Subaru Forester XT Sport

Subaru Forester on auto, mis erilist tutvustamist ei vaja. Juba 1997. aastal müügile jõudnud ning tänaseks läbi aegade enimmüüdud (üle 3 000 000 selle nimega sõiduki ) Subaru mudelit kohtab meie teedel igapäevaselt ning pole ka midagi imestada: meie teedel liikleb enam kui 3000 sellenimelisest maastikusuutlikku autot. Hetkel müüdav 4. põlvkond nägi ilmavalgust 2013. aastal ning Subaru Forester XT Sport on selle generatsiooni uus versioon.

Kui seni on Forester XT saadaval olnud vaid luksuslikus täisvarustuses, siis 2017. a. suvel jõudis Subaru-ihalejate käeulatusse lihtsama varustusega Forester XT Sport mudel.

X-Mode on maastikul abiks

XT Sport mudeli varustuses pole nahkistmeid ega elektrilist katuseluuki, ka auto tagaluuki tuleb käsitsi sulgeda. Olemas on aga kõik vajalik sõiduelamuste pakkumiseks: pidev nelikvedu, X-Mode maastikuabi, kurvifunktsiooniga BI-LED esilaternad ning muidugi võimsusest pakatav 240 hj boksermootor.

X-Mode funktsioon on kasulik abimees raskemal maastikul ning järsematel laskumistel, reguleerides mootori, käigukasti ja ka rataste tööd. Mägipidur pidurdab igat ratast eraldi ning vastavalt vajadusele, hoides seeläbi autot tõsisemal laskumisel otse ja takistades sõidukit külg ees libisemast.

2013. aasta oktoobris käisime Motors24-ga Foresteri Männiku tankodroomil testimas ning seda, kuidas auto sealsel maastikul hakkama sai, saate vaadata allolevast videost.


Allikas: Motors24

Nullist sajani 7,5 sekundiga

Forester on omas klassis üks võimekamaid linnamaastureid. Tal on segmendis harvanähtavalt kõrge kliirens (220 mm), alati pidev nelikvedu, X-Mode maastikuabi ja ta suudab vaevata vedada 2000 kg haagist.

2-liitrise otsesissepritsega 240 hj / 350 Nm turbomootoriga Subaru Forester XT Sport kiirendab 0-100 km/h maasturi kohta napi 7,5 sekundiga. Auto hinna sisse kuulub 8-käiguline Lineartronic automaatülekanne ja kolme sõidurežiimiga SI-Drive, mis võimaldab valida intelligentse tavarežiimi ning kahe erineva sportliku sõidurežiimi vahel.

Trailrunneriga auto nägusamaks

Varustusse kuulub ka kaasaegne ja pilkupüüdev multimeediaseade. 7-tollise puuteekraaniga meelelahutussüsteem on võimeline vastu võtma nii tava- kui digitaalraadiosignaale ning ühendub kõikide tänapäevaste nutiseadmetega. Mis aga välimusse puutub, siis see on jäänud samaks.

Erilisemaks ning silmatorkavamaks saab muuta oma Forester XT Sporti aga Trailrunner paketiga, mis toob endaga kaasa lisaks nägusale küljekleebisele ka tumedast plastist rattakoopa ääred, küljekaitsed ning põhjaaluseid õhusuunajaid meenutavad hõbedased katted põrkeraua alumistesse äärtesse.

Odavam võrreldes luksuslikuma XTga

Pean siinjuures tunnistama, et Trailrunner paketi ja valge auto kombo meeldis mulle väga. Plasti-ring ning kleebised muutsid auto efektsemaks ja silmatorkavamaks ning sellele vaatasid uudistava pilguga järgi ka teised Foresteridega liiklejad. Forester ise on aga auto oma tuntud headuses ning sobib meie oludesse suurepäraselt, pakkudes oma seiklusliku universaalsuse ja kliimasõltumatusega muretut kulgemist igasse päeva.

Mõningane kompromiss luksuse arvelt tähendab aga korralikku võitu auto hinnas. Luksuslikuma XT mudeliga võrreldes säästab Forester XT Sport ostja üle 4000 euro.

Subaru XT Sport mudeli hind on 30 900 eurot.

Related posts