Mitsubishi uus linnamaastur Eclipse Cross

Kas tead, väikeste koertega on selline lugu: keegi pole neile öelnud, et nad on väikesed ning seetõttu on nad valmis kartmatult vastu astuma endast palju suurematele vastastele. Olgu selleks siis tolmuimeja, kass või minu poolest kasvõi põder. Koer teab, et ta on koer ja sellest teadmisest piisab, et eeldatavat vastast piirama suunduda.

Mitsubishi uue linnamaasturiga Eclipse Cross tundub olevat sama teema. Eclipse Cross saab ehk aru küll, et inkarnatsioonile kulunud aastad on tema aastatetaguse vilka sportliku kupee kere tugevalt toekamaks muutnud, ent südames on praegune Cross ikkagi tavaline ja rõõmsameelne sportlik Eclipse, mis on tähesära nautinud nii kuulsates ja populaarsetes filmides kui ka arvutimängudes. Eclipse Cross on tõenäoliselt Mitsubishi praeguse valiku üks rõõmsameelsemaid ja reipamaid autosid, mis armastab üle kõige maailmas lumiseid teid ja kurve.

Kurvirõõm ja “jube mõnus” tunne

Kurvirõõm saab selgeks juba esimese libedama pöörde käigus. Kurvi startides hakkab saba mõnusalt libisema ning enne, kui keha vastureaktsiooni genereerida jõuab, püüab auto elektroonika rõõmsa kaare ilusasti kinni ning sõit jätkub täies turvalisuses soovitud suunas. Ja seda mitte nii, et auto tõmbab kogu jõudluse maha, vaid suunda korrigeeritakse pidurite abil ning liikumine toimub sama jõudlusega edasi. Lühidalt, jube mõnus.

Lävepakku katvad uksed ja head lähituled

Eclipse Crossi välimus on kena. Vähemalt minu silmale. Tundub, et hea tulemuse saavutamiseks on tallatud juba tuttavaid radu ning kasutatud sissetöötatud lahendusi Mitsu’ teistelt mudelitelt. Esiosa meenutab mõne visuaalse erinevusega Outlanderi oma ning tagaosa on kui kärbitud versioon Pajero Spordist, kuid selle vahega, et Spordi pikalt allapoole ulatuvad tuled on keskele kokku seotud, luues tagaluugile kaks akent. Selline lahendus pole küll minu suur lemmik, ent sellega harjub.

Soojad ja siirad plusspunktid saab Cross lävepakku katvate uste eest ning ka lähituled on sattunud väga head. Niivõrd head, et kuiva ja musta asfalti puhul pole kaugtuledel erilist eelist. Lumiselt helkival teel näitavad ka kaugtuled hästi. Tõsi, tuledesse on jäetud veidi arenguruumi – üks tuleelemendis olev pesa on praeguse mudeli puhul tühi. Ehk saab see tuleva facelifti käigus mõne kasuliku funktsiooni. Samuti on esimesed udutuled peidetud suure klaasi taha, mille purustavad kivitabamused on vaid aja küsimus.  Samuti tuleb mugavust armastavatel inimestel arvestada praeguse Eclipse Crossi puhul asjaoluga, et elektrilist tagaluuki pole saadaval.

Seest vaikne ja tummine

Hea uudis on see, et uus crossover on seest vaiksem ja tummisem, kui Outlander. Tee- ning mootorimüra kostub salongi vähem ning auto tundub olevat ehitatud palju toekamatest ja parematest materjalidest, mis teevad salongis viibimise hubasemaks. Kõik näidikud on ilusasti loetavad ning nupud kergesti leitavad. Välja arvatud käivitusnupp. See on peidetud rooli taha ning väärt nuppu pole esimese hooga näha. Seetõttu avastasin end käivitusnupu muljumise asemel paaril esimesel korral sama suurt ja ümarat temperatuuri reguleerimise nuppu vajutamas. Rool on mõnus, tõsiselt – hea suurusega ja jäme ning sellest on mõnus kinni hoida. Lisaks leiab roolilt hulgaliselt vajalikke nuppe, mille abil saab vastata telefonile, reguleerida kiirusehoidiku tööd ning juhtida keskkonsoolis asuvat heli-, navi- ja infokeskust. Viimase kaks keeratavat nuppu on aga sattunud nii väikesed ja libedad, et kindas käega on neid keeruline kasutada. Muus osas on infokeskus aga ülesannete kõrgusel ning pakub lisaks vajalikule infole ja meediumitele ka üllatavalt head helikvaliteeti. Viimasele aitab kindlasti kaasa ka pagasiruumi integreeritud bassikõlar.

