Talisman tuli 2016. aastal peale Lagunat ja väga korralikult tuli, sest tegu on ikka täiesti teise tubakaga! Wroomer sõitis sedaan S-Editioniga ja tegi kolm järeldust: 224 hobujõudu on autole paslik võimsus, neljarattapööramine 4 Control on kui elekter, mida ei näe, aga tunned. Ning sedaankerega mudel näeb pagana kena välja.
Ajalooliselt oli pea igal automargil väike auto, keskmine auto ja lipulaev. Lipulaevade arendamine ja valmistamine on kulukas, tuleb konkureerida Saksa mudelitega ning kaardid lõi segi eri suuruses linna- ja pärismaasturite ning mahtuniversaalide tulek. Seepärast on mitmed autotootjad lipulaevade arendamise garaaži uksemati alla pannud. Renault aga toimetab selle põllu serval, Talisman kuulub D segmenti ehk suurte autode sekka. Järgnevad E ja F segment on teadagi esindus- ja luksusautode päralt. Talisman on mõeldud pere- ja äriautoks. Pereauto vajadused katab universaalkerega Grandtour.
EDC teeb, mis kästud
Aga proovime sedaani ja alustame võimsusest. Ma kuulun manuaalse käiguvahetuse pooldajate sekti ja üldiselt ei armasta isevahetajat. Aga seekord oli kahju autost välja tulla, sest mitte-manuaal EDC koos 1,8 liitrise TCe bensiinimootoriga töötas minu hinnangul väga hästi. Ehk et, kui gaasi anda, siis auto tegi viivitamata seda, mis kästud. Ei mingit auku jala all! Kui ma auto esinduse juurest võtsin, oli see sõitnud vaid 14 kilomeetrit. Nii ei julgenudki ma kiirustada ja pöördeid üles ajada, auto ju veel sisse sõitmata.
Teiseks, kui ammuaega tagasi Honda teatas pööravate tagaratastega mudelitest, siis kujutasin elavalt ette, et rataste pööramist on silmaga näha. Nüüd keerasin rattad välja, astusin auto kõrvale ja uurisin. Näha pole midagi, aga lubatakse umbes 3,5 kraadist pööret. Kui hoogsalt rooli keerata, on paremat juhitavust tunda ja takistuse poole sõites õnnestub möödumine lihtsamalt. Proovisin seda poe taga parklas järele!
Maakodu-eestlane võtaks universaali
Kolmandaks, esteetiline väljanägemine. Sedaan on palju, palju ilusam kui universaal, räägivad rohkem ja vähem autousku tegelased. Renault puhul vastab see täies ulatuses tõele. Aga universaal on marupraktiline ja suvila-maakodu eestlane valib luugiga sõiduki.
Pole uudis, et autosse istujat võtavad kõigepealt vastu rool, põrand ja istmed. Viimane neist on eriline: punaste tikanditega, tuulutab konditsioneeritud õhuga ja masseerib. Talvel muidugi soojendab ka. Sisse istumise momendil on iste taha sõitnud, jalaruumi on Mustamäelt Pääskülani ning nupust käivitades võtab iste ettepoole liikudes määratud asendi. Mugav, kindlasti eriti mugav süüa armastavatele inimestele.
Adaptiivne püsikiirusehoidik on alati elevust tekitav: kleebid ennast mugavalt eessõitja külge ja kulged. Võibolla ei ole see kõige viisakam sõiduviis ning eessõitja pidurustest-kiirendustest võib tekkida jõnkse ja automaatkäiguvahetusi.
Auto eri seaded muudavad kellade valgustuse värvi ja armatuurlaua all peituvate leedide värvi. Sportseade teeb auto eriti erksaks ja kellad muutuvad punaseks, siis veel öko rohelise valgusega ja sinine valgus. Hubane?
Televiisor keskkonsoolis hajutab tähelepanu
Autolood sisaldavad ka kohustuslikku meeldib-ei meeldi listi. Ma ei leidnud paraku midagi, mis mulle päriselt ei oleks meeldinud. Renault suureks kippuv televiisor keskkonsoolis ja enamuse nuppude minek puutetundlikeks on veidi häiriv, sest tähelepanu läheb kõrvale, kui näpuga “teleka” ekraanil libistad.
Parkimisabiline ja jalaviibutuse peale avanev pagasiruumi luuk jäid sõiduõhinas ka proovimata. Ma ei ole kindel, kas parkimisabilist on kogenud juhile vaja, eks tulevik näita seda. Olulise auto osana jäid proovimata ka lähituled, kuna juuli alguses oli selleks ikka veel liiga valge. Vahel nimelt ma kahtlen leed-lähitulede headuses. Tänu Bose kõlaritele on sound autos kõvasti üle keskmise. Renault Talisman S-Editioni letihind on ülevalpool 30 000 eurot.
Maret Sal-Salleri fotod