Pink Floyd by Tata Motors ehk Land Rover Range Rover Sport

Kuller on täna paki toonud. Koduuks, kingad jäävad laokile, köögist on esimene ettejuhtuv tundmatu terav ese pihku haaratud ja lõikad otsusekindlalt uut vinüülikogumikku päevavalgele. Esmane vaatlus paljastab, et Land Rover Range Rover Sport on Discovery’t ja suurt Range Roverit jagaval 2011-2013 aastatel välja töötatud platvormil mõnusalt väljapeetud ja värske ka täna. Süvenendes ilmneb kerge mudelivärskendus 2017. aastal, mis tõi värskemad ninadetailid ja sabaosa, salongis laiendatud puutetundlikult ekraanilt alumisele kliimapaneelile ning roolile. Huvitav.

Vinüül läheb Bang & Olufseni Beosystemile keerlema

Terve auto õhkab, siin ei ole tegu kuluka piletiga tribuutkontserdiga, see on originaalne Pink Floyd reimagined, 21. sajandi tehniliste nõksudega varustatud nõtke elulainetes seilamise aparaat. Süütad kaminas tule, asetad vinüüli Bang & Olufseni Beosystemisse. ’’Elus on ainult pidev muutus kindel’’, mõtled… Las siis mõni asi olla mustvalge. Suled silmad.

 

Võpatad üles vaikuse peale. Puidu praksumisest kaminas on tuuleiilide saatel sahisev hõõgumine saanud. Muusika! See suigataski mind.

Tootedisainer heidab Black Design Packile pilgu

Pöörad vinüüli, vaatad õue. Lumekirme. Black Design Pack ei ole nii black enam, näed esimest korda autot valge katusega ning piiskagi ei kahetse seda linnukest Land Roveri kodulehe konfiguraatoris. Rõhutamata katus jätab põhivormiks auto küljepinnad ja hoiab madalamana ning pikemana, niipalju kui tavasõidul 1803 mm kõrgust maasturit peita saab.

Autost lahkudes on tagasivaatamise tõenäosus suur, sama tõenäosusega jälgid sõidu ajal peegeldusi linnaruumi klaaspindadelt.

Tean, et näppisid näidikutevahelises menüüs Convenience Access Mode välja mingi päev ja proovisid Terrain Response 2 toimimist hoovis. On jah kõrge auto, linnavalitsusest helistati. Kasutusluba pole, nad aerofotolt vaatasid…

 

Mehelikkuse ja naiselikkuse kuldlõige

JLR Group’i disainibüroo lekaalimeeskond on teinud oma töö, pehmete ja rangete vormide, mehelikkuse ja naiselikkuse kuldlõike lähedane miljöö paneb kiitma. Ergonoomika ja kasutusloogika kodustub esimese pikema kasutuspäevaga, värskendusejärgselt puutetundlikud ekraanid on sisukad, menüüde kohandatavus äge, üpris kergelt on valitav, kus mida kuvada ning aeg toob välja parima personaalse kasutusmustri. Tõenduseks ekraanide väljalülitamisel nähtav näpujälgede rada läikivmustadel pindadel.

Nišimaasturitest mõeldes võiks väita, et ergonoomiline tippklass jäägu tarbesõidukitele (vaatan kupeemaastureid ja muu turundustiimi koosolekuruumidest pärit ollust), aga siinne ülesehitus lubab brändile omast iseloomu toimivas pakendis.

Pisidetailid: suunatule kasutamine meenutab raskepärase seinakella tiksumise lähedusse sattumist. Esi- ja tagaklaasi pestes on viimane kojamehe tõmme (nn. courtesy swipe) ilusti erineva viiteajaga ja arvestab viimaste  veenirede valgumiskiirusega. Väljapeetud!

