Ajad muutuvad. Tehnoloogia areneb ning sellega ühes taktis arenevad ka autod. Kõrgtehnoloogilised ohutus- ja mugavuspaketid meelitavad juhte aina enam tõelisest sõidukogemusest eemale, see tõsiasi ei ole puutumata jätnud isegi sportlikuma eesmärgiga masinaid. Peugeot 308 GTi aga tõestab just vastupidist, luues pea ideaalse tasakaalu tänapäevase tehnoloogia ning vanakooli sõidutunnetuse vahel.
Tagasihoidlikult rabav
Väljast võib Peugeot 308 kirjeldada kui tagasihoidlikult rabavat. Kahekordsed summutiotsad, 19-tollised kergsulamist veljed, agressiivne esivõre, LED-esituled ning erkpunane värv suudavad väänata nii mõnegi möödakäija kaela. Samas, üldpildis hoiab masin madalat profiili.
Peugeot’ interjööri uue disainisuunaga võõras inimene võib alguses salongi istudes pisut ehmatada. Madalal asetsev väike rool ning silmakõrgusel paiknev näidikuplokk nõuavad harjumist ning tuleb ka tõdeda, et lühemat kasvu inimesel võib tekkida probleeme mugava sõiduasendi leidmisega. Pikapeale harjub sellega ära ning lõpuks võib teiste autode näidikute traditsiooniline asetus isegi imelik tunduda. Üleüldine sisedisain paitab silma ja selga (ja seda otseses mõttes). Alcantaraga sportistmed tagavad kindla positsiooni ka kõige järsemat kurvi rünnates, pakkudes samal ajal naudingut läbi massaažirežiimi. Infosüsteem on käepärane ja ligipääsetav, üle pole millegagi mängitud. Läbi keskkonsoolil asetseva ekraani saab reguleerida kõike – alates konditsioneerist kuni valgustuseni. Huvitav lüke Peugeot poolt on tahhomeeter, mille nool tõuseb astonmartinlikult vasakule poole.
Turbomootor ja täpne käigukast
Peugeot 308 GTi jõuallikaks on 1.6 liitrine alumiiniumist sepissisuga turbomootor, mis toodab 270 hobujõudu. Sportrežiimil saab emotsioonirohke mootori kiirendust kirjeldada kui hasartiviivana ning mille tulemusel on naeratus näol garanteeritud. Jõud saadetakse esiratastele läbi 6-käigulise manuaalkasti ning Torseni LSD. Üheks väiksemaks veaks võibki pidada GTi käigukasti – ehkki ülekanded on mõnusalt lühikesed ja sisselükked täpsed, on käiguvisked sportliku auto jaoks ülemäära pikad.
Juhitavus & sõidukogemus: vilgas tänaval ja rajal
Sissejuhatuses mainisin, et 308 tabab ideaalselt märki sportlikkuse ja igapäevase sõidetavuse vahel. Vajutades käigukangi juures olevat “SPORT” nuppu, “teravdub” gaasipedaal, spidomeetriplokk värvub punaseks ning läbi kõlarite jõuab salongi kunstlikult tekitatud mootorihääl, mis huvitaval kombel meenutab kuuesilindrilist. Lisaks ilmuvad ekraanile pöördemomendi-, turborõhu- ning hobujõunäidikud. Pedaaliasetus on erinevate jalatehnikate viljelemiseks suisa ideaalne. Täpne rool ning LSD lubavad kurve läbida märkimisväärse kiiruse ning pidamisega ja ära tasuks ka mainida auto hea kaalujaotus, mis tagab vilkuse nii tänaval kui rajal. Vedrustus on suhteliselt jäik, kuid konarlik tee probleeme ei valmista. Kütusekulu on jõunumbreid vaadates üllatavalt madal, linnas 9-10 liitrit sajale ning maanteel, ütleme, “suisa olematu”.
Kuumpära täiskasvanuile
Peugeot 308 GTi on täiskasvanulik valik kuumpärade maailmas. Minu silmis on tegu ideaalse igapäevaautoga, mis pakub käepärast sõidumugavaust nii linnas kui maanteel, olles samal ajal vägagi võimekas ning arvestatav oht rivaalidele nagu Golf GTI või i30 N. Peugeot 308 GTi ei pinguta millegagi üle, paistes tagasihoidlikult elegantne kuid jäädes samal ajal sportlikuks ja lõbupakkuvaks. GTi baashinnad algavad 30 900 eurost ning kui see probleeme ei valmista, on auto igati väärt järele proovimist.
Plussid: Miinused:
– Disain, nii seest, kui väljast – Kunstlik heli
– Ergonoomilisus, käepärasus – Käiguviske pikkus
– Võimekas mootor ja täpne juhitavus ioa – Sisedisain võib olla mõnele inimesele ebamugav
– “Daily drivability”
Video ja GIF-id: Jasper Käänik
Fotod: Kristi Tirmaste