Subaru Outback – parema parendamine

Subaru Outback, mis on oma crossover-liku algatusega automaailmas kaarte seganud juba 23 aastat, tegi käesoleva aasta kevadel läbi parendava uuenduskuuri. Mitte et viimase generatsiooni juures niigi head autot palju paremaks annaks teha, aga ikkagi. Lisati veidi värskendusi ja uuendusi siia-sinna. Subaru lipulaev Outback on viimasel viiel-kuuel aastal olnud üks populaarsemaid ja müüdumaid nelikveolisi autosid Eestis. Alates mudeli 5. põlvkonna turuletoomisest 2015. aasta kevadel on Eestis omale ostja leidnud juba üle 1500 selle generatsiooni Outbacki.

Dünaamilisem sõidukogemus

Uuenduskuuri käigus muudeti välis- ja sisedisaini, mootori, käigukasti ja vedrustuse seadistusi. Muudatuste tulemusel pakub auto senisest dünaamilisemat sõidukogemust ning vaiksemat salongi. Lisandus hulganisti mugavusvarustust ning täienes juhiabisüsteemide valik.

Muus osas on Outback nagu Outback olema peab – korralik 200 mm kliirens, pidev nelikvedu, maastikuabi režiim X-Mode, mis aitab raskemal maastikul paremini hakkama saada, automaatkast ja juhiabisüsteem EyeSight. Kõik eelnev kuulub eranditult baasvarustusse kõikidel Outbacki mudelitel.

Üks universaalsemaid autosid

Lisaks eelnevale on Subaru Outback minu hinnangul üks universaalsemaid autosid – mahukas, kõrge, suutlik ning mugav. Tagumised istmed saab vajadusel alla klappida ning seeläbi vedada ka pikemaid asju. Kuna pagasiruumi põrand jääb istmete alla-klappimisel sile, saab autos ka mugavalt magada. See on aga teretulnud mugavaks lahenduseks lühematel ja pikematel autoseiklustel.

Sõites täägi ikka #maanteeltmaha

Ja kui juba seiklustest ja avastamistest rääkida, siis soovitan sõita Kallavere tagust uurima. Suunamärgeteks võtke Ülgase, Kostiranna ja Koljunuki sadam, milles end üks nägus kohvik peidab ning Rebala ja Manniva külad. Sealne vana karjäär pakub palju huvitavaid radu, mille jaoks sobib Outback justkui valatult. Ahjaa, kaunis tee lookleb ka sealse golfikeskuse juurde. Ka sealt leiab toreda kohviku, milles kauneid õhtutunde mööda saata. Ja kui mõne kauni koha leiad ja pildi sotsiaalmeediasse laed, kasuta #maanteeltmaha täägi. Nii teeme põnevate kohtade leidmise kõigile käe- ja roolipärasemaks.

Muutuste ja uuenduste nimekiri on korralik

  • Uue kujundusega iluvõre, esipõrkeraud, esituled ja uksepeeglid, mis tekitavad nüüdsest vähem tuulemüra. Tuled on saanud omale led-lahendused ning päevasõidutuled on kolinud udutuledest „peamajja“.
  • Uue disainiga 17“ ja 18“ kergmetallveljed
  • Uus kerevärv ”Crimson Red Pearl”
  • Uuendatud kujundusega ning õmblustega armatuurlaud
  • Uuendatud kujundusega keskkonsool
  • Uue kujundusega rooliratas

Põhivarustusse lisandus kõiksugu vidinaid

  • Reavahetusabi
  • Rooli pööramisele reageerivad Bi-LED esituled
  • Esi- ja külgvaatekaamerad, mis teevad manööverdamise ja parkimise oluliselt täpsemaks ja mugavamaks.
  • Senise 7“ ekraani asemel on nüüd uus 8” LCD puuteekraaniga infotainment süsteem
  • Apple CarPlay ja Android Auto
  • Automaatselt lukustuvad uksed
  • Kaks USB laadimispistikut tagaistmetele

Kuue käigu asemel seitse CVT käiku

  • Senise 6 käigu asemel on käigukast nüüd 7-astmeline
  • Parema roolitunnetuse jaoks tehti muudatusi roolivõimendussüsteemis
  • Muudeti veermiku seadeid, mis andsid paranenud sõidumugavuse ja stabiilsuse
  • Muudeti pidurisüsteemi, et pakkuda otsest ja tõhusamat piduritundlikkust
  • Muudeti mootori ja käigukasti seadeid, mis annavad teravama kiirendustunde. Kasutusele võeti lühemate lülidega käigukasti-kett, mis teeb töötsükli käigus vähem müra ning on veelgi jäigem.

Outback liigub uue hooga?

Kõikide muutuste tulemusena suudeti vähendada mootori- ja tuulemüra ning panna Outback liikuma uue hooga. Ja seda on ka tunda. Sõitmine on üllatavalt sujuv, muretu ning vaikne. Minu üheks suureks lemmikuks on lahendus, mis võimaldab pagasikatte-ruloo pagasiruumi põrandasse ära pakkida nii, et see kuhugi ette ei jää. Suurepärane lahendus nii suuremate asjade vedamisel kui ka autos magamisel. Samuti on suureks plussiks kaks tagaistujatele mõeldud usb-pesa. Uue ja nägusama kuue on saanud kliimajuhtimise paneel, millelt hakkavad silma uue ja loetavama kirjaga kell ning temperatuurinäidikud. Need on nüüdsest kolinud pöördnuppudesse. Ainus asi, mis Outback’i puhul veidi mõistmatuks jääb, on asjaolu, et rajahoidja tuleb eraldi sisse lülitada. Tegemist on igati vajaliku juhiabisüsteemiga, mis on loodud auto teel hoidmiseks, kuid mingil põhjusel pole see automaatselt sisselülituv. Selle tarbeks on niigi nupurikkal roolil veel üks nupp.

Esialgu jääb bensuautoks

Ja siis see diisli-teema – nii nagu uus XV on ka uuenenud Outback loobunud diiselmootorite kasutamisest. Auto on nüüdsest saadaval vaid 2,5 liitrise 175 hobujõulise bokser-4 bensiinimootoriga ja nii see esialgu jääbki. Kui XV-d ja Foresteri õnnistatakse sügisest hübriidajamitega, siis siis Outback jääb esialgu vaid bensuautoks. Tõsi, tänu muutustele on auto muutunud lõppkokkuvõttes ökonoomsemaks ning keskmist kütusekulu saab mõõtma hakata alates 7,3 l/100 km.

Kõik muutused hinna sees

Kui uuenenud Outback’ile otsa vaadata, leiab sealt eelnevaga võrreldes veelgi rohkem kaameraid. Esiklaasi ülaservas on kolm „silma“, vasakus peeglis üks ning iluvõres samuti üks. Kokku annavad kaamerad auto ümber toimuvast 270-kraadise ülevaate. Auto tuulekaasi taga paiknevat kaks kaamerat toimivad kui inimsilmad ning süsteem suudab tuvastada autosid, mootor- ja jalgrattaid, jalakäijaid ning loomi. Võimaliku ohu korral hoiatab süsteem juhti ja vajadusel rakendab õnnetuse vältimiseks pidurid.

Kokkuvõtteks saab vaid nentida, et väikeste muutustega on tehtud arvestatav samm edasi. Niigi hea ja universaalne Outback on muutunud kiiremaks, vaiksemaks, ökonoomsemaks ja mõnusamaks. Ja mis põhiline, uuenduskuur auto hindu ei kasvatanud. Kõik muudatused lisandusid autole ilma lisatasuta „hinna sisse“.

Related posts