Subaru Levorg – Truu kelgukoer

Et kõik vajalik räägitud saaks, tuleb alustada algusest ja olgu selleks alguseks siis Teie lahkel loal üks märtsikuine päikeseline pühapäevahommik.

-„Kohvi tahad?“
-„Jah! Kuule, mis teeme täna?“
-„Ma ei tea, mis teha tahad?“
-„Noh, ilm on ilus – päike paistab, lumi maas. Levorg kipitab akna taga, paak silmini täis… Lähme Kõrvemaale? No, ja kui me seal juba oleme, siis võiks ju sama soojaga Jänedal söömas käia? Ja tagasi tuleks mingit kõverat teed mööda…?“

IMG_1458See vestlus võtab üllatavalt hästi kokku Subaru Levorgi olemuse. Levorg ei ole niisama auto, mis maja ees passimisest lugu peaks. Levorg on kui transformerlik Malamuut, kes magab vaid siis, kui üldse enam käia ei jõua ning ülejäänud aja passib saba liputades aknast sisse, vaadates, kas keegi juba tuleb õue mängima? Ja kui just tema ei juhtu passima, siis käid ja kiikad ise, justkui kontrollides, et tal kõik eluks vajalik olemas oleks.

Levorg tuli minu jaoks kuidagi järsku. Minu muude tegemiste ja toimetamiste keskel vilksatas midagi ning uus Subaru oligi kohal. Küsimusi oli esmapilgul rohkem, kui vastuseid. Piltidel ja kaubanduskeskuses seisis küll üks vallatu näoga universaal, kuid milleks seda vaja oli? Subarul oli ju olemas Outback, millesse mahuvad sisse kõik maailma asjad ning millega saab sõita peaaegu igale poole! Milleks tehti sellest suurest ja maailma ühest universaalsemast autost väiksem ja madalam versioon?

Vastus oli aga üllatavalt lihtne – just sellel samal „suuruse“ põhjusel tehtigi. Outback on tänaseks kasvanud väga suureks autoks ning need, kes antud sõidukit liiga suureks ja kohmakaks peavad, jäidki valikute osas vaeslapse rolli. Õnneks oli Subarul tootevalikust võtta sobilik „augutäide“ ning esialgu vaid Jaapani turule mõeldud auto toodi Euroopat vallutama.

 

IMG_1466IMG_1456Välimus:

Subaru Levorg baseerub WRX’il ning selle esiosa sarnaneb STI’le. Agressiivseid detaile jagub kõikjale. Massiivse ja jõulisena tunduvale iluvõrele lisaks põrnitsevad auto esiosast vastu agressiivse disainiga esituled. Nurgelisust ja emotsiooni lisavad põnevate nurkadega põrkeraud ning keset mootorikatet haigutav suur õhuvõtuava, mis tagab turbolaaduriga boksermootorile pideva õhu juurdevoolu. Ning loomulikult punane värv, mis väheseid külmaks jättis. Kellele aga selline välimus ikka veel veidi pehme tundub, saab STI lisavarustusest oma Levorgile hulga spoilereid külge keerata.

Külgvaatest leiab aga mõnusa koguse sportlikku elegantsi, mis ligi 4,7 meetrit pika auto kaunilt „liikuvaks“ muudab. Küll aga peab tõdema, et kliirensit on minu maitse jaoks veidi liiga vähe. 130-135 mm kõrgus tundus autos istudes veelgi väiksem ning manitses konarlikumal teel siiski pigem liigsele ettevaatlikkusele.

interior_interiorSisemus:

Ühiseid jooni STI’ga leiab ka auto sisemusest. Peamisteks erinevusteks on armatuuri- ja nahkistmematerjalide omavaheliseks liitmiseks kasutatud sinine niit ning automaatkast. Samuti puudub STI’le omane keskkonsoolis asuv sõidurežiimide valiknupp koos „Sport Sharp“ funktsiooniga ning juhi poolt kontrollitav mitme režiimiga keskdiferentsiaal DCCD. Antud ala on asendatud rahulikumat sõidustiili eeldades tavapärasemate nuppude ning topsihoidjatega. See aga ei tähenda, et kogu Subaru SI-DRIVE režiimivalik kadunud oleks – „Intelligent“ ja „Sport“ valikute lülitamine on toodud roolile. Üle on toodud ka mõnusalt kätte istuv ning suurepärase jämedusega D-kujuline rool, millelt leiab peale juhtimisfunktsiooni ka kõik muud vajalikud nupud. Keskkonsoolist vaatab vastu 7“ puutetundlik ning täiustatud funktsioonidega ekraan, mida on lisaks puudutustele võimalik juhtida ka roolil olevate nuppude abil. Peoga on lisatud ka funktsionaalseid panipaiku ning USB-laadimisauke, millest pereautos enamasti ikka puudust tuleb.

