Sellest ajast, kui pontsakas A-klass “Uue elu” nimelise treeninglaagri läbis ning maailmale 2013. aastal hoopistükis nägusama, vilkama ning sportlikumana vastu astus, on merre voolanud päris palju vett. Muutustejärgsete aastate jooksul on A-klass nautinud nooruslikku uljust, karme kurve ja vallatlenud raskema jalaga sõitjate pedaalivajutuste lummuses. Läbinud pisitasa suuremaid ja väiksemaid korrigeerivaid ning kaasajastavaid lõikusi ja lasknud endaga ajada nooruslikust särtsakusest pakatavaid igapäevatoiminguid ja muid sõite. Ainus, mis sellest kooslusest puudus oli muhe vunts, kes ealistest või kontseptsioonilistest eripäradest ja soovidest tulenevalt särtsakast luukpärast veidi soliidsemat välimust eelistas.
Kõige aerodünaamilisem Mercedes?
Käesoleva aasta kevadtuuled tõid endaga kaasa sobiliku lahenduse – soliidsema ja sedaansema A-klassi. Põhimõtteliselt on tegemist sedaankerega A-klassiga, mille kõik olulisemad näitajad, paketid ja valikud on jäänud samaks. Kui just lisandunud pagasiruum ja 13 cm kerepikkust võrrandist välja jätta. Aga välja jätta ei saa, sest sedaansema kerekuju lisamine on ulja nooruki moondanud soliidse välimusega kompaktseks autoks. Sellega võib häbenemata peatuda nii punase vaiba ees kui ka sõita presidendi vastuvõtule, kaotamata sealjuures grammigi A-klassi sportlikumast vedrustusest ning sportlikust olekust. Teine oluline nüanss on aerodünaamika. A-klassi sedaani õhutakistustegur on vaid 0,22 ning see tähendab ühtlasi seda, et hetkel liigub kõige aerodünaamilisema Mercedese tiitel CLA-lt justnimelt A-klassi sedaanile.
Salongis muutusteta
Sportlikus salongis jäävad esimesena silma kaks suurt ühendatud ekraani – üks „kellade“ funktsiooni kandmas ning teine kõige muu tarvis. Teiseks hakkavad silma põneva disainiga valgustatud ventilatsiooniavad. Väike leedi-ring heidab valgust kroomiselt läikivatele ventilatsiooniavadele ning mis siin salata, päeval mõjuvad need päris efektselt. Pimedas võtab see valgusmäng aga silme eest veidi kirjuks ning jätab mulje, nagu oleksime sattunud Jaapani tuuningautode kokkutulekule. Õnneks annab kõike reguleerida ning vendi-valgustuse välja lülitada.
Kaks autosisest „tahvelarvutit“ võimaldavad muuta hämmastavalt palju. Valikuvabadust on meeletult – vali kujundus, kellad, vali, mis mingis aknas toimetab ja mida näha tahad ning kuidas. Muuda värve, sõidurežiime, õhuvoolu ning otsusta, mis kaua põleb jne. Ühesõnaga, valikuid on selles nutikusest pakatavas autos endiselt meeletult.
Sedaansest ja ehk veidi rahulikumast kerekujust hoolimata on rool endiselt sportlik. Alumiiniumikarva plaatidelt paistavad juhtnupud ilusasti välja ning need on lihtsalt kasutatavad. Lihtsamini kasutatavaks on tehtud ka keskkonsoolis olev puutetundlik paneel, mille abil saab juhtida (lisaks roolil asetsevale nupule) info-, seade- ja meelelahutusekraanil toimuvat. Puutetundlik paneel pakub erinevatele ekraaninuppudele jõudes ka väikese klõpsatuse ja värinaga tagasisidet.
Salong kui tumemõnus koobas
Tume salong ja must laekate loovad hubase ning koopaliku miljöö. Sellesse tumemõnusasse koopasse kumavad enesetundele sobivat miljöövalgust erinevad valguslahendused. Lisaks eelmainitud ventilatsiooniavade valgusele kumab valgust istmetest, ustest, pedaalide juurest ning armatuurlaualt.
Uus A-sedaan on oma olemuselt sportlik auto. Isteasend on madal ning tänu pikemale kerele tundub auto stabiilsem. Veidi tüütu juhiabina ulatab oma lahke abikäe rajalhoiusüsteem. Hoiatab, kui auto üle joone hakkab minema, keerab veidi, aga kui juht ikka sõna ei kuula, tõmbab „rauhh“ joonepoolsetel ratastel hoo maha. Tavaelus äärmiselt kasulik funktsioon, mis aga kurvilõikavat sõitu eriti ei soosi.
Ja ega võibolla peagi. Sedaan-A ongi ehk mõeldud pigem rahulikumale ja soliidsemale juhile, kes end tänu auto kompaktsetele mõõtmetele linnaliikluses igati mõnusalt tunda soovib.