Proovisõiduautos olnud nahkistmed olid ehk veidi kõvapoolsed, ent mugavad ning pakkusid piisavalt külgtuge. Ka käetugi on õigel kõrgusel, võimaldades pikematel sõitudel end autos mugavalt ja vabalt tunda.  Tänu reguleeritavatele tagaistmetele, mida saab edasi-tagasi liigutada ning mille seljatoenurki saab muuta, on autos hämmastavalt palju ruumi. Liigutatavate tagaistmete abil saab reguleerida ka pagasiruumi mahtu, ent päris siledaks põrandaks istmeid siiski klappida ei saa.

Sõidukogemus: vilgas CVT ja kiirelt toimetav S-AWC 😉

Plusspunktid tuleb anda ka käigukastile. CVT kast toimetab vilkalt ja ilma erilise „venitamiseta“. Mõttepause ei tekkinud ka kurvilisemal teel sportlikumat sõitu harrastades ning see, kes sportlikumal sõidul käike käsitsi vahetada soovib, leiab käiguvahetuslabad rooli tagant. Ka S-AWC (Super All Wheel Control) nime kandev elektrooniline nelikveosüsteem on tänu oma kiirele reageerimisele ja rõõmsale olekule eraldi mainimist väärt. Koduleht aga kirjutab selle kohta nii:

S-AWC tõstab sinu enesekindlust kõikidel teedel kombineerides elektrooniliselt juhitud 4WD Mitsubishi Motorsi AYC süsteemiga, mis kasutab pidureid, et optimaalselt jagada väändemomenti parematesse ja vasakutesse ratastesse. Isegi kui kogemata pidurdad või kiirendad liiga järsult lumises kurvis, suudad sa hoida olukorda kontrolli all ilma liigse rooli keeramiseta. S-AWC tuvastab teeolusid reaalajas ja muudab pidurdusjõu ja diferentsiaali seadeid, et parandada auto juhitavust. Indikaator instrumentide paneeli hoiab sind kursis S-AWC staatusega. Sul on valida erinevate sõidureziimide vahel nagu AUTO, SNOW ja GRAVEL vastavalt tee oludele, et parandada pöörde täpsust, sirgjoonelist stabiilsus ja manööverdamis võimet libedatel teedel.

Jäik raam, hästi toimetav käigukast ja sportlikumat sõitu pakkuv ning kerget libisemist lubava nelikveosüsteemi sportlik olek teevad uuest crossoverist rõõmsameelse ja asjaliku auto, millega on tore sõita. Toredale sõidukogemusele annavad oma osa ka ergas mootor, 183 mm kliirens, hea juhitavus ning värviline Head Up ekraan.  Autot liigutab edasi 1.5-liitrine otse-sissepritsega 120kW turbomootor, mille keskmiseks kütusekuluks lubatakse 6,6 l/100km. Diislisõbrad peavad aga Eclipse Crossile pakutavat 2.2-liitrist jõuallikat veel pool aastat ootama. Uut linnamaasturit saab nii kuuekäigulise manuaalkäigukastiga kui ka eelkirjeldatud CVT-ga. Samuti kuuluvad valikusse 2WD ja 4WD mudelid, mille baashinnal algavad 23 900 eurost ning lõpevad 31 900 euroga.

Related posts