Mercedes-Benz GLE – rohkem ja siis veidi veel rohkem!

Elegantne. Pilkupüüdev. Suur. Sellised omadussõnad kerkisid esimesena pähe, kui uuele GLE-le esindusse järele läksin. Veidi hiljem lisandus sellesse omadussõnade valikusse veel ka „massiivne“ ning need neli sõna jäid seda autot sõiduperioodi lõpuni iseloomustama.

Suurustunnetus on selle auto juures üks kummaline asi. See justkui tuleb ja läheb, kasvab ja kahaneb. Minu igapäeva-autona kasutus olev X-klassi kastikas pole ju ka teab-mis väike auto, ent X-is seesugust „suuruse“ tunnet ei teki. Arvatavasti peaks siinkohal lisama eelmainitud omadussõnade sekka ka sõna „avar“, mis on suure tõenäosusega kogu selle mõõtme-emotsioonide segapuntra algusallikaks.

Auto profiil on muljetavaldav. Järsu ja terava lõikega autoninale lisavad jõulisust massiivsed õhuavad. Kitsaste tagatulede ja kahe kroomitud summutiavaga tagaosa mõjub aga pigem elegantselt, tasandades veidi esimese poole agressiivsust. Astmelauad, aknaliist ja katusereelingud lisavad mõnusat aktsenti.

Siin ta nüüd siis seisab – kauni linnavaate taustal. Nägus? Kindlasti. Vastupandamatu? Eks see oleneb pigem vaatajast, maitsest ja inimesest endast, aga mina ootaks enne vastuse andmist uue Coupe versiooni ära ning otsustaks siis.

 

Autosse mahub muretult viis inimest

Salong on meeldiv ja avar. Kindlasti avaram, kui eelmisel generatsioonil. Kõikjal on ruumi ning istmed on mõnusalt mugavad. Erilised punktid tuleb taas anda minu lemmikfunktsioonile – ventileeritavatele istmetele, mis teevad soojemate ilmadega ning pikematel sõitudel elu oluliselt paremaks. Ruumikus on uue GLE salongi üks olulistest märksõnadest. Autosse mahub muretult viis inimest ning seda selle lause kõige otsesemas mõttes. Sealjuures on neljal väga mugav ning viiendal (sellel, kes taha keskele istuma satub) pole ka väga millegi üle nuriseda. Tagaistujate jalaruum on üüratu ning ka pearuumi kallal oleks patt norida. Oma osa avarusele annab peakohal laiutav klaaskatus. Tagumiste reisijate elu teevad veelgi mugavamaks hiiglaslikud tagauksed, mis võimaldavad autosse sõna otseses mõttes sisse astuda. Lisaks sellele on suured ukseavad kindlasti abiks ka seitsmekohalise versiooni puhul tagaistmetele pääsemisel.

Kuidas sedavõrd pikk uks meie kaubanduskeskuste kitsastes parkimisvahedes töötab, jäigi paraku katsetamata. Tõsi, auto suurust arvesse võttes ongi seda ehk mõistlikum parkida veidi avaramale parkimiskohale.

 

Ümarad ventilatsiooniavad on nüüdsest kandilisemad ning mõjuvad pigem soliidsematena. Kesk-konsoolist leiab lisaks panipaikadele kaks toekat sanga, mis töötavad käetugede pikendusena. Kõikvõimalikud meeleolutuled on ka uues GLE-s esindatud. Neid saab vajadusel välja lülitada või reguleerida sobilikult malbeks, et õhtutundide pimeduses juhti mitte häirida.

Moodsad ühendekraanid armatuurlaual

Uue ja paremini kasutatava kujunduse on saanud ka puutetundlik juhtpaneel. „Juhtrattake“ ja ülitundlik väike juhtpaneel on asendunud suurema ja mõnusama plaadikesega, mis näeb üldises kontseptsioonis parem välja ning teeb selle kasutamise oluliselt mugavamaks.

