Mercedes-Benz E-klass – E nagu elegants

INTRO

Mäletan hästi esimesi Mersusid, mis Tallinna tänavatele tekkisid. Kui 1993. aastal W124 kerega ja legendiks muutunud sõiduk näouuenduse läbi elas ja enda nimeks E-klass sai, muutus kõik. See nimetus tähendas midagi rohkemat kui endist Berliini taksot. Tänu oma suurusele ja vastupidavusele on E-klass leidnud väga laiapõhjalist kasutust. Lisaks sellele, et tegemist on väga hea pereautoga, on ta ka  taksofirmade lemmik ja läbi ajaloo on otse tehasest välja veerenud eriversioonid näiteks politsei ja kiirabi kasutuseks. Tänane E-klass on tõeline elegantsi maamärk.

dsc_4216

VÄLJAST

Disain kõneleb uute Mercedese sedaanide keelt, oleme seda näinud nii S kui ka C klassi sõidukitel. Kapott on pikk, läheb laugelt üle tuuleklaasiks ja sealt katuseks. Ning sama pehme kui udusulg on olnud ka disaineri pliiatsijoon selle sõiduki küljejoont lõpuni tõmmates. See auto on klassikaliselt sedavõrd ilus, et võibki vaatama jääda, kuid samas ei ole ta liikluses mingi pilgupüüdja. E-klassi välimuse juures paneb imestama, kuidas on suudetud leida auto kõiki jooni harmooniliselt ühendav tasakaal, neist moodustuv kuju on ajatu ning sõites ei piidle inimesed sind ega näita näpuga: “näe, E-mees!”

dsc_4217

SEEST

Salong kannab edasi välisilme jooni. Nahk ja puit sulavad ühte, toonid on mahedad. Eriti nooblid näevad välja armatuuril asuvad õhuvoolu reguleerivad keeratavad nupud, need sobivad pagana hästi sinna puitdekoorile. Ning neist nupukestest õhkab ajalugu.

dsc_4224
Roolist haarates tekib mõnus tunne, see on keskmisest jämmim ning sa sõna otseses mõttes tunned seda oma kätes. Pehme nahk paitab roolikeeraja peopesi. Salongis ringi vaadates algab oohhootamine. Element elemendi järel avastad järjest kõiki E-klassi pakutavaid võimalusi. Täisdigitaalne lahendus suurte ekraanide näol jätab ülikaasaegse ilme. Välimuse pealt veidi norin, just kellade osas. Kelladele oleks võinud kas siis läbi graafika või miks mitte ka reaalselt veidi sügavust anda, hetkel jääb rooli tagune ekraan veidi jumetuks.

dsc_4235

Aga üldilme ja graafilise osa disain on ulme! Kõik on liikumises, igal nupul ja ikoonil on tähendus. Kui oleme autodisaini puhul harjunud, et sõiduk saab endale väljast kuju ja seest vormi, siis vaadates ekraanidel käivat möllu võib ette kujutada disainerite hulka, kes Stuttgarti tarbeks digilahendusi valmis joonistavad.

mb-e-klass-collage-1

Hästi on lahendatud ka ekraanide juhtimine. Tavaks on saanud, et ekraanid on puutetundlikud, kuid Mercedes murrab seda. Menüüdes navigeerimine käib hoopis läbi keskkonsoolis paikneva puuteplaadi või kui soovid, siis juhtratta abil. See kõik on nii lihtne, et harjumine võtab vaid minutid.

dsc_4233

Ägedust lisavad veel roolil olevad puutetundlikud nupud ja kelladeploki ekraanil surfamine käib lihtsalt sõrme libistades. Kogu salongi läbivad LED-ribad, mille värvi saab valgusspektri ulatuses enesele meelepäraseks reguleerida. Nii leiab alati sobiva tooni vastavalt meeleolule, pükste-kingade värvile või siis laste lemmikute seast.

mb-e-klass-collage-2

KOKKUVÕTE

E-klass kannab edasi seda vaimu, mille esimesed Mersud omal ajal Eesti liiklusesse tõid. Kõlab lihtsalt, aga temaga on väga hea sõita. Mootor ja käigukast suhtlevad omavahel laitmatult, üks ei jää teisele kordagi võlgu. Maanteesõit on nii nauditav, et hea meelega ei roolikski seda autot ise. Isesõitvate autodeni on aga veel veidi aega. Jõudu jagub igal kiirusel. Omamoodi “kaifi” lisab, et prooviauto on tagaveoline ja kui veidi jõulisemalt gaasipedaalile vajutada, siis käib istmikust väike, kuid tuntav jõnks läbi.
Ruumi on täpselt nii palju, kui vaja, tagaistmele saab ilma suurema higistamiseta paigutada kõrvuti kolm last, kellest 2 istuvad alustel ja üks vägagi suurekabariidilises turvatoolis. Salongi pikkus on justkui pereautole välja mõõdetud. Lapsed ei toksi sulle jalaga selga ja samal ajal on roolis lahe olla.

Päeva lõpuks paneb naeratama ka keskmine kütusekulu. Igaljuhul on uus E-klassi Mercedes-Benz oma hinda väärt.

dsc_4220

Related posts