Volvo elektribussisüsteem Namuri linna Belgias

Namuri linn Belgias on tellinud Volvolt 11 Volvo 7900 Electric Hybrid elektrihübriidbussi ja 2 elektribussilaadijat, mille tarnib ABB. Tegemist on seni suurima elektribussisüsteemi tellimusega.

Paljud linnad kavatsevad võtta elektribussisüsteemid kasutusele, et lahendada kehva õhukvaliteedi ja müra probleemid. Lõuna-Belgias asuva Namuri ühistranspordiamet ja bussiliinide operaator TEC ostavad nüüd Volvolt 11 elektrihübriidi ja 2 bussilaadijat, mille tarnib ABB.

TEC ostab bussid käitusvalmis süsteemina. See tähendab, et Volvo võtab endale täieliku vastutuse sõidukite ja akude hoolduse eest ning kehtiva standardi järgi töötavate laadimisjaamade hoolduse eest fikseeritud kuutasuga. Elektrihübriidid hakkavad liine teenindama 2016. aasta lõpus.

“Elektribussisüsteem on kuluefektiivne lahendus, et vähendada linnade kehva õhukvaliteedi ja müra probleeme. Volvol on koostöös ABBga terviklik konkurentsivõimeline pakkumine linnadele, mis soovivad muuta oma ühistranspordisüsteemi jätkusuutlikuks,” on öelnud ettevõtte Volvo Buses president Håkan Agnevall.

“TEC Grupp veab aastas üle 250 miljoni reisija. Meie sotsiaalne vastutus seisneb jätkusuutlike transpordilahenduste väljaarendamises. Teeme seda eeskätt oma sõidukipargi energiatõhusust parandades. Volvo buss 7900 Electric Hybrid vastab meie eesmärgile. Namuri linna elanike elukvaliteet paraneb, sest bussid töötavad vaikselt,” on öelnud TEC Grupi tegevdirektor Vincent Peremans.

Vaikne ja heitmevaba

Volvo buss 7900 Electric Hybrid läbib taastuvelektri toitel vaikselt ja heitmevabalt umbes seitse kilomeetrit. Akude kiirlaadimiseks kulub lõpp-peatuses vaid mõni minut. Akusid laetakse ka sõiduki pidurdamisel tekkiva energiaga. Bussidel on veel väike diislimootor, et töö jõudlust ja paindlikkust suurendada.

Tavaliste bussidega võrreldes on elektrihübriidid palju keskkonnasõbralikumad. Nende koguenergiatarve on 601 protsenti väiksem.

Volvo buss 7900 Electric Hybrid

  • Elektritoitel kasutatav kuni 70% tööajast.
  • Elektritoitel sõites vaikne ja heitmevaba.
  • Samasuguse diiselmootoriga bussiga võrreldes on elektrihübriidbussi energiatarve 60% väiksem1.
  • Samasuguse diiselmootoriga bussiga võrreldes on elektrihübriidbussi süsinikdioksiidi heitmete hulk kasutatavast kütusest sõltuvalt 75-90% väiksem1.
  • Varustatud elektrimootori, akude ja väikese diiselmootoriga.
  • Akud laetakse lõpp-peatuses uuesti täis mõne minutiga.

1) Hinnanguline väärtus 10-kilomeetrisel linnaliinil Euro 6 nõuetele vastava diiselbussiga võrreldes.

ABB bussilaadijad

  • Saab olemasolevatele bussiliinidele lihtsalt lisada (pöördpantograaf võimaldab kasutada odavat ja kerget ühendust bussi katusel).
  • Moodulkonstruktsioon tagab 150, 300 või 450 kW laadimisvõimsuse.
  • ABB tõestatult head ühenduvusparameetrid tagavad maksimaalse kasutatavuse, pika töövõimeaja ja kiire hoolduse.
  • Standardiga IEC 61851-23 (elektrisõidukite kiirlaadimise rahvusvaheline standard, mis tagab sobivate ohutussüsteemide rakendamise) kooskõlas olev elektrisüsteem vastab kehtivatele nõuetele. Tulevikus toetab süsteemi sellist arhitektuuri ja tööpõhimõtet ka suurem autokogukond.

 

Related posts