Renault Kadjar on kõrgel istumise pereauto

Kulgesime jaaninädalavahetusel moodsa Kadjari linnamaasturiga Keilast Viljandi kaudu Otepääle, sealt Obinitsasse, külastasime Piusa koopaid ja tulime Otepäält Võrtsjärve äärt mööda Keilasse tagasi. Kokku sõitsime tubli pereautoga umbes 800 kilomeetrit.

Enne kuupsentimeetreid, kilovatte ja juttu EDC käigukastist soovitan kõikidele mobiilsetele selleks suveks Lõuna-Eestis kaht asja. Üks on Piusa vana liivakaevandus, mille käikudesse tõsi küll enam ei saa (olen käinud 2000te alguses). Seal on asjalik kaasaegne muuseum, näidatakse nahkhiirefilmi, Tarbeklaasi retroanumaid ja viiakse ka maa alla. Teine on Taarka Tarõ Obinitsas, kus saab väga maitsvat setosööki kuuldavasti aasta ringi ja see, kes ei keera rooli, võib lubada enesele klaasi võililleveini. Või ka pohlaveini. Võimalus on ka kaasa osta. Väga vahva sõbaliku teenindusega koht!

Aeg muudatusteks küps

Aga nüüd uue Kadjari juurde. Eelmine tuli välja 2015. aastal ja muudatusteks on aeg küps. Meie käsutuses olnud kärtssinine Renault Kadjar oli varustatud 1,3 liitrise turbo bensiinimootoriga, EDC (Efficient Dual Clutch) käigukastiga ning esirattaveoga. Korralik varustusepakett koos agarate juhiabilistega tegi sõidu lihtsaks. Kuna ma olen manuaalkäiguvahetuse patrioot, siis märgin kohe, et väiksema kubatuuri ja võimsusega mootoritele ilma sidurita kastid minu hinnangul hästi ei sobi. Kui ma tahan saada madalamat käiku kiirenduseks, vajutan väiksema mootoriga autodel gaasi kaks korda. Sama hooga märgin ära, et lipulaval Talisman, millel võimsust 225 hobujõudu, töötab EDC suurepäraselt. Proovitud Kadjar oli tuttuus ja lahti sõitmata.

Me sõitsime Tartu maanteel, kus jaanipalavikus sõideti hulgi meist mööda. Kiiruse 94 km/h peale fikseerimine ei ole piisav, ikka oled aeglane! Autol on ECO seade, mille ülesanne on auto seadeid muutes vähendada kütusekulu. Samas muutub auto ECO režiimil tiba uimasemaks ja möödasõit ei ole enam piisavalt terav. Möödasõidud sujuvad ebaökonoomselt paremini! Keskmiseks kütusekuluks saime 6,3 liitrit.

Kadjariga karjääris

Fotosessiooni korraldasime ühes Viljandimaa karjääris. Taolised inimtühjad karjäärid kutsuvad autohuvilisi sõidukeid proovile panema ja pildistama. Ronimiseks oleks olnud abi neljarattaveost, neid saab manuaalkasti ja diiselmootoriga.

Võidupüha Otepääl

Teeme kõrvalepõike jaanijärgsele Võnnu lahingu võidupäevale. Sel päeval demonstreerisid kaitsejõud Tehvandi staadioni parklas otepäälastele tehnikat, mängis Pühajärve puhkpilliorkester ja kodukaitse oli tubli. Masinaist huvitavaimad olid Sisu kaasaegsed transpordiveokid Caterpillari ja MANi mootoriga ning kaheksakümnendatest pärit Saab-Scania kahe mootori ja kolme rooliga lennuvälja puhastamise masin.

Varustust parasjagu

Kadjari juurde tagasi tulles, varustusest oli meie proovitud sõidukil peal parasjagu. Sõidureast hooletuse tõttu lahkumisest teavitas keskjoone perforeeringu tekitatavaga sarnane kume urin vastaval poolel helisüsteemis. Kusjuures raadio helivaljust tõmmatakse sel hetkel alla. Kui oled harjunud tagakaameraga, võib tekkida selle järele kange igatsus. Eestis müüdavatel Kadjaritel on reeglina tagakamera olemas ja ostjad tahavad neid! Heas varustuses Kadjari saab umbes 25 000 euroga.

Mis meeldis?

Suurepärane pereauto linna- ja maanteesõiduks. Istud kõrgemal, jälgid toimuvat ja oled olukorra peremees. Kadjar ongi “kõrgel istumise pereauto”. Autosse mahub piisavalt asju 3-4 liikmelise pere nädalavahetuse suvilavajaduste katmiseks. Äge lisavarustus on klaaskatus. Kuna suur osa aastast on siinmail pime, ei tee paha laealune katusekate maha rullida ja lasta tuppa päikest, pilvi ja kuud. Nupust käivitamine ja võtmekaart, mis ise suleb uksed, kui autost kaart taskus eemalduda. Meeldib autos raadiot kuulata ja helitugevuse ning mõnede teiste funktsioonide juhtimiseks on Renault’ autodel parema käe all roolisambal vastav käepärane “käpp”.

Mis võiks olla veel parem?

Keskekraanil asuv kasutajaliides on veidi keeruline, meenutab rohkem arvutit kui mõni teine auto ja sellega sõbraks saamine nõuab harjumist. Sõites puuteekraanil nuppe vajutades tähelepanu hajub.

 

 

Viimane huvitav märkus

Tartu maanteel Anna ja Ardu vahel hakkas kütusevarude lõppu märkiv tuli põlema. Peatselt lõppes info varuks jäänud kilomeetrite kohta. Kuna oli kiirevõitu, proovisime Tallinnani ära tulla, tulimegi ja tankisime Ülemistel täpselt 50 liitrit. Et paagi maht on kirjade järgi 55 liitrit, oleks olnud veel kütust väikseseks tiiruks…

Karjäärifotod tegi Maret Sal-Saller.

Related posts