Kangelase süda on kolmeliitrine

Järgmine kord kui ma akna alla lasen, sahise või urise, aga palun ära lagise. Diiselmootoritele spetsiifiline tühikäik kõlab ühesuguselt kuni 8-silindristeni, seega kõla rahustab emotsioonid maha. Pöördel ja koormuse all tuleb silindripaigutusele kohane V6 urin mõistlikul määral esile. Loo kangelase süda on tehtud kolmeliitrisest  225 kW SDV6 diiselmootorist ja dünaamika on kõigi mõeldavate situatsioonide tarvis piisav, samas on tunda et mootori potentsiaali keskpööretel on sujuvama sõidu huvides veidi maha kärbitud. Paberil paistab olevat üks parimaid mootorivalikuid P400e – R4 bensiinimootor külge poogitud hübriidajami, elektrilise kompressori ja turboga ning 404 hobujõu (297 kW) vääriliselt. Sobivus Eesti oludesse? Aeg näitab.

RRS’le pakutava mootorivaliku mitmekesisus tuleneb tootedisaini trikkidest – sellele kereplatvormile on sobitatud enamus asutuses arvelolevaid südameid tuksuma. Ühtlasi lubab Jaguar Land Rover Group aastaks 2020 kõikidele mudelitele nende keeles ’’mild hybrid’’ mootoritüüpe ning pingutab keskkonnasäästlikkuse suunal ca 2x suurema investeeringuga, kui keskmine autotootja seda teeb. Mõistlik.

Sõites vaatad õukondlikult kõigile ülalt alla

Veermikutöö petab auto mitusada kilo kergemaks (tundub 2600 asemel pigem 2000-2200 kilo), massikeskme asukoht on märgatav 70+km/h kiirustel üle ebatasasuste liikudes tekkiva pendeldusega, samas möödasõitudel kerge negatiivse ristkaldega pärisuunavööndisse tagasi reastudes iseeneslikku trajektoorimuutust ei esine. Õukondlikkust tajub kõige paremini liikudes- sõites toimub pea kõigele ülevalt alla vaatamine, peatudes ja ust avades aitab Convenience Access Mode rahva sekka laskuda.

 

 Mis peab olema?

  • Servosulguritega uksed. Pigem raskepärased uksed jäävad mürata sulgeda püüdes tihti praokile ja midagi teist korda üle teha ei peaks olema Range Roveri omaniku käekiri.
  • Meridian Signature Sound System helisüsteemi pakett. Sa tahad rohkem kontserte väisata, kui oled jõudnud, ja miks mitte nautida lemmikuid liikuva pildi saatel punktist A punkti B?

Mis võiks olla?

  • Navigatsiooni kaart seotuna kinnisvaraportaalidega (saab liikumise pealt huvitavaid objekte üles osta)
  • Vinüülimängija keskkonsoolis 😉

Mida ei taha?

  • Suure Range Roveri kõrval parkida
  • Nii suuri peeglikorpuseid, sest tekkiva pimenurga taga toimub liikluses tihti asju
  • Alumiinumrandiga rooliratast. Tuntav süvis roolinaha ja metalli vahel häirib peopesa ja seeläbi roolitunnetust.

Äge maastur, tuleb nentida

Nagu helirajad loovad peas emotsioonidele ja mõtetele mustreid, korrutub Range Roveriga sõitmine tajuga maailma toimimisest ja ühel hetkel avastad end vaikselt ja enesekindlalt ette võtmas suuri unistusi pisiasjadesse takerdumata, suunamuutusi, mis küsimusi ei tekita ja juba omamas vastuseid neile küsimustele, mida veel küsida ei osatagi. Land Rover võib sarnaselt vinüülmängijale nõela maha visata ja mingi hetk avastad, et tead esinduse personali nimepidi, aga jätkuvalt kõlab peas, et on Land Rover ja siis kõik teised. Kahju vaid et ”The Land Rover Way” tuleb koju ca 20 000 eurose premiumiga üle konkurentide.

Fotode autor Christopher Nõmmann https://www.instagram.com/pistonperfect/ 

Related posts