Renault: hübriid-Clio ja pistikhübriid Megane R.S. Line

Veel enne, kui lumi maha tulla jõudis ja autosõidu huvitavamaks muutis, proovisime Renault Clio hübriidi ja Megane’i pistikhübriidi. Ette rutates: mõlemad on huvitavad ja korralikku sõiduelamust pakkuvad sõidukid, mis annavad tuntavat kütusesäästu just linnasõidul.

Mõlemad sõidetud autod olid R.S. varustusega, mis tähendab eelkõige kriips ägedamat välimust ja sportlikke istmeid ning kindlasti ka juhi paremat enesetunnet.

Vilgas linnasõiduauto

Kõigepealt Clio E-Tech. Sellega käisime Lõuna-Eestis, sõitsime kokku umbes 700 kilomeetrit ja juba järjekorras teise Clio puhul oli kahju roolist ära tulla.

Clio E-Tech suudab linnas kuni 80% sõitudest elektri jõul teha.

Autol on 1,6 liitrine bensiinimootor, mis arendab võimsust 140 hobujõudu. Koos elektrimootoriga jooksutatakse sõiduk “sajani” 9,9 sekundiga, aga auto kerguse tõttu tundub, et selleks kulub veel vähem aega. Igatahes on Clio väga vilgas auto ja linnasõiduks valmistatud auto on praktiline ka Tartu maanteel.

Muide, Cliol on kaks elektrimootorit: üks neist “aitab” bensiinimootorit ja teine toimib starterina ning genereerib elektrit. Kõikidel e-Renault sõidukitel on käigukangi positsioon B, millega laetakse akusid ning mis sisepõlemismootoriga sõitnule meenutab mootoriga pidurdamist. Kui lasta gaasipedaal lahti, algabki pidurdamine ja “kellade” tabloole kuvatakse sinisega laadimist märkiv “charge”. Kõhealune laadimisrežiim tundub alguses sõitu takistav, aga peatselt juht harjub sellega. On öeldud, et Clio E-Tech suudab linnas kuni 80% sõitudest elektri jõul teha.

Infotainment-tabloo pakub tegevust

Võibolla kõige huvitavam ja autojuhile tegevust (ja vahel ka liiklusohtlikku tegevust) pakkuv osa on suur infotaiment-tabloo, mille abiga saab muuhulgas muuta auto seadistust My Sense-Sport-Eco, saada infot kütuse ja elektrikulu kohta infot koos graafiliste piltidega alajaotuselt Tarbimise teave ja jälgida visuaalselt, kuidas käib akude laadimine.

Saime näiteks teada, et kütusekulu on keskmiselt 5,1 liitrit 100 km kohta ja elektrit tarbisime 8 kWh 100 km kohta. Auto seadistuste muutusega kaasneb kellade valguse ja ilu-leedide värvuse muutus, sportseadistuse korral omandab auto sisemus punaka kuma. Ja auto muutub äkilisemaks ja kütuse-elektri kokkuhoiu ja laiemalt öko suhtes üldse hooletumaks. Vahva.

Saime kütusekuluks 5,1 liitrit sajale.

Clio e-Techi hind algab kriips ülevalpool 17 000 eurot ja hinnanguliselt on see õiglane hind kaasaegse tehnoloogiaga autole, võrreldes “päris” elektriautoga. Ühendkuningriigis on ennustatud, et viiendik 2021. aastal müüdavatest Cliodest on hübriidid.

Renault’ eesmärk oli konstrueerida uus jõuülekanne, mis oleks ökonoomsem, vähemate heitgaasidega kui diiselmootoril ja suurem läbisõit kui elektriautol. See on ka õnnestunud.

Sammuke päris-elektriautole lähemale

Pistikhübriid Renault Megane E-Tech PHEV on sammuke päris-elektriautole lähemale. Kohe tuleb tähendada, et sedasorti autot (ja ka päris-elektriautot) soetama asudes tuleb endale selgeks teha, kus ja kuidas ma seda laadima hakkan. Parim ja soodsaim viis elektriautoga sõitmiseks on kodune laadimisseade. Hädapärast saab ja “vanaema juurde” minnes kasutada ka tavapistikuga laadimisseadet, aga sellega läheb palju aega. Panime pistikhübriidi 4-5 tunniks tavapistikusse ja saime veidi alla poole akust laetuks. Ööga saaks siis aku täis.

Eramu juurde peaks kindlasti käima isiklik laadimisseade, niisugune läheb maksma 600-700 euro kandis. Uuringud on näidanud, et kolm neljandikku elektriautode omanikest laevadki neid kodus. Linnas ja trassil bensiinijaamades üles seatud Eleporti ja Enefit Volti kiirlaadijad on vahvad, aga ei anna maksimaalset rahalist kokkuhoidu, mida elektriauto evangelistid kuulutavad.

Teiselt poolt räägitakse viimasel ajal, et Euroopa Liidu energiatõhususe direktiivid kohustavad hoonete juurde 10 pargitava auto kohta vähemalt üht laadimisseadet. Seda jääb aga elektriautode arvu kasvades kindlalt väheks.

6,1 liitrit bensiini ja 15 kWh elektrit 100 kilomeetri peale

Sõitsime Megane E-Tech pistikhübriidiga linnalähedasi vahemaid. Aku tühjenes jõudsalt, ainult elektri jõul lubatakse läbisõitu kuni 50 km. Keilast Tallinna ja tagasi nibin-nabin piisaks. Megane’i keskkonsooli tabloo näitas kütusekulu 6,1 liitrit 100 km kohta ja elektrikulu 15 kWh 100 kilomeetri peale. Linnasõidul lubatakse väga madalat kütusekulu, aga see jäi proovimata. Ja ilma laadimiseta ei ole pistikhübriidil mõtet.

R.S. varustuse istmed haarasid sõitjad enda rüppe, kohati liikus auto täielikus vaikuses, mida “häiris” vaid Bose helisüsteem. Ligi 160 hj jõul lubatakse auto “sajani” viia 9,8 sekundiga. Renault Megane E-Tech PHEV hind algab 25 000 euro pealt. Seda on veidi paljuvõitu, aga teame, et kes tahab olla öko, peab selle eest rohkem raha välja käima ja see kehtib ka mujal. Veel.

Hübriid Clio või pistikhübriid Megane?

Kumma ma valiks? Autod on erineva suurusega, kas sellisel võrdlusel ongi mõtet, aga: praktilise inimesena võtaksin kindlasti Megane’i, millega saaks vedada asju suvekoju. Kui ma peaksin aga vaid linnas ja selle lähedal sõitma, kaaluks kindlasti Cliot, sest see pakub väga korralikku sõidulusti. Pealegi on Clio hind hulga soodsam. Ja veel: kui sama suure päris-elektriauto saaks pistikhübriidi hinnaga, siis ma võtakski elektriauto. Millal korralike päris-elektriautode hinnad 25 000 kanti jõuavad, saame ehk ähiaastatel näha.

Related posts