j515eva100Istmed on head ja mõnusad. Sportlikud esiistmed hoiavad hästi ning on mitmekülgselt reguleeritavad. Reguleeritavate seljatugedega on ka tagumised istmed, võimaldades pikemal sõidul omale mugavam sõiduasend valida või seda vajadusel korrigeerida. Pagasiruumil on mahutavust 522-1466 liitrit ning pakiruumi alt leiab veel ühe 40-liitrise kogumahu ja muudetava ruumijaotusega panipaiga.  Pagasi laadimise teeb mugavamaks ja lihtsamaks suur ning kõrgele avanev tagaluuk.

 

 

technology_boxerengineMootorid ja veoskeemid:

Mootorivalikuga on Levorgi puhul lihtne – saada on vaid üks 1,6 liitrine neljasilindriline turbolaaduriga boksermootor, mis annab välja 170 hj või 125 kW. Maksimaalseks väändemomendiks on 250Nm. Jõuülekandeks on kuueastmeliseks jaotatud Lineatronik CVT-kast. Antud kooslus kiirendab 2020 kg täismassiga auto nullist-sajani 8,9 sekundiga ning saavutab piiratud lõppkiiruseks 210 km/h. Keskmist kütusekulu lubatakse tehnilistes andmetes 6,9 l/100km, mis on auto rõõmsat ja vallatlevat olemust arvesse võttes väga hea tulemus.

Subaru sümmeetrilisest nelikveost ei ole enam suurt mõtet kirjutada – see lihtsalt on seal olemas ning töötab oma teatud headuses, hoides auto kasutuskõlblikuna ka raskemates ja keerulisemates tingimustes. Küll aga võiks rääkida turvalisusest, sest Levorgi on õnnistatud lisaks rikkalikule baasvarustusele ka esindusliku turvavarustusega. Lisaks nelikveole leiab sealt ka VDC stabiilsuskontrolli süsteemi, mis jälgib ja analüüsib erinevate sensorite abil, kuidas auto püsib juhi poolt valitud kursil ning sõidutrajektooril, reguleerides vajadusel mootori võimsust, veojõudu ning pidurdades erinevaid rattaid. Pädev ohutussüsteem, mis suudab nüüdsest tuvastada ka taga ning külgedel olevaid sõidukeid, hoiatades juhti nii ümberreastumisel, kui ka teele tagurdamisel. Loetellu lisanduvad veel ka pidurdusabi, turvapadjad, turvaline raam ning kokkupõrkekindel sõitjateruum, mis suunab mootori ja käigukasti salongi asemel auto põhja alla.

Subaru Levorgi hinnad algavad 26 400-st ning lähevad varustusastmest lähtuvalt 29 900 euroni välja.

 

IMG_1468Fiiling:

Subaru Levorg on ühest küljest võimekas pereauto, teisest aga auto, mis unistab külglibisemisega kurvidesse sisenemisest, kiiresti sõitmisest ja adrenaliinist. Talvistes oludes võiks kaaluda lamellrehvide eelistamist naastudele, sest pidev vallatlemine võib rehvist kõvasti kinni hoidvatele naastudele siiski saatuslikuks saada – uskuge mind, see auto provotseerib teid pidevalt, janunedes kiirema ja agressivsema sõidu järele. Juhtimine on üllatavalt täpne ning paljudel sensoritel baseeruv stabiilsuskontroll püüab enamasti kinni ka veidramate sõiduvõtete kasutamisel tekkivad erisuunalised libisemised. Sümmeetriline nelikvedu, mõnusa minekuga mootor, täpne juhtimine ning madal raskuskese loovad auto üle mõnusa, kontrolliva ning tugeva tunde, mis muudavad selle toreda auto truuks kaasalaseks läbi pikkade aastate. Pakkudes sõidurõõmu pikkadele maanteedele ja kruusalõikudele, talvelumme ning suvekuumusesse.

Minule jättis Levorg väga positiivse mulje, sundides mind muutma ehk liigsesse ökonoomsusesse kinni jäänud eelistusi ja tõekspidamisi. Rõõmsama minekuga ning vallatustele kutsuv ja vedav auto suutis etteantud testiperioodi vaatamata 18“ lamellidele ja lumistele oludele läbida mõneti üllatusliku kütusekuluga – 7,8 l/100. Ainsa asjana jäi Levorgi juures kripeldama minu muretus-sensoritele pidevalt ohusignaale edastav liiga madal kliirens, mis ei lasknud mul end halvemate teeolude korral vabalt tunda.

 

Tekst ja osad pildid: Väino Laisaar

Teised pildid: Subaru

Related posts