Renard Speed Shopi tulevikutsiklid

Tegime möödunud kevadel Stokkeri ajakirja TIIM. Siin lugu Eesti oma tsikli loojast, Renard Speed Shopi omanikust Andres Uibomäest, kelle sõnul tuleb kujustada, toota ja müüa tuleviku asju. Näiteks Renardi tsikleid ja lendavaid vaipu.

Tallinna hipsterielu tuiksoonel Telliskivi tänaval Balti Jaama turu vahetus läheduses asub Renard Speed Shop. Vanas paekivihoones on garaaž, kus valmivad custom-tsiklid, kohvikus on üüberkorralik kohvivalik ja seda juues saab jälgida, kuidas kõrval tsikliehitaja relakas sädemete lennates metalli lõikab. Siin käivad auto-motoinimesed ja kohvi-inimesed, kõik kohvisordid on muide ise sisse ostetud. On ka tsiklifännide kauplus ning teisel korrusel asuvas barbershopis lõikavad baretiga habemikud teiste habemike juukseid. Cool!

 

Andres Uibomäe on disainerist tsiklifänn. Või siis vastupidi. Koos kamba entusiastidega asus ta eelmise kümnendi lõpul Eesti tsiklit looma. Seda ei tehtud tühja koha peale, 1938. aastal hakkas Renardi-nimelisi mootorjalgrattaid valmistama Tallinnas ettevõtja J. Lään. Tehas paraku hävis 1944. aasta märtsipommitamises.

Renard GT annab uhke tunde

“Tegime oma tsikli nimega Renard GT, muutsime ta tänavalegaalseks, promosime ja müüsime mõned. Jõudsime päris kaugele. Eestis on kaks ratast arvel. Kui sa lähed liiklusregistrisse ja sulle ulatatakse üle leti Renard GT tehniline pass, on uhke tunne ja keegi ei esita enam küsimusi, et kas tuled on õiges kohas. Me oleme oma Renardiga nišis olnud. Täna ei ole projekt aktiivne, järgmisi samme me hetkel ei astu,” räägib Uibomäe.

 

“Meie ratta disain on küll seitse aastat vana, aga hiljuti sain teada, et võitsime Itaalias konkursil A’ Design Award plaatinaauhinna sõidukite, mobiilsuse ja transpordi kategoorias. Rahvusvaheline žürii ütles seitse aastat hiljem, et tegime ilusa asja,” märgib ta.

Renardi ratta letihind on 60 000 euro kandis. “Meie toodet võib võrrelda Königseggi autoga. Renardiga müüakse kättesaamatust. Neil, kes käivad meie ratast vaatamas, on randmel Patek Philippe’i kell. See on emotsiooniost.”

 

Selleks, et korralikult kujustada, toota ja müüa, peab Andres Uibomäe sõnul olema piisavalt raha ja “10 inimest payrollil vähemalt aasta aega.” Ja kindlasti on vaja toota enneolematuid ja tulevikku vaatavaid asju, mitte tavalisi. “Kui me toodaks lendava vaiba, siis see läheks kohe kaubaks ja keegi ei küsiks, kus ta toodetud on.”

Kaheveoline elektriratas tulekul?

Täna tehakse paari-kolmekesi Renard Speed Shopis custom-rattaid. See tähendab, et valmistatakse tsikli raam ja pannakse sinna vahele näiteks vanem BMW boksermootor. Lisaks veljed, porilauad, bensiinipaak, sadul. Ja loomulikult ülekanne, Renardis eelistatakse kardaanülekannet. Oma rattaid on tehtud viimase viie aastaga 20 tükki ja ligi 30 on modifitseeritud.

Räägime veidi tööriistadest. Need on Uibomäe jaoks käepikendused ja seega peavad need kasutajale sobima: “Ei ole vahet, kas kasutad tööriistu nii, nagu manual ette näeb või lähened loominguliselt, tähtis on lõppresultaat. Hea lõpptulemuse saad ainult siis, kui oled oma tööriistadega kokku kasvanud.”

Andres Uibomäe ütleb, et tsikleid tasub kujustada ja valmistada siis, kui sul on hea kontseptsioon: “Tegime BMW R90/6 Factory Raceri, mille kujustuse kontseptsioon oli BMW tehases 50ndatel tehtud võidusõidurataste jäljendamine ja meid tunnustas tsikliblogi Bike Exif. Sellele järgnes eksklusiivne kutse Londonisse custom-rataste näitusele Bike Shed 2017, kuhu seekord pääsesid ainult parimatest parimad. Teeme ilusaid rattaid, kasutamiseks.” Huvitav on seejuures, et kui ta vaatab endaloodud tsiklite läbisõitu, on ta vahest ise nendega sõitnud rohkemgi kui omanikud.

 

Mida toob tulevik? “Ma viskan ühe asja lendu”, ütleb Uibomäe. “Kui ma tulen uue Renardiga välja, saab see olema kaheveoline elektritsikkel torque vectoring ülekandega.” Unistuste tsiklite tootearendustiimis näeb Uibomäe meie Student Formula loojaid, Horvaatia elektriautode imemeest Mate Rimacit ja Marko Rohtlaant.

 

 

Erik Riikoja fotod.

 

Related posts