Sundimatu 300 hobuse jõuga Range Rover Velar

Velar on ladinakeelne sõna, mis kannab varjamise või loori tähendust. Lisaks definitsioonile kandsid Velari nimetähist 1969. aastal valminud 26 Range Roveri prototüüpmudelit. Projekti märkimisväärne salastatus peegelduski just maasturi nimes. Nüüd, pea viiskümmend aastat hiljem, on Range Rover turule toonud uue Velari, mis asetub mudeliperes Evoque’i ja Sport’i vahele.

Aristokraatlikult tagasihoidlik

Jaa, silm puhkab uut Velari vaadates. Ausalt öeldes ei mäletagi, millal sõitsin viimati autoga, mis iga pilgu enesele lukustas. Maasturiga veedetud nädalavahetusel tuli isegi ette paar olukorda, kus mõned lapsed huvist põlevate silmadega autot katsuma ja uudistama tulid. Velar ei näe küll välja nii agressiivne kui Sport või liigikaaslane F-Pace, kuid ta korvab selle oma voolujoonelisuse ja elegantse vaoshoitusega. Lisa retsepti Firenze Punase ja musta värvikombinatsioon ning tulemus on tõeline šedööver.

Kuid silmailu ei lõpe seal. Salongi sisendes tekib tunne, justkui oleks sattunud 1976. aasta Aston Martin Lagondasse, mis on taassündinud Range Roverina.

Esimesed asjad mida silmad näevad, on keskkonsoolis asuvad Touch Pro Duo topeltekraanid. Alumine lubab muuta sõidureziimi ja korrigeerida mugavusseadmeid. Ülemise ülesanne on näidata tavapäraseid infosüsteemi osi. Võiks ju arvata, et seal ekraanid lõppevad, aga lisaks sellele saab elektroonilisele näidikuplokile kuvada ka kõik eelmainitud funktsioonid.

Roolil olevad nupud on samuti puutetundlikud, kuid võivad vahel pisut ebamugavust põhjustada. Üldpildis on interjöör luksusmaasturile kohane – pehme, kvaliteetne, mugav ja esteetiline.

Sujuvus suure S-tähega

Velar ei sõida. Velar voolab nagu äsja varakevadisest jääst vabanenud oja. Sõit on täpselt nii sujuv, vaikne ja mugav nagu tippklassi Range Roverist eeldaksid. Pea kõik selle auto juures on parajalt sundimatu. Teeolukordadele vastavalt saab auto kõrgust ja jäikust reguleerida läbi elektroonilise õhkvedrustuse.

Üle kahe tonni kaaluvat masinat liigutas kolmeliitrine V6, mis koostöös diislikütusega vabastas 300 hobujõudu ja väänas 700 njuutonmeetrit. Arvestades auto massi astub Range edasi peaaegu et sportautoliku nõtkusega. Nokkida võiks ehk käigukasti üle, mis mõningates olukordades on pisut uimane, kuid mitte häirivalt.

Saime mudas hakkama

Tõenäoliselt enamik ostetud Range’dest ei näe iilagi, või siis näevad väga harva midagi, mis ei ole ei asfalt. See aga ei tähenda, et luksusmaastur poleks off-road situatsioonideks ette valmistamata. Tartu nädalavahetusel tekkis meil võimalus hetkeks põigata  metsadesse ja “õrnematesse” mudamülgastesse. Poris müttamise hõlbustamiseks on varustuses aktiivne lukustuv diferentsiaal, kallakult laskumise abi ning eelmainitud õhkvedrustus. Ja tuleb tõdeda, et Range sai vägagi eeskujulikult hakkama.

Hind algab 58 000 eurost

Raske on Velari miinuseid välja tuua. See on suutlik pea igas olukorras, pakkudes samal ajal kiiduväärt mugavust ning sõidukogemust. Iga „vea“ jaoks on autol justkui oma vastumeetmed. Näiteks viriseda ju võiks, et kitsamates kohtades manööverdades jätab nähtavus soovida, kuid selle jaoks on masinal 360 kraadine kaamera. Ja siis loomulikult hind, mis algab 58 080 eurost. Aga kui juba säärast autot otsid, siis tõenäoliselt pole hinnasilt probleem. Kuuldatavasti on järgmisel aastal müügile ilmumas ka Velar SVR, millest peaks saama siiani kiireim Range Rover läbi aegade.

Fotod/gifid: Fredi Arro ja internet

Related posts