Volkswagen Tiguan – rahulik kaaslane

INTRO

Minu lugu Tiguaniga algas aastal 2008 Rocca Al Mare keskuse parklas. Toonane maaletooja oli autod sinna proovisõiduks üles rivistanud. Lisaks tavapärasele proovimisele sai teha midagi, millega ei olnud siis veel harjunud – Tiguanid parkisid ise. Oli selline Ritari Ässä tunne, rool pöörles vasakule ja paremale ja auto sättis ennast oma sõprade vahele ilusti ära. Keerasin pilgu sõiduki raadiole ja ootasin, et ta ülteks mulle: “maikl, weik ap, maikl”. Kuid kahjuks see auto mind ei kõnetanud toona.

dsc_4160

VÄLJAST

Kui meenutada mudeli esimese põlvkonna välimust, siis … ei midagi meeldejäävat, igav. Uus Tiguan seda ei ole, autot on tahutud palju teravamaks. Nurgad on konkreetsemad. Mõned vaated meenutavad ühte kallimas hinnaklassis olevat Saksa maasturit. Igal juhul mõjub tänane versioon palju jõulisemalt.

dsc_4163

Temas on rohkem offroadi kui vanemas vennas. Ja mis on selle välisilme juures meeldiv, ta ei uhkelda millegagi. Disaini ei ole keeratud üle vindi ja see mõjub lihtsa ja selgena. Vaatad auto siluetti ja sellest õhkab: “tule vii mind koju, minuga ei ärrita sa naabrimeest.”

dsc_4161

SEEST

Digi, kõik on digi, aga mõju on analoog. Kelladele on antud veidi sügavust, ekraan ei karga rooli tagant kohe näkku. Harjumuspäraselt saab neid ekraane endale meeldivaks sättida. Info on hästi loetav ja mulle meeldib, et navi jookseb silme ees rooli taga.

dsc_4176

Kahjuks ei ole kõik asjad Saksa inseneridel õnnestunud. Kahe istme vahel olev laekaga käetugi on pikal sõidul hea kaaslane, aga ta on veidi tujukas. Nimelt, kui oled laeka kaane sobivale kõrgusele reguleerinud ja nüüd otsustad, et võtan sealt närimiskummi, asetub  panipaiga sulgemisel tema kate taas kõige madalamasse punkti. Pead jälle seda õiget nõksu otsima. Teine kummaline asi pesitseb tagaistmel. Reisjate elu teeb mõnusaks, seal paiknev käetugi, milles on topsihoidjad ja sellele on hea nõjatuda, kuid mis põhjusel ei või seal taga olla suusaluuki?

collage2

Tiguani õnneks peitub salongis ka minu lemmikdetail. Kui ilus saab üks tahavaatepeegel olla! Täpselt nii ilus, nagu ta selles masinas on. Terve peegel on peegel, puudub kohmakas serv, klaas on äärest ääreni – väga peen.

peegel

Kui eelnevas jutus tundus, et miks selle autol neid ekraane kaks on kui roolitagune justkui kõike näitab, siis keskkoonsolis paiknev puutetundlik seade teeb oma tööd. Seal on palju infot, sealt saab nii mõndagi seadistada ja minu arvates on tema oluliseim abiline parkimisel. Tiguani varustusse kuulub 360 kraadi kaamera ja selle pilt on just sealt kohendatav. Valikuid on nõnda palju, et esimese hooga ei oskagi kuhugi vajutada – vaata ülevalt, küljelt, diagonaalis. Üks on kindel, et kui antud pildiga ära harjuda ja tema järgi manööverdamine selgeks õppida, siis ilma enam hakkama ei saa.

collage3

KOKKUVÕTE

Kes peaks nende kõigi täna pakutavate sarnaste sõidukite seast endale Tiguani valima? Kindlasti keegi kes oskab hinnata Saksa insenritööd ja disaini. Kindlasti on ta sobilik pereauto. Kas nüüd just isa sellega igapäevaselt sõitma peaks, ei oska öelda. Ruumi on, varustuse valikud on üle keskmise. Auto on mugav, saab meie teedel hästi hakkama. DSG käigukast on endiselt üks paremini toimetavaid automaate.

dsc_4178

See sõiduk loob turvatunde. Ehe perega igale-poole-minemise sõiduk. Ta on hea auto, isegi võib öelda: väga hea. Ilmselt oleks selle väitega nõus iga teine linnamaasturi sõber. Lihsalt minu jaoks on temas teatud  vürtsi vähe. Küll aga sobiva värvitooni korral oleks uus Tiguan üks neist autodest, mida ma oma abikaasale olen valmis soetama.

dsc_4171

Related posts