Proovisõit: kõrgema kliirensiga Insignia Cross

Tavalise Insignia puhul on tegu märkimisväärselt hea igapäevaautoga. Möödunud talvel sain ma paar päeva proovida 1.5 liitrise turbomootoriga varianti ning minu mälestused masinast olid valdavalt positiivsed. Nüüd on Opel aga turule toonud robustsema, maastikusõidule orienteeritud Insignia Cross Country Toureri.

Tavaliselt Insigniast eristab seda 25 mm kõrgem kliirens, robustsem välimus, 18’’ veljed ning Twinster nelikvedu, mis baseerub suuresti Range Roveri poolt kasutataval neliksüsteemil.

Sügisteed Opeli tourerit ei kohuta

Insignia Cross kergemate off-road olukordade ees risti ette ei löö. Harilikud Eestimaa mudased sügisteed Opelit ei kohuta ning pidamine on hea ka kõige lahtisema kruusa peal.  Olenevalt olukorrast, saab kogu jõu saata kas tagaratastesse või jaotada kõigi nelja ratta vahel. Flexride vedrustust saab sobivaks sättida kolme režiimiga, mis kõik muudavad veermiku pehmust, automaatkasti käitumist ning gaasipedaali teravust.

Võimas turbodiisel 

Mootoriks on keskmisest kõrgemate jõunumbritega kaheliitrine turbodiisel (154kw/400nm). Auto kiirendus pole just kõige märkimisväärsem, kuid mõnus ja lai väändevahemik pakub pingevabat sõitu nii maanteel kui metsavahael. Automaatkastiga on samuti Opel head tööd teinud. Kui mullu proovitud 1.5 turbo mudeli käigukast käitus sama erksalt kui lõpurännakult laekunud ajateenija, siis nüüd on kõik üleminekud sujuvad ja täpsed.

1665 liitrit pakiruumi!

Seest on Opel vägagi ruumikas ning rikkaliku varustustasemega. Jahivarustuse, kohvrite ning  perekonna mahutamisega probleeme ei teki – istmete allaklappimisel vabaneb suisa 1665 liitrine pakiruum. Juhimugavusele aitavad kaasa massaažiistmed, panoraamkatus ning BOSE helisüsteem. Ühesõnaga, pikalt rääkida pole vaja – Insignial on kõik olemas.

Linamaastur või hoopis selline masin?

See panigi mind mõtlema, et milleks soetada mõni järjekordne linnamaastur, kui saada on selline masin? Universaalautod on eelmainitud keretüübi liigpopulariseerumise tõttu surev nähtus, maastikuvariandid on veel eriti suures ohus. Hinnad algavad 24 500 eurost, ning selle eest saad sa võimekama, stiilsema ning tõenäoliselt kordades vastupidavama sõiduki. Ma olen aga tänaval juba mitut Insignia Crossi sõitmas näinud: tähendab, et ehk veel on lootust!

 

Related posts