvemate olude tarbeks lisada õhkvedrustuse abil järjekordsed 35 mm (kliirens 121-156mm. Kõrgeim asend toimib kuni 35 km/h). Kliirensi kasv saavutati suurema diameetriga rataste ning standardis oleva õhkvedrustuse abil. Ka kerelaiendid on konkurentidelt tuttavad – musta plastikuga said kaetud nii tiivaääred, küljekarbid kui ka stangede alumised servad.

Võrreldes tavalise E-klassiga ei ole All-Terraini valikus tagaveolist mudelit ning mootorivalikus piirdutakse kahe ökonoomse diisliga – E220d omab uut 2L töömahuga 143kw/194hj 400Nm jõuallikat ning E350d 3LV6 arendab 190kW. Mõlemad mudelid on varustatud 9k automaadiga ning neljarattaveoga, mille jõujaotus on 45:55.

E-klass on olnud läbi aegade oma klassi mahukaima pagasiruumiga ning All-terrain pole siinjuures mingi erand. Esimesed istmed on laialdaselt reguleeritavad, mugavad, pehmed ning sportlikud. Armatuurlauda saab kaunistada nahaga ning näidikuteploki saab asendada suurte selge ja terava pildiga ekraanidega, mille kasuks räägib ka suurepärane graafika.

Sõites on All-Terrain väga pehme, vaikne ja mugav. Ka Sport-asendis on auto pehmem, kui konkurendid tavaasendis. Seega võiks selle auto sihtgrupiks olla rahulikud seiklejahingega inimesed, või pered, kes vajavad kõrgema kliirensiga autot. Uus 2l diisel on vaikne, olles hea kompromiss ökonoomsusest ja jõulisusest. 9-käiguline automaat on Mercedeselik, sujuv ning märkamatute käiguvahetustega. Tõsi, edasi-tagasi käikude vahetamiseks kuluv aeg võiks olla lühem.

Mercedese võlu peitub tehnika toimimise harmoonias. Auto suudab ise sõita, jälgida kaameratega liiklusmärke, püsida teel ning kohandada kiirust vastavalt teele jäävatele liiklusmärkidele. Viimane tahab aga veidi harjumist. Maanteekiiruselt piinliku täpsusega 90-le või 70-le pidurdav auto võib esmapilgul tunduda veidi tülikas, eriti veel olukorras, kus tegemist on öiselt tühja maanteega, ent sellel on turvalisust silmas pidades siiski oma roll kanda. Mõne aja möödudes on aga nauditav jälgida, kuidas auto oma asjadega iseseisvalt toimetab. Päris taga-pingile kolida ei saa. Auto soovib iga natukese aja järel kinnitust, et oled elu ja tervise juures ning püsid ärkvel. Väike roolipuudutus on aga kõik, mida ta iseseisvaks edasisõitmiseks vajab. Kui puute-kutseid piisavalt kaua ignoreerida, pidurdab auto end seisma ning lülitab sisse ohutuled. Tõsi, eelkirjeldatu toimib ainult juhul, kui kõik vajalikud süsteemid (adaptiivne kiirusehoidik ning nö aktiivne rool) sisse lülitada. Seetõttu pole ka karta, et intelligentne auto igapäevases liikluses omaalgatuslikult kiirust korrigeerima hakkab.

Lisaks ei saa üle ega ümber ventileeritavatest ning massaažifunktsioonidega varustatud istmetest ja aktiivsetest LED-esituledest. Nauditav on jälgida automaatsete esitulede toimetamist pimedal teel. Kaug- ning lähituli ei lülitu ümber järsu plõksuga, vaid üleminek toimub sujuvalt. Vastutuleva auto möödudes on lummav jälgida, kuidas tuled eesootava maailma taas valgeks ja avaraks keeravad.

Ohutusabiliste nimekiri on pea lõputu. Seega on mõistlik öelda, et kõik elementaarne on olemas ja rohkemgi veel. Ole ainult mees ja hakka kasutama.

Maastikusuutlikuma E-klassi eest tuleb muidugi ka omajagu lisaks maksta. All-Terraini hind (57 840 eur) on tavalise E-klassi nelikveolise universaaliga võrreldes 4700 euro jagu krõbedam, ent see on minu hinnangul ka seda väärt.  Seda just tänu paremale Avantgarde varustusastmele, 3,5 cm autot tõstvale õhkvedrustusele, eristumisele ning hingerahule, mida pakub kõrgema kliirensiga auto. Kahju on vaid sellest, et uhket kõrgust jagub vaid kuni 35 km/h kiirusele. Mina oleks eelistanud kõrgema ning visuaalselt ägedama ning jõulisema autoga sõita kogu aeg.

Kokkuvõtteks tuleb tõdeda, et All-Terrain pakub seiklejahingega inimesele piisavalt võimalusi eristumiseks ning enamasti halvemate teeolude taha jäävate huvitavamate kohtade avastamiseks. Jäädes sealjuures soliidseks ning rahuliku inimese pehmeks ja mugavaks sõiduvahendiks, olles samal ajal olemasolevatest konkurentidest nutikam. Minu isiklikus MB edetabelis tõusid All-Terrain uhkele teisele kohale, jäädes vaid veidi alla suurepärasele ning igas mõttes universaalsele GLC-le.

Related posts