Suure osa armatuurlauast on oma alla võtnud moodsad ekraanid. Tuleb tunnistada, et ma ei ole olnud „digikellade“ rünnaku suurim fänn, ent olen sellega eelnevate aastate jooksul veidi harjunud. Kummalisel kombel ei igatse ma enam kaunite ja füüsiliste nuppude ja lülitite järgi, vaid naudin pigem head ja läbimõeldud graafikat ning funktsionaalsust. Viimase generatsiooni A-klassi ja uue GLE sirmita ühendekraanide lahendus meeldib mulle tegelikult väga. Liigse infokoguse ja värviküllusliku virr-varri eest kaitseb vastav ekraani-funktsioon. Eriti hästi sobib see funktsioon just öisteks rahulikeks sõitudeks.

 

Üheksakäiguline kast veab lendavat vaipa 

Esimene sõidukogemus on põnev. Ülikerge rool ning hämmastavalt väike pöörderaadius teevad sõitmise ja manööverdamise kergeks ja lihtsaks. GLE 350d 4Matic tähise all peidab end mõnusa mineku ja häälega 3-liitrine 200 kw R6 turbodiisel, mis saab kõnealuse massiivse auto liigutamisega väga hästi hakkama. Mootori koostöö 9-käigulise automaadiga sujub tõrgeteta ning oma osa saavutatud „lendava vaiba“-laadsesse sõidukogemusse annab ka põnev vedrustus, mis näiks justkui oma elu elavat.

Salong on vaikne, sõit sujuv ning auto suurusest tulenev eelarvamus või kerge pelgus on kiire kaduma. Kummalisel kombel saab paralleeli tõmmata Honda GoldWing matkatsikliga, mis esmapilgul oma suuruses veidi hirmuäratav tundub, ent kui jala üle saad ning kohalt võtad, hääbub suurusepelg kibekiirelt hoomamatuks ning asendub meela hingerahuga. Üks asi, mis uue GLE juures veidi ebatõhusana tundus, oli veidi liiga väike tahavaatepeegel. Tõsi, see teeb oma töö küll ilusasti ära, aga pidevalt on selline tunne, et äärtest jääb miskit justkui puudu.

Mulle meeldivad kõrged autod ning seda meelehead pakub ka õhkvedrustusega uus GLE. Enamasti alustab kõrgesse sõiduasendisse jäetud auto oma uut töötsüklit taas madalast n.ö tavaasendist, ent uus GLE jätab omaniku eelistuse meelde ning püsib etteantud asendis. Tõsi, maanteekiirusel võtab auto ikkagi ökonoomsema madalama asendi, ent linnaliikluses saab tõstetud seades päevade viisi muretult sõita.

Seda kassid ostaksid! Ja noobel kupee on tulemas

Kokkuvõtteks tuleb nentida, et uus GLE on väga suur auto. Proovisõidu käigus kohanenud meeled said suurus-restardi kohe, kui olin peale uue GLE-ga veedetud päevi eelmise generatsiooni GLE Coupe’sse istunud. Kuidagi väike tundus. Isegi sedavõrd väike, et arvasin korraks end eksikombel hoopistükis GLC Coupe-s olevat. Ei saa öelda, et sellist asja just tihti ette tuleks. Muus osas tuleb aga öelda, et uue GLE-ga võib igati rahule jääda. „Seda kassid ostaksid“, nagu üldtuntud reklaamlause teatas, ent tõsi on ka see, et 67 140 eurone baashinnasilt piirab selliste „kasside“ kogust hoolega. Kellel aga võimalusi jagub, leiab sellest autost endale mõnusa, mugava ja pilkupüüdva kaaslase pikkadeks kilomeetriteks. Need aga, kes tava-maasturlikust kujust väga lugu ei pea, peavad veidi ootama, sest nooblima kujuga kupee on juba teel.

Related posts