Viis mootorit ja 6 sekundiga sajani

Wroomer nautis ilusal augustiõhtul turbo-Taunuse kiirendust ja vestles omanikuga, kes on pannud autole juba viienda mootori.

Selle Ford Taunusega oli nõnda, et tänane omanik kohtus temaga esmakordselt hulk aastaid tagasi Kadaka autoturul. Ost jäi tegemata, ostja oli alles teismeline. Aga meelde see Ford sööbis, ja nagu heade asjadega ikka, tulevad nad jälle. Kümnekonna aasta möödudes näitas sama Taunus end Kosel ja vahetaski omanikku. Pingi all leidus ka rohelise vahtralehe taha kirjutatud Kadaka turu hinnasilt koos NMT numbriga. Sinna oli muide kirjutatud 14 000 krooni, kümne aastaga oli hind aga oluliselt langenud.

Taunus on usakate järel next best thing

Küllo Lumi, ammuaegu Kose kutsekoolis autoremonti õppinud ja eluaeg USA rauda fännanud mees, tegi pisut lagunenud auto esmalt enese jaoks sõidukorda. Tema sõnul on Taunus oma kergelt muskelautoliku välimusega “niiöelda next best thing usakate järel”. Siiani pole ta usakat muretsenud ja Taunus ongi jäänud 15 aastaks hobiautoks.

Aiste vahel kaheliitrine Sierra OHC

Autol on peal viies mootor ja neid on jõu juurde saamiseks vahetatud iga paari-kolme aasta järel. Kuna Taunusele istuvad hästi Sierra mootorid, siis alguses oli karburaatoriga kaheliitriline, siis 2,3-liitrine V6, siis veel võimsam V6, seejärel skorpalt pärinev 2,8-liitrine. Ja lõppude lõpuks on aiste vahel kaheliitrine, puuritud-kapremonditud Sierra OHC, sellega sõidab juba kolm aastat.

 

 

Volvolt maha keeratud Turbo

“Tugeva ploki ja ühe nukaga pommikindel pinto sai mu enda käe all täieliku kapremondi. Plokikaas käis Windorfis hingamist parandamas, plokk ja vänt said uue lihvi katusepapi tänaval Jevgeni juures. Sierra sissepritses vahetasime pihustid suuremate vastu ning tavaline aju vahetatud programmeeritava Megasquirt ajuga. Aju ühendas mootoriga Tartu mees hüüdnimega Kaak. Samas sai käidud ka dünos, et asi enam-vähem toimiks. Hiljem abistas niiöelda tänavahäälestusega Andres, kes praegu kiirendusradadel oma Mustangiga maailma vallutab. Volvolt maha keeratud Turbo on ka küljes,” räägib omanik ise.

Koni amordid ja polüuretaanpuksid

Aastal 2004 tehti keretööd ning värv vahetus pruunist oranžiks. Ringrajasõitu silmas pidades on veermik saanud uue elu Koni amortide, 16 tolliste velgede ja kangemat sorti polüuretaanpukside näol, mis teevad küll sõidu tänaval suhteliselt jäigaks, kuid rajal peaks neist palju kasu olema. Seni on Küllo Lumi käinud Taunuse klubi üritustel kardiradadel ja Kehala rajal ka rattad õhku saanud.

Taunus vajutab istmesse

Wroomer käis roolis ära ja kinnitab, et puuritud-turbotatud mootor on erk ning viib auto nullist sajani no ütleme, kuue sekundiga. Lühikese kangiga käike vahetades ja gaasi vajutades istmesse surutuna oli lõbus sõita.

Küllo Lumi leiab, et hobiauto kultuur on Eestis kindlal tõusuteel ja tema peamine soovitus uutele hobiautoomanikele on: tuleb hoolitseda, autol oleks kuiv ja tuulutatud koht, kus teda hoida ning et auto saaks ka piisavalt kilomeetreid kellale! Sest teadagi on vana auto surm justnimelt liigne seismine, eriti veel sellises kliimas nagu meil siin. Veerev kivi ei sammaldu, mis seal rääkida!

“Uus Dodge Challenger SRT Hellcat oleks minu valik ja hobiautoks tahaks Dodge Chargerit aastast 69,” kinnitab igapäevasõite “vana, tähelepandamatu Passatiga” tegev Küllo Lumi.

 

 

Related posts