Piirojal sõideti veoautokrossi Eesti MV teine etapp

Käesoleva aasta meistrivõistluste esimene etapp Tapal andis kindlust, et ala ei kao niipea veel kuhugi. Lisandunud on uusi võistlejaid, tagasi on tulnud võistlejaid, kes mõne aasta pausi on pidanud. Sellist hulka võistlejaid nagu Tapal, ligi kolmkümmend, pole viimasel ajal stardis olnud. Kuigi teise etapi võistlus toimus uuel raja ja pühadeeelsel tööpäeval, kordus sama ka Piirojal. Oli nii võistlejaid kui pealtvaatajaid.


Enne Piiroja etappi avaldasid mitmed võistlejad kahtlust, kas see rada ikka veoautodele sobib. Tagantjärele võib kindlalt väita, et tegu oli väga õige valikuga. Selles on suur panus raja omanike ja korraldajate professionaalsel tegutsemisel. Võistluste viimine traditsioonilistest korralduskohtadest eemale, aitab kaasa ala populariseerimisele. Pealtvaatajate seas oli mitmeid korda kuulda ütlust, et kuidas sa jätad tulemata, kui võistlus lausa koju kätte tuuakse.
Gaz 51/52 klassis pakuvad eestlastele konkurentsi lätlased. Eesti eelmise aasta meistril Bruno Leimanisel oli tehnikaga probleeme esimesel etapil Tapal ja ka Piirojal jättis auto mootor teda raja äärde. Kindlalt sõitis selle klassi 2014 aasta meister ning 2015 aasta hõbe Marko Tiinas.


Marko võitis mõlemad poolfinaalid ja finaali ning on kahe etapi kokkuvõttes kindel liider. Kahe ülejäänud poodiumikoha pärast käis võistlus Jaanus Simuli, Kaido Orra ja Alvils Igovensi vahel. Kui esimese poolfinaalis oli järjestus Simul, Orro, Igovens, siis teises vastupidine. Kokkuvõttes oli teine Simul


ja kolmas Orro. Tapa etapi kolmas mees Veiko Hirsnik perekondlikel mõjuvail põhjustel stardis ei olnud.
Superbagidel, kus kahel etapil kokku on stardis olnud 11 sportlast, oli kindel liider eelmise aasta pronksimees Mart Henning,


kes võitis mõlemad poolfinaalid ja finaali ning on kindel liider ka kahe etapi kokkuvõttes. Järgmisele viiele kuuele kohale käib tihe rebimine. Seekord oli teine lätlane Ainars Ramats

ja kolmas Lauri Leiten.

Kahe etapi kokkuvõttes on aga teine Marek Leegiste ja kolmas Andres Lohuväli. Mitmeid Tapal võistlemas olnud mehi seekord rajal ei olnu, aga oli stardis mehi, kes esimest korda sel aastal seda tegid, siis konkurents poodiumikohtade eest saab olema tihe.
Arvukamalt oli stardis võistlejaid Gaz 53 klassis, kus konkurents väga tihe ja tasavägine. Eelsõitudes sõitsid kolm paremat, Toomas Repp,

Mikk Mäesaar ja Sigmar Tammemägi välja lausa ühesuguse aja. Kindlaima sõidu tegi Tapa etapil teine olnud Toomas Repp, kes võitis nii poolfinaalid kui finaali. Tapa etapi võitja Erko Sibul


oli mõlemas poolfinaalis neljas, aga finaalis suutis välja sõita kolmanda koha. Teise koha saavutas lõpuks Mikk Mäesaar, kes Tapal tehnika rikke tõttu katkestas. Mitmekordne Eesti meister Sigmar Tammemägi, kes oli sel aastal esimest ja sportlase enda ütluse kohaselt ka viimast korda stardis, tegi head sõitu poolfinaalides, aga finaalis poodiumile ei mahtunud, neljas koht. Viienda koha saavutas esimese etapi kolmas mees Andres Allik.

Kahe etapi kokkuvõttes on paremusjärjestus Repp, Sibul, Mäesaar.
Põnevat vahepala veokameeste kihutamisse pakkusid tagaveolistel VAZ tüüpi autodel sõitjad (Foto 10). Võitis Ardo Kuus, kes on muuseas 2014 aasta Eesti MV hõbedamees Gaz 53 klassis. Teise koha saavutas Sigmar Tammemägi, kes Gaz 53 klassis napilt poodiumilt välja jäi. Kolmas oli Guldar Kivro. Järgmine veoautokrossi etapp sõidetakse 29.juulil Antsumäel.
Pille Russi fotod võistlusest: http://www.rallifotod.eu/album552/fotod.html
Vaata ka: https://www.facebook.com/veoautokrossiajalugu

Related posts