Morrise garaaži enesetapu-ustega MG TD

Omada klassikalist autot ei ole luksus, vaid eluviis! Nii on kirjas klassikaliste autode taastamisega tegeleva ettevõtte Autoklassik veebil. Autoklassiku omanik Harri Tiidus kutsus Wroomerit vaatama aastatel 1936-1955 valmistatud lahtist sportautot MG TD. Muide, kas teate, mis on suicide doors?

MG TD, jah?

MG TD täpselt!

Mis aasta auto?

1952, aga seeria numbrit pean täpsustama.

Tehnilised andmed?

Võimsus 54-57 hj,  tippkiirus 124 km/h, kiirendus 0-97 km/h  18.2 sekundit.

Iseloomusta tehtut paari lausega!

Kunagi ammu sai tehtud üks 1935. aasta Bentley, mis oli samuti puitsõrestikuga kerega ja millega nägime korralikult vaeva. Nüüd, kui avanes uuesti võimalus sarnaselt ehitatud autot taastada, olime valmis uuesti proovima. Meie jaoks tegi selle projekti huvitavaks, et omanik tahtis autot endale, mitte müügiks ja oli nõus alustama nullist peale. Tänu sellele saime alustada puhtalt lehelt, eemaldades eelnevad remondivead ja “juurdearetused”.

Mis seisukorras auto Autoklassikusse tulles oli?

Auto oli komplektne, kuid suhteliselt roostes ja enamus puitosi mädanenud. Kuna plaanis oli auto uueks teha, siis vahetasime 75% puitsõrestikust, naelutasime uued plekid peale, taastasime juhtmestiku, voolikud-torud, sisu, klaasid…

Mis riigist oli tellija?

Omanik on Belgiast, ta saatis kaks autot meile korraga, MG tuli otse USAst, kust ta selle ostnud oli ja lisaks tema enda esimene auto Burlington Arrow.

Mida erilist tegite?

Erilisi asju oli liiga palju, et neid kõiki üles lugeda. Päris palju aega kulutasime salongi peale, et kõik õmblused jookseks ilusti, et kõik asjad sobiksid omavahel kokku. Kuna kasutasime enamuses naturaalset nahka, siis mõnede väikeste kantide tegemisega oli päris palju peavalu.

Mida oli kõige raskem teha?

Kõige keerulisem oli kõigi detailide kokku sobitamine, kui pead puitu hööveldades arvestama värvi paksuse, naha paksuse naelte suurusega. Vähe oli uusi asju, mida ei pidanud ümber tegema, et need sobituks ideaalselt.

Kui suur oli eelarve?

Ma ei oska öelda, kui palju auto maksis, aga töö pluss varuosade suurusjärk oli 50 000 eurot.

Mida ütled MG fännidele, kes sellist autot peaksid tahtma?

Kindlasti tasub proovida, sest tegemist on disaini ja tehnikaga, mis on pärit Teise Maailmasõja eelsest ajast. Sõitmine on omaette kogemus, suur rool, vedrudel diivan-iste, ja suicide doors. Kogesin ka omal nahal, kuidas need kurvis sind välja tahavad visata. Mootor on üllatavalt momendirikas ja eriti mõnusa mahe-madala häälega. Käigukast tahab oma aega, et käike vahetada, trummelpidurid ja kitsad rehvid kodarvelgedel loovad kogemuse, millele sarnast on tänapäeva autoode puhul raske leida.

Mis Autoklassikul sel aastal käsil on?

Tegeleme ühe 1966. aasta kaheukselise Rolls-Royce Silver Shadow taastamisega, mis saab endale natuke kaasaegsemat olemist sinna, kus seda näha pole. Lisaks ootavad veel kolm väikeautot, Fiat Multipla 600 1958, BMW 600 Isetta 1960 ja 1961. Lõpule peaks saama ka kaua kestnud 1948. aasta Jaguar Mark 4 ja alustame MK2 Jensen Interceptoriga.

Fotod Kertin Vasser ja Wroomer

Related posts