Opel Mokka X-ilt ootame head müüki

Opel Mokka X on linnamaasturi Mokka facelift. Segment on üks populaarsemaid Eestis ja seega valitseb siin tihe konkurents. Maasturid pole kunagi väga sõidunautlejate meka olnud, küll aga toob see massid kohale oma praktilisusega. Tootjad panustavad selles klassis kõvasti ja tihtipeale võivad väga väiksed asjad otsustavaks saada.

Sisemus Astralt, välimus kompaktne

Faceliftil on nimele lisandunud X, mis hakkab tulevikus tähistama Opeli kõiki maasturi tüüpi mudeleid. Mokka X välimus on uus eest ning tagant ja mis veel olulisem, sisu on uuendatud. Sisu on suures osas laenatud Astralt, mis kuulutati hiljuti aasta autoks. See peaks tähendama ainult head.

Esipaneeli nuppude rägastik on asendatud palju loogilisema ja käepärasema lahendusega. Sõitjateruum on palju läbi mõeldum. 10 aastat tagasi olid veel kõik sama klassi autod justkui odava plastiku väljanäitus, aga täna on autode pastiksisud lahendatud palju kvaliteetsemalt. 

Väljanägemine on autol kompaktne ning see oleks justkui mõne suurema mudeli vähendatud versioon. Isteasend on kõrgem ning ka auto jätab kõrge mulje väljast.

Sõiduomadused linnaautole piisavad

Sõiduomaduste kohta võib väga ülevaatlikult öelda “harju keskmine”. Skaalal positiivne-negatiivne ei  ole kaldeid kummaski suunas. Kiirendus on 1,4-liitrise turbobensukaga linnaautole täiesti piisav: 9,9 sekundiga 100 km/h-ni. Kõrgemate pöörete juures võib-olla korra natuke röögatab, kuid selleks peab gaasi pedaaliga tüli norima. On aimatav, et kõrgem auto tahab rohkem kurvides läbi kalduda, kuid tegelikult teeb sõiduk seda ettearvatavalt ja progressiivselt. Rool on suhtelt kiire ja täpne, kuid ei paku väga head tagasisidet.

Alajuhitavus oli kontrolli all, oma roll on kindlasti esi- ja tagaotsa tasakaalul ning nelikveo süsteemil. Nelikveo süsteem toimis põhiliselt turvavõrguna, mis pärssis alajuhitavust ning võimaldas paremat paigalt minekut libedal pinnasel. Vingeid “sõõrikuid” lume peal see nelikvedu ei lubanud, kuid kaalu ülekandmisega on saab siin ja seal need turvalisuse “teenused” üle kavaldada. Seega – füüsika on endiselt in ja juhtimisabid ei tee kedagi kõikvõimsaks.

Onstar on põnev vidin

Kõige põnevam vidin on Onstar süsteem, mis otseselt ei ole Mokka X külge naelutatud, seda leiab ka teistelt Opeli mudelitelt, kuid minu kogemus on esmakordne. See võimaldas muuhulgas näha läbi nutitelefoni äpi auto asukohta, näha kütuse seisu paagis, laadida navile reisi sihtkoht, avada ja sulgeda uksi, möödaminejaid aknast alarmiga ehmatada… ja kindlasti jäi mul mõni omadus vahele. Kuna see kõik käib telefoni jaoks läbi interneti ja auto jaoks üle satelliidi, siis võib lausa teisest maakera otsast kontrollida, kas auto asub Eestis või Leedus.

Autos saab helistada läbi Onstari süsteemi “päris” inimesele ja paluda tal igasuguseid asju teha: näiteks lasta sisestada GPS seadmesse sihtpunkt, kutsuda autoabi või lausa kiirabi. Teoorias kõlab vägevalt aga kuna kõne läheb kõnekeskusesse inglismaal siis on tõenäoliselt lihtsam auto korra tee äärde tõmmata kui täht haaval veerida kuidas “Õlleköögi tee” kirjutada.

Kokkuvõtteks, tegu on täiesti mõistlikult keskpärase autoga, mis täidab enamike inimeste enamik soove ning see on ka põhjus, miks eelmine Mokka müüs hästi ja Mokka X jätkab tõenäoliselt samal lainel.

Related posts