Volvo V60: Kepslev Põhjapõder Rivaalidele Armu Ei Anna

Volvo V60-st neutraalset artiklit kirjutada on raske. Isegi liiga raske. Vigu tuleb otsida tikutulega, sest rootslased on hakkama saanud tõelise šedöövriga. Aga asume asja kallale.

Vaatleme V60 esmalt väljast, kus Volvo uus disainikeel on esindatud parimal moel. Eelmiste põlvkondade pisut segadustekitavast ja pehmest üldmuljest on lahti saanud ning sealt on välja kasvanud klassikaliselt jõuline välimus koos uue hoogsusega. Kohati meenutab ta pisut kompaktsemat V90.

Jõulisus avaldub ka kapoti all. Nelikveolist universaali liigutab samasugune 2.0 140kw diiselmootor, mis on uuemate Volvode mudeliperes üsna levinud jõuallikas. Bensiinientusiastidele pakub Volvo aga 228-kilovatist turbomootorit, mis mudelivalikut uurides norib tüli juba V90-ga.

Rabav interjöör mõjub kallilt

Interjöör on sama rabav kui eksterjöör. Sisedisain astub kandadele isegi viimastele Land Roveritele. Ka väikesed detailid, nagu näiteks ventilatsiooniava regulaatorid, mõjuvad maitsekalt ning kallilt. V60 mootori käivitab keskkonsoolis asuva huvitava nupu pööramine. Et nagu pisut Saabilik, võib öelda. Kes teab, äkki on tegu Rootsi autotootja ausutusavaldusega varalahkunud vennale.

Teele jõudes tunneme 8-käiguline automaadi ülimalt sujuvust. Koostöö mootoriga on laitmatu. Ükski möödasõit ei tekita kõhklusi. See on äärmiselt rõõmustav fakt, sest suvisel ajal sain hetkeks proovida ka kolleegi testitud XC40, mille puhul oli eriti hästi täheldatav käigukasti uimane töö.

Ehkki auto kõlab sportlikult, mõjutab see sind veidral kombel isegi rahulikult sõitma. Linnakiirus 45 km/h ei tundu ei igav ega aeglane. Võid rahulikult vaadelda teisi inimesi Saksa konkurentidega mööda tuhisemas, ise naeratades, sest sinul pole endale enam midagi vaja tõestada. Suuremat iseseisvust sooviv sõitja leiab muidugi endale ka 6-käigulise manuaali, mis soodustab äkilisemat sõidustiili.

Üks viga õnnestus leida!

Kindlasti tekib ka õigustatud küsimus – kas autol siis ikkagi on vigu? Üks õnnestus leida, nimelt on  tagumistest ustest väljumine keskmisele mehele veidi ebamugav, sobides pigem lastele. Heites pilgu V60 elegantsele profiilile, võib seda “ohvrit” täiesti mõistlikuks pidada, seda enam, et autos olles ei saa tagaistuja kuidagi ruumipuuduse üle kurta.

Tõesti hämmastav, mida võivad Rootsi parimad pead korda saata, kui neile on toeks ohtrad välisinvesteeringud. Tuletab meelde, et omal ajal tüürisid ju Rootsi insenerid ka Saabiga teatud perfektsuse poole, kuid investorid olid läbematud.

Ehk on hoopis Volvo nüüd omas dimensioonis sinna jõudnud? Kui uued mootorid tõestavad end sama töökindlatena kui näiteks klassikalised redblock’id, siis võime vastata – jah. Juba uuena annab V60 aimu, et tulevase “entusiastiauto” staatus on haardeulatuses. Mõne aja pärast tuleb välja ka Polestari variant S60 seeriast, mis peaks sõidusõbrale eriti suurt rõõmu pakkuma. Üks asi on siiski kindel – kepsleva põhjapõdraga fännilogo kannab tulevikus Volvo kindlalt välja.

Edaspidi lülitutakse elektrile

Käesolev põlvkond Volvosid on rootslaste sisepõlemismootoriga autode luigelaul. Edasi lülitutakse täielikult ümber elektrile või hübriidile. Murranguline samm aastakümnete pikkuse edukate SPM arendustöö järel. Kuid loodame parimat.

Kuidas need nii erinevad emotsioonid kokku võtta? Eelkõige jätab Volvo V60 endast mulje kui parimas mõttes tõeliselt tasakaalukast autost. Kuninglik, samas põhjamaiselt karge. Vajadusel väle, kuid alati sujuv. Silmatorkav, omapärane, aga ikkagi tagasihoidlik. Jääb vaid Volvole jõudu soovida enda seatud taseme hoidmisel. Sest seda latti on argipäevaauto disainimisel äärmiselt raske ületada.

Fotod: Elina Spelman

Related posts