Renault korraldas Pakri poolsaarel offroadi 

Ühel lörtsisel, kuid paljulubaval novembripäeval rivistas Renault Crossover Challenge’iks kogu oma maastikusuutlikute crossoverite, linnamaasturite ning kastikate valiku Tabasalu veerele Meat liharestorani ette üles. Renault on oma uute autode disainiga kõvasti vaeva näinud ning kogu tänapäevane valik näeb välja efektne. Ja mis siin salata, massina mõjusid restorani ette pargitud Captur, Kadjar, Koleos ning uus kastikas Alaskan veelgi uhkemalt ning mitmekülgsemalt. Peale kiiret teevälise sõidu koolitust, mida viis läbi paari aastakümne pikkuse off-roadi kogemusega ning ka Ladoga Trophy võitnud mees Rein Pinn, startisime Pakri poolsaare põnevatele radadele. Kohale jõudes sõitsime mõnda aega mööda sealseid kruusa- ja pinnasteid, nautisime vaateid, võtsime erinevaid tõuse ja langusi, läbisime sügavaid loike ning jõudsime lõpuks punkti, kuhu pidime paar esiveolist Capturit maha jätma.

Katsealal ootasid võistluslikud üleasanded

Esimese etapi järel särasid paljude sõitjate silmad ning üheskoos tõdeti, et enda autoga poleks enamus ette sattunud kohtadest läbi tahtnud sõita. Väikese peatuse järel vahetasime taas autosid ning startisime järgnevale nelikveo olemasolu eeldavale etapile. Tee muutus järjest künklikumaks ning mudasemaks, väisates vahepeal rannikuäärset pehmet liivalõiku, mille ees suvel esiveolise autoga seal vedelenud stangetükkide rohkuse tõttu tagasi olin keeranud. Nüüd aga õnnestus liivatakistuse läbimine muretult ning peale sellele järgnenud suurt mudaauku ja järsku tõusu jõudsime välja ettevalmistatud katsealale, kus meid ootasid erinevad võistluslikud ülesanded.

Ratas maast lahti!

Esimesena tuli läbida tihe slaalom. Koleos, mis tundus esmapilgul veidi pikem kui keeramisi tähistatavate pulkade vahe, sai ülesandega hästi hakkama. Järgmine katse toimus aga liivastes rööbastes manööverdades, kus kõverik ja sügavate rööbastega kitsas rada tuli läbida võimalikult väheste tagurdamisega. Punkte võtsid maha ka rajatähiste puudutused. Koleos ning tänapäevane nelikvedu said ka sealsetes liivastes rööbastes edukalt hakkama. Auto takerdudes oli vaja vaid gaasipedaali all hoida ning lasta autol olukorrast pääsemiseks sobilik veoskeem välja mõelda. Auto mõtles veidi, ragistas ratastega sügavas liivas kraapida ning roomas vaikselt halvast olukorrast päästvale pinnasele. Liivakatse ning järgneva ebatasase tõusu, kus rattad korda mööda maast lahti tõusid, edukas läbimine olid ka antud testipäeva suurimateks üllatajateks.

Renault üllatas täpsusega

Kolmanda katse, kus tuli tähisele võimalikult lähedale sõita, kukkusin aga haledalt läbi. Enamasti tähendab parkimisandurite punase märgutule süttimine seda, et ruumi veel veidi on, aga Renault üllatas siinjuures täpsusega, tule süttides toimus ka mind võistlusest väljalülitanud puude.

Mõnus ja meeli avardav sõidupäev 

Kokkuvõtteks tuleb tõdeda, et Renault nelikveoliste autode võimekus tuli mullegi üllatusena. Olin kindel, et keerulisemate oludega tuleb mängeldes toime Alaskan, aga asjaolu, et ka väiksemad mudelid ülesandega ilusasti hakkama said, mõjus muljetavaldavalt.

Aitäh mõnusa ja avardava päeva eest!

